וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מאשימה: סין שוב ניסתה לפרוץ לחשבונות ג'ימייל

גוגל מאשימה גורמים סיניים בניסיון לפרוץ לחשבונות ג'ימייל של אנשי ממשל אמריקאים וקוריאנים, פעילי זכויות אדם ועיתונאים

גוגל נגד סין – הסכסוך עוד לא נגמר. ענקית החיפוש הודיעה בבלוג הרשמי שלה כי היא גילתה ניסיון להשיג סיסמאות Gmail של מאות משתמשים, ביניהם בכירי ממשל אמריקאים ודרום-קוריאניים, פעילים פוליטיים סיניים, אנשי צבא ועיתונאים. בגוגל אומרים כי מי שניסו לעשות זאת, ככל הנראה פעלו מג'ינן, סין.

המטרה של הפריצות, לטענת גוגל, הייתה לנטר את התוכן של תיבות המייל. הפורצים הגדירו את תיבות המייל אליהן הצליחו לגשת, כך שתשלחנה להם עותקים של כל התכתובת אשר בוצעה מהכתובת. עם זאת, בחברה אומרים כי הצליחו לגלות ולהפריע לניסיונות הפריצה. בנוסף, הודיעה גוגל לכל מי שנפגע, ולרשויות החוק הרלוונטיות.


בגוגל מדגישים כי לא מדובר בפריצה אל שרתי החברה, אלא בניסיון לבצע Phishing – לרמות את המשתמש כך שימסור את פרטיו או יפתח קובץ הנגוע בתוכנה שמאפשרת לעקוב אחר פעילותו, באמצעות התחזות לגורם אמין.


נכון לעכשיו, גוגל לא מאשימה את הרשויות של סין, כפי שעשתה בינואר 2010. אז גילתה כי האקרים, ככל הנראה מסין, פרצו לשרתי החברה ולשרתי חברות אחרות, על מנת להשיג מידע על פעילי זכויות אדם סיניים. בעקבות הפריצה, סירבה גוגל להמשיך ולצנזר את מנוע החיפוש הסיני שלה, ובמקום זה החלה להפנות את המשתמשים לגרסה ההונג-קונגית של גוגל. בנוסף, איימה החברה להפסיק את פעילויותיה במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully