וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק קוטג': למה אנחנו משלמים יותר על גאדג'טים ומחשבים?

רותי לוי

21.6.2011 / 11:24

יוקר המחיה בישראל מורגש בכל תחומי החיים וגם במחירים גבוהים של גאדג'טים ומחשוב. מחשב נייד, למשל, עולה פי 2

מדוע נטבוק של אסוס עם 500 ג'יגה עולה בארה"ב 1,660 שקל, בעוד מחירו בישראל 2,500 שקל והכונן הקשיח שלו צומצם ל-320 ג'יגה? מדוע מקבוק בישראל עולה כמו מחשב בארה"ב, רק בתוספת סכום השווה לכרטיס טיסה? בכיר בתחום המחשוב מסביר כי "הכל קם ונופל על גודל. כשאני מקבל מבית החרושת בחו"ל הצעה היא בנויה על עמודות: אם אני מזמין 2,000 יחידות יש לי מחיר טוב יותר מבהזמנה של 1,000 יחידות. האזרח הישראלי הוא צרכן טכנולוגיה טוב, מה שבהחלט מועיל לכמות ההזמנות, אך עדיין המדינה קטנה בהשוואה למתחרים. המסים הגבוהים והרווחיות הנמוכה יחסית מביאים לכך שבסוף היום, השוק הזה עובד על מרווחים צרים, כאשר רווח של 15% הוא רווח גבוה מאוד".

לדברי ערן תור, מנכ"ל אי-דיגיטל, הפערים במחירי המוצרים של אפל בישראל ובשאר העולם נובעים מעלויות נוספות, כשהראשונה שבהם היא הבדלי המסים: "המס בישראל הוא 16% ובניו יורק, שהיא היקרה בארה"ב, רק 9%. יש פה פער ראשוני של 7% שלא ניתן להימנע ממנו". לדבריו, "בסופו של דבר אנחנו לא חיים בשיקאגו ואין לנו 300 מיליון תושבים שיכולים להגדיל את הביקוש, גם המרתו של המכשיר לעברית עולה כסף".

תור מציין כי מחירי האייפד בישראל כיום נמוכים מבאירופה: "באייפד 2 אנחנו יושבים על פער מצומצם ביחס לארה"ב, שערי החליפין משתנים ואנחנו מעדכנים מחירים כל רבעון. המטרה היא להביא לפערי מחיר דומים בכל המכשירים. בהמשך גם מחיר המקבוק יירד". הבכיר הוסיף כי "קיים משתנה נוסף שנוגע להסכמי סחר שונים בין החברות בעולם. בישראל פופולרי מאוד למכור מחשב לצד אחריות מהיבואן הרשמי. בארה"ב, וולמרט היא נותנת אחריות למשחב שהיא מוכרת. החברה פרושה כל כך טוב שזה משתלם לצרכן, וזו שיטה טובה להוריד מחיר". בנוגע למחירי המקבוק הוסיף: "הצרכן הישראלי הוא לא צרכן של אפל. בארה"ב, מי שאין לו אפל לא נחשב. אין מה להשוות בין הכמויות שמגיעות לישראל ולארה"ב".

  • עוד באותו נושא:
  • מחירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully