וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד האינטרנט: אבטחה ועירום

23.6.2011 / 13:20

פאנל האינטרנט בועידת הנשיא עסק בעיקר באבטחת הרשת, אך נגע גם בתחומים כמו שיתוף תמונות עירום ברשתות חברתיות

"כשמדברים על עתיד הקישוריות לרשת, קודם כל צריך לדבר על אבטחה". זהו המסר עליו חזרו הדוברים בפאנל "מדיה חדשה למחר חדש" שנערך הבוקר (ה') בוועידת הנשיא המתקיימת בירושלים, במעמד נשיא המדינה שמעון פרס.

רנה אוברמן, מנכ"ל חברת הטלפוניה הגרמנית דויטשה טלקום הגדיר את השיפור ברמת האבטחה ברשת כתנאי לצמיחת הכלכלה. "העובדה שאפילו ה-CIA הותקף לאחרונה על ידי פושעי סייבר היא התפתחות רצינית. אם פשע הסייבר ימשיך במתקפותיו בקצב הזה, העולם הדיגיטלי שלנו יהפוך לעולם חסר ביטחון. חייבים להימנע מכך, בתקופה בה חוזים בעליית מכשירים חדשים המציבים אתגרי אבטחה חדשים. הלקוחות חייבים לדעת שהרשת בה הם משתמשים בטוחה".

לפי אוברמן, על היצרנים לשלב את מנגנוני האבטחה עמוק יותר במערכות ובתהליכי הבניה. "זה חייב להיות חלק מובנה מעיצוב המוצר", אמר, והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין הסקטור הפרטי, הממשלות והקהילה הבינלאומית בתחום הזה.

מנכ"ל HP ליאו אפותקר הסכים עם אוברמן. "מה שעומד בינינו לעולם הדיגיטלי זה נושא האבטחה. זה לא 'אתגר', אלא בעיה. אנחנו חיים בעולם מסוכן. כבר לא מדובר בגיקים קטנים שעושים את זה בשביל הכיף. כולנו צריכים להתאחד בתחום הזה. אם נצליח בהתמודדות – ניצור משהו יוצא מן הכלל."

בחלק השני של הפאנל ניסו לחזות בכירים בתעשיית האינטרנט והטכנולוגיה הבידורית את עתיד התחומים בהם הם עוסקים. טום רוג'רס, מנכ"לTivo , העריך כי העתיד של הטלוויזיה הוא באפליקציות מדיה חברתית שישתלבו במכשיר, "לא כדי לבדוק את עמוד הפייסבוק דרך הטלוויזיה אלא בדרכים שמחברות את העולם לאפשרויות לשתף בחוויית הטלוויזיה. היא תשותף על ידי אנשים במקומות שונים, וזה יגיע לרמות חדשות".

מייסד וויקיפדיה ג'ימי וויילס העריך שחיבור מדינות מתפתחות לתשתית של אינטרנט מהיר יביא לרשת מיליארד אנשים נוספים, "אלו שאנחנו עדיין לא שומעים מהם". הוא סיפר כיצד חיבור מהיר בניגריה העלה משמעותית את מספר המאמרים בוויקיפדיה המקומית, והעריך שאפקט כזה יתרחש גם במקומות אחרים. וויילס ציין שבוויקיפדיה הישראלית קיימים כיום כ-125,000 מאמרים.

מנכ"ל IMAX ריצ'ארד גלפונד התבדח על חשבונה של הוליווד, שלדבריו חשבה שהצלחת הסרט "אוואטר" מעידה על כך שסרטי התלת-מימד הם העתיד, והופתעה לראות סרטים בטכנולוגיה זו שאינם מצליחים. "חשוב לספר סיפור טוב ולהבין איך להתאים אותו לטכנולוגיה החדשה", הסביר. גלפונד סיפר שכיום חושבים האולפנים שהדרך לעשות רווח גדול היא לשווק את הסרט לכל הפלטפורמות הקיימות כבר מיומו הראשון – דבר לו מתנגדים בעלי אולמות הקולנוע וחנויות המוכרים סרטי DVD.

טוויטר ופייסבוק קיבלו יותר מדי קרדיט

דייויד פישר, סגן נשיא בפייסבוק (ובנו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שנכח באולם), העריך כי התעשיות השונות בעולם ישתנו ויהפכו לחברתיות יותר, כל אחת בדרכה. "פייסבוק היא חלק ממהפכה שגורמת לזה. האינטרנט עברה אבולוציה מרשת מידע לרשת חברתית, מעבר מה"מה" ל"מי". פייסבוק נותנת לאנשים קול שלא היה להם קודם". פישר נתן מספר דוגמאות לפיצ'רים חברתיים שהפכו את פייסבוק למוצר פופולרי ממתחריו, ביניהם תיוג התמונות. "תוכנת שיתוף התמונות שלנו הייתה פחות טובה מהמתחרות. לא יכולתם לעשות בה הרבה, אבל בזכות התיוג פייסבוק היא היום אתר התמונות הגדול בעולם".

פישר לא לקח קרדיט על שורת ההפיכות בעולם הערבי, ואף ציין כי לא פייסבוק היא זו שאחראית להם. "פייסבוק וטוויטר הם קולות חשובים, אך הם קיבלו יותר מדי קרדיט במקום האנשים האמיצים שרק השתמשו בפלטפורמות הללו. אל לנו לבלבל את האומץ שלהם עם פלטפורמה כמו שלנו", אמר.

סקס ואינטרנט - סיפור מסוכן?

בסוף הדיון הפתיע יוסי ורדי את המשתתפים כאשר העלה לבמה את הסקסולוגית ד"ר רות וסטהיימר. ד"ר רות ביקשה להתייחס לסכנות הקיימות בשיתוף במדיה החברתית, והזכירה מקרה בו סטודנט אמריקאי התאבד לאחר שסטודנטים צילמו אותו מקיים יחסי מין והעלו לרשת. "צעירים לא מבינים. הם חושבים שאם הם שמים תמונה של עצמם ערומים – הם יוכלו גם להוריד אותה".

"אתם, אנשים אחראים", פנתה ליושבים על הבמה, "צריכים לעשות יותר לגבי סכנות האינטרנט. פעם אמרתי להורים של בני נוער לא לחטט בחייהם של ילדיהם, ולא לקרוא את יומנם. שיניתי את דעתי. אני מאמינה שהמחשב עם האינטרנט חייב להיות בסלון. להורים יש חובה לדעת איזה מידע הצעירים חושפים ברשת. הם חושבים שזה פרטי אבל כולכם יודעים שיש אנשים רעים ושקורים דברים רעים. גם כל העניין של לחלוק הכל על החיים שלי מדאיג אותי. אני בעד היכרויות באינטרנט, אני לא רוצה שאנשים יהיו בודדים. אבל שיהיו זהירים וידעו איזה מידע לחלוק".

דייויד פישר הגיב לדבריה של ד"ר רות, אמר כי הם חשובים וציין ש"המידע הוא שלך ואתה יכול להחליט אם לחלוק אותו או לא. כל הקונספט של פייסבוק מושתת על זהות אמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully