וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מזהה אתכם אוטומטית

גיא גרימלנד

8.6.2011 / 15:32

פייסבוק הפעילה ללא התרעה תכונת זיהוי פנים אוטומטי, המבוסס על טכנולוגיה של סטארט-אפ ישראלי

פייסבוק החלה באחרונה לשנות את הגדרות הפרטיות של המשתמשים כך שתכונת זיהוי הפנים, שמאתרת את פני המשתמש בתמונות באתר, תופעל באופן אוטומטי. עם איתורו של המשתמש בתמונה מסויימת, פיייסבוק מעודדת את חבריו לתייג אותו. פייסבוק לא מאפשרת למשתמשים להימנע מתיוג בתמונה. במקום זאת, גולשים שאינם מעוניינים ששמם יוצמד לתמונה חייבים לעשות untag בעצמם. תכונת זיהוי הפנים אומנם הוצגה בשנה שעבר, אך יועדה למשתמשים בצפון אמריקה בלבד. עתה, על פי הדו"ח, היא הופכת לגלובלית.

ל-TheMarker נודע כי השירות החדש של פייסבוק מבוסס למעשה על טכנולוגיה שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראלית face.com (ראה כתבה). פייסבוק חתמה בשנה החולפת על עסקת רכישת רשיונות לשימוש בטכנולוגיה ומשלמת ל-face.com על כל שימוש (מה שמכונה בהיי-טק "עסקת licensing"). מבחינת פייסבוק, המטרה שלה בעניין הזה ברורה: לסייע לגולשים ברשת החברתית לשפר את התיוג של התמונות. רק שלא ברורה הגישה האגרסיבית של פייסבוק. מדוע בחרה שברירת המחדל תהיה זיהוי פנים באופן אוטומטי תפעל עבור כולם, ולא רק אם גולש החליט שהוא רוצה בכך. כך או כך זה הישג לסטארט-אפ הישראלי שממשיך להתקדם.

ל-TheMarker נודע כי החברה ביקשה בעבר לרכוש את face.com אבל נדחתה. אגב face.com לא היתה היחידה שקיבלה הצעה מפייסבוק ולפי גורמים בשוק פייסבוק שמה על השולחן כמה הצעות לחברות סטארט-אפ ישראליות. כולן נדחו. המטרה של הרשת החברתית ברורה: לקצר תהליכים ולשים את ידה על טכנולוגיות שמקדמות אותה ולהשיג תוך כדי כך את כח האדם הטכנולוגי שמפתח אותן. לבסוף פייסבוק רכשה בשנה החולפת ישראלית בשם סנפאטו עבור 70 מיליון דולר.

"היינו צריכים להיות שקופים יותר"

בינתיים ב-face.com מסרבים לאשר כי הם הטכנולוגיה שמאחורי תיוג האוטומטי שפייסבוק החלה להפעיל. גיל הירש, מנכ"ל החברה, אמר היום ל-TheMarker: "המשימה שלנו ב-face.com היא לספק טכנולוגיית זיהוי פנים לחברות אחרות בצורה פשוטה. עד כה 20 אלף מפתחים משתמשים בטכנולוגיית זיהוי פנים שלנו". לגבי פייסבוק והשירות החדש שלה אמר הירש: "אין לנו מה לומר בשלב זה".

בתגובה לשאלות מצד התקשורת, פירסמה פייסבוק בבלוג הרשמי שלה הודעה, ובה נכתב כי "היינו צריכים להיות שקופים יותר עם המשתמשים בזמן פריסת התכונה הזו והפיכתה לזמינה עבורם". בהמשך הפוסט כותבת החברה: "השקנו את שירות Tag Suggetions כדי לעזור למשתמשים לתייג את חבריהם בתמונות; פעולה שנעשית יותר מ-100 מיליון פעם ביום. השירות ניתן רק בעת העלאת תמונות חדשות לאתר ומציע איתור של חברים בלבד. אם ישנם גולשים שלא מעוניינים ששמם יוצע, ניתן לבטל את השירות בהגדרות הפרטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully