וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראכרט תשיק כרטיסי אשראי ללא מגע

אמיתי זיו

21.6.2011 / 11:32

החברה תפעיל תוכנית שתאפשר רכישה בסופר-פארם ובארומה באמצעות מדבקה שמוצמדת למכשיר הסלולר

בקרוב נוכל להשאיר את הארנק בבית: חברת ישראכרט מכריזה על תוכנית רב שלבית שבסופה תאפשר החברה תשלומים באמצעות מכשיר הסלולר. למעשה, מדובר בתוכנית בת 5 שלבים שבנתה החברה, שעד לשנת 2014 תאפשר הטמעת טכנולוגיה לתשלומים סלולריים. בשלב הראשון של התוכנית, החל מהרבעון הנוכחי, ישראכרט תתחיל לשווק כרטיסי אשראי Contactless – שאין צורך "לגהץ" אותם אלא מספיק להעביר אותם בסמוך לקופה. ישראכרט תשיק במקביל גם כרטיסים שהם למעשה מדבקה, אותה ניתן להדביק לגב מכשיר הסלולר.

הראשונים להיכנס לניסוי יהיו כרטיסי מועדון לייפסטייל וכן חלק מכרטיסי האשראי שישראכרט תנפיק ללקוחות בנק הפועלים. חברת האשראי יצרה שיתוף פעולה עם רשת סופר-פארם ורשת ארומה ישראל, ובשלב השני של הפרויקט (רבעון 4 השנה) כל הקופות ברשתות האלו ישודרגו כך שיוכלו לעבוד עם כרטיסי אשראי ומדבקות ללא מגע. מדובר במעל ל- 1000 קופות בפרישה ארצית.

בשלב השלישי ישראכרט תרחיב את הניסוי ותפעל להתאמת הקופות לטכנולוגיית החיוב האלחוטית (NFC) ברשתות נוספות. כמו כן תייצר החברה אפליקציות סלולריות תומכות. בשלבים הרביעי והחמישי, לאורך 2012-2014, תתחבר הטכנולוגיה לעולם הסלולרי, ותשאף להגיע להסכם בנושא עם חברות הסלולר. יש להסביר כי בעתיד הקרוב, מכשירי הסלולר כבר יגיעו עם יכולות (NFC (near field communication מובנית כך שלא יהיה צורך להצמיד להם מדבקה, ומספיק יהיה לשייך את חשבון האשראי של הלקוח למכשיר. חברות הסלולר יכולות לשחק תפקיד חשוב בתהליך השיוך של מכשיר לכרטיס אשראי, בשל תפקידן כספקיות המכשירים.

להשקת המיזם של ישראכרט קדם תהליך למידה של 6 חודשים שקיימה החברה, של מודלים שונים בעולם של פתרונות תשלום סלולרים. בחברה מעריכים שלאורך התהליך תיווצר סטנדרטיזציה של ענף התשלומים הסלולריים ובמקביל יותר ויותר עסקים יאמצו קופות מתאימות.

בישראכרט מסבירים: "במהלך 5 השנים הקרובות יעבור כרטיס האשראי בתצורת הפלסטיק שינוי ויהפוך לכרטיס דיגיטלי במכשיר הטלפון הסלולרי. התשלום בבתי העסק יתבצע על-ידי הצמדת המכשיר הסלולרי להתקן אלחוטי שיורכב בקופה ושידור פרטי הכרטיס באמצעות טכנולוגיה אלחוטית הנקראת NFC. בשלב זה הכריזו כל יצרניות המכשירים הסלולארים על תמיכה ב NFC אך טרם גובש תקן אחיד. במהלך השנה הקרובה יוכרז על תקן אחיד ויצרניות המכשירים יחלו לכלול רכיב NFC בכל מכשיר חדש שיגיע לשוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully