וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרפתים לא אומרים את מילת ה-F

5.6.2011 / 13:30

הממשל הצרפתי אסר להגיד "פייסבוק" ו"טוויטר" בתוכניות טלוויזיה ורדיו. מניעה מסחרית או סלידה מתרבות אמריקאית?

הרשתות החברתיות הן אמנם נושא שעוסקים בו בכל העולם, אך את הממשל הצרפתי זה לא מעניין: הוא אסר על תחנות הטלוויזיה והרדיו להזכיר את פייסבוק וטוויטר, כל עוד הן לא חלק ספציפי מסיפור חדשותי. המקור לאיסור זה הוא חוק שחוקק בצרפת כבר ב-1992, האוסר קידום למיזמים מסחריים בתוכניות חדשות. המשמעות היא כי משדרי חדשות, למשל, לא יוכלו יותר לבקש מצופיהם לעקוב אחריהם בפייסבוק או בטוויטר ולבקר בעמודים הרשמיים שלהם. הם כן יוכלו להגיד לצופים "מצאו אותנו ברשתות החברתיות", מבלי לציין שמות ספציפיים.

"למה לתת עדיפות לפייסבוק השווה מיליארדים, כאשר ישנן כל-כך הרבה רשתות חברתיות אחרות הנלחמות לקבל הכרה?", אמר דובר של רשות הרגולציה הצרפתית "זה יהיה עיוות התחרותיות. אם נרשה לפייסבוק ולטוויטר להיות מוזכרים בשידור – זה פותח תיבת פנדורה. רשתות חברתיות אחרות יתלוננו למה לא הן".

הצעד הזה, המוגדר על ידי פרשנים טכנולוגיים רבים כתמוה, מגיע כאשר ערוצי חדשות נסמכים יותר ויותר על תכנים שמופיעים במדיה החברתית. מת'יו פרייזר, עיתונאי קנדי החי בפאריז טוען שמאחורי ההחלטה מסתתרות סיבות תרבותיות. "בצרפת קיימת עוינות עמוקה כלפי התרבות האנגלו-סאקסית. לפעמים הסלידה הזאת מוצאת דרכי ביטוי בחוקים ורגולציות. המחוקקים הצרפתים כמובן לא יודו בסיבה, ויסבירו אותה בחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully