וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפתור 'פלוס 1' של גוגל יושק היום

1.6.2011 / 11:12

בצל הודעתו של יו"ר גוגל כי נכשל בתחום המדיה החברתית, משיקה החברה את כפתור ה"פלוס 1" - ה'לייק' שלה

כפתור ה"פלוס 1" של גוגל מושק היום (ד') רשמית. כך גילה אמש הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ'. החל מהיום יוכל כל אתר להוסיף את קוד ה"פלוס 1" ולהפעיל את הפונקציה, הדומה ל"לייק" של פייסבוק. מנהלי האתרים שיטמיעו את הקוד יוכלו לבחור בגדלים שונים לאייקון של השירות ובפונקציות כגון הצגת או ביטול הצגת מספר הפעמים שהכפתור נלחץ. תהיה להם גישה לכלים סטטיסטיים שיציגו את התפלגות הלחיצות לפי פרמטרים שונים.

כרגע עדיין לא ברור אם השימוש ב"פלוס 1" ישולב בעוד כלים חברתיים של גוגל וכיצד יוכלו חבריו של הגולש להיחשף לרשימת העמודים להם עשה "פלוס 1".

"גוגל פספסה את 'הקטע של החברים' "

השקת ה"פלוס 1" היא עוד צעד של גוגל בניסיון להיכנס לתוך שוק המדיה החברתית – לאחר שורה של ניסיונות כושלים בתחום (ביניהם שירותי "גוגל ווייב" ו"גוגל באזז"). אתמול הצהיר יושב ראש החברה אריק שמידט (שתפקד עד לאחרונה כמנכ"לה) שאחד מכשלונותיו הגדולים בתפקידו הקודם היה חוסר ההצלחה לעלות על עגלת המדיה החברתית ולהוות תחרות ראויה לשירותים דוגמת פייסבוק. בראיון שנתן בכנס D9 של האתר All Things Digital, אמר שמידט כי גוגל פספסה את "הקטע של החברים", שאם היה מיושם היה יכול לשפר את איכות המידע שמקבלת החברה. "בעולם המקוון אתה צריך לדעת עם מי אתה מתעסק. בפירוש ידעתי שאני צריך לעשות משהו – ונכשלתי בכך", אמר, והבטיח שמוצרים עתידיים של גוגל יכללו פונקציונליות חברתית. כשנשאל למה לא פעל בנושא כאשר זיהה את חשיבותו ענה שמידט: "אני חושב שהייתי עסוק. כמנכ"ל אתה צריך לקחת אחריות. פישלתי".

שמידט הבהיר כי פרטיות הגולשים היא עניין חשוב עבור גוגל ושבעיניו עדיף שהחברה תנהל החלטות בתחום זה, ולא הממשל – זאת למרות שהוא תומך ברגולציה מסוימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully