וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מפתחת 'אינטרנט במזוודה'

12.6.2011 / 17:54

ממשל אובמה מפתח דרכי תקשורת חלופיות לשימושם של אזרחים במדינות חוסמות רשת. בין הפיתוחים: מזוודת אינטרנט

ממשלו של ברק אובמה מוביל מאמץ גלובלי שנועד לייצר רשתות אינטרנט וסלולר מקבילות, בהן יוכלו להשתמש אזרחים החיים תחת ממשלים דכאניים הנוהגים לחסום את הגישה לתקשורת, דוגמת איראן, סוריה ולוב. כך חושף הניו-יורק טיימס. לדברי העיתון, המאמץ כולל פרויקטים סודיים בהם מוקמות רשתות סלולריות עצמאיות ואף פיתוח של "אינטרנט במזוודה" – מתקן שיכול להיות מוגנב אל מעבר לגבול ולספק תקשורת אלחוטית המאפשרת חיבור לרשת. "אנו עומדים לבנות תשתית נפרדת בה כמעט ולא יהיה אפשרי לכבות את הקשר, לשלוט עליו או לעקוב אחריו", מבטיח מוביל פרויקט זה.

פעילות הפיתוח הוגברה לאחרונה, לאחר שממשלו של חוסני מובארק במצרים חסם את האינטרנט במדינה למשך מספר ימים. חלק מהפרויקטים מפותחים על בסיס טכנולוגיה אמריקאית ואחרים משתמשים ומשכללים פיתוחים קיימים של האקרים, שכבר נוסו במצבים של חסימת תקשורת על ידי השלטון. אחד מהמקורות סיפר לניו-יורק טיימס שמחלקת המדינה של ארה"ב (ה"סטייט דיפרטמנט") ומשרד ההגנה (הפנטגון) הוציאו לפחות 50 מיליון דולר על בניית רשת סלולרית עצמאית באפגניסטן, המשתמשת במגדלי תקשורת הניצבים בבסיסים צבאיים מחוץ למדינה, זאת כדי לחבל ביכולות הטאליבן לסגור את דרכי התקשורת במדינה.

הילארי קלינטון, שרת החוץ של ארצות הברית, הגיבה לניו-יורק טיימס בנושא ומסרה כי: "אנו רואים יותר ויותר אנשים ברחבי העולם משתמשים באינטרנט, בטלפונים ניידים ובעוד טכנולוגיות כדי להשמיע את קולם ומחאתם נגד עוולות וכדי לדרוש את מימוש שאיפותיהם. קיימת הזדמנות היסטורית ליצירת שינוי, שינוי בו אמריקה תומכת. אנו ממוקדים בלעזור להם לעשות זאת, לאפשר להם לדבר אחד עם השני, לקהילותיהם, לממשלותיהם ולעולם".

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully