וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט-אפ של החבר'ה

24.6.2011 / 11:24

אתר Kickstarter מאפשר גיוס מימון לפרויקטים ופטנטים מקהילת הגולשים. הנה כמה מהרעיונות המעניינים של הרגע

כשדייויד ברוזה הודיע בסוף 2010 שהוא מנסה לגייס לא פחות מ-60,000 דולר עבור הקלטת אלבומו הבא דרך תרומות גולשים באתר אינטרנט - לא מעט גבות הורמו. למעט העובדה שמדובר בסכום גבוה מאוד להקלטת אלבום ישראלי, הרעיון שאפשר לגרד כמה דולרים מפה וכמה דולרים משם ולהגיע לסכום הזה בעזרת גולשים - נשמע די מופרך. בפברואר האחרון הכריז ברוזה שלא רק שהצליח במשימה, אלא שיש לו גם עוד כ-3,000 דולר עודף, והוריד לנו את הגבה בחזרה למקום.

את ההצלחה הזאת חב ברוזה לאתר kickstarter.com - שתפקידו הוא לעזור לסטארט-אפיסטים, אנשי פטנטים ויזמים לגייס כסף כדי להוציא לפועל את הרעיון שלהם. העזרה שנותן האתר היא לא כלכלית אלא מתן במה ליזם: זה יכול להעלות לשם פירוט כתוב ומצולם של הרעיון שלו ולבקש מהגולשים סכומי כסף משתנים כדי לעזור ולממן אותו. אלו שמסכימים לעשות זאת ונוטלים חלק במימון לא עושים זאת לגמרי בהתנדבות – כאשר הפרויקט יוצא לפועל הם מקבלים תמורה כלשהי, המשתנה בהתאם לסכום שהשקיעו. ברוזה, למשל נתן לגולשים לבחור בין עותק חתום של הדיסק שיקליט, גישה לבלוג המתעד את תהליך ההפקה ואפילו שיחה אישית איתו למי שמוכן לשים בוחטה נאה באמת. יזמים אחרים מציעים בדרך כלל עותק מהמוצר אותו יוציאו לשוק.

"קיקסטארטר" מייעד את עצמו לפרוייקטים יצירתיים. "אנחנו מצוינים עבור אמנים, קולנוענים, מוזיקאים, מעצבים, כותבים, מאיירים, חוקרים, אוצרים, אנשי במה ואחרים", נכתב בדף השאלות השכיחות של האתר. השימוש פשוט למדי: על כל יזם שבוחר בשיטה הזאת לכתוב בעמוד שלו כמה כסף דרוש לו ומה זמן הגיוס. את הכסף שגייס יקבל רק במידה והגיע לסכום המלא שצוין. במקרה ולא הצליח למשוך מספיק משקיעים - יבוטל התשלום של המעטים שכבר שמו כסף. אם יצליח - יקבל את הכסף, מינוס 5% עמלה שיגבה ממנו האתר.

כמו שכבר ראינו במקרה ברוזה - זה עובד. ולא רק למוזיקאים שרוצים להקליט את "האישה שאיתי" הבא. הנה דוגמאות לכמה מהפרויקטים היותר מדליקים שמבקשים מימון כרגע. אתם יכולים לפתוח את הארנק ולגרום להם להתגשם.

משקפי וידאו חברתיים ZionEyez

לא ברור מה הקשר של משקפי השמש הללו לציונות, אך הם ללא ספק מעניינים גם ללא פטריוטיות מקומית. משקפי Eyez כוללים מצלמת וידאו נסתרת באיכות HD, המסוגלת להסריט את מה שנראה דרכם ולאחסן את קובץ הווידאו על כרטיס זיכרון בגודל 8 ג'יגה שמוסתר בתוכם. כדי להעביר את הקובץ למחשב אפילו לא צריך להתעסק עם חיבורים – המשקפיים תומכים בבלוטות'. מעבר להקלטה – המשקפיים מסוגלים לשדר בשידור חי את מה שנראה דרכם ישירות לרשתות חברתיות. לא חובה לבחור דווקא במשקפי שמש – המשקפיים הללו יעבדו גם עם עדשות ראיה שקופות רגילות. "ZionEyez מספקים פתרון לשמירת הרגעים המיוחדים, בלי להתפשר על נוחות או סטייל", מבטיחים היזמים, ששאפו בתחילה ל-55,000 דולר, אך עברו כבר את ה-187,000 דולר – כאשר לפניהם עוד יותר מחודש על לסגירת המימון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משדרים לייב לרשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

רובוט סורק תמונות Gado

כל מי שחשב פעם להעביר את כל אלבומי התמונות שלו לפורמט דיגיטלי יודע באיזו משימה מפרכת מדובר. כל סריקה של כל תמונה לוקחת כמה דקות, וזה עוד לפני הטיפול שצריך פעמים רבים לעשות עבורה בתוכנת עריכת התמונות. פרוייקט Gado מפתח רובוט סורק שייועד בעיקר לארכיונים, ויעזור להם לעשות דיגיטציה לחומרים הרבים. למכשיר יש סקשן שמרים את המסמך/תמונה. לאחר מכן הזרוע מזיזה אותו לסורק, מפעילה את התהליך ולאחר הפעולה שמה את הפריט במגירת ה"נסרקו". לדברי המפתחים, המכונה מפעילה עוד פחות מגע על התמונה מאשר בן אדם שסורק אותה. הם מנסים לגייס 16,000 דולר, וכרגע הם רחוקים מאוד מהמטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורר את המסמך עם סקשן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפלצת הצמר Yarn Monster

האמת? מעולם לא סרגתי, וגם לא הייתי מסוגל לעשות את זה אפילו אם הדבר היה נדרש כדי להציל את חיי. כך שאין לי מושג עד כמה שכיחה הבעיה של כדור צמר שמתבלגן והופך לפקעת חוטים לא שמישה. אבל כנראה שזה אכן 'אישו' בקרב קהילת הסורגים (טוב, בואו נודה בזה – הסורגות). אחרת קשה להבין את פרויקט ה-Yarn Monster. קופסת העץ החיננית הזאת, עליה מצויר פרצוף שמזכיר במשהו את הדמויות בסדרת האנימציה "סאות' פארק" מסוגל לקחת קצה של חוט מבולגן ולארגן אותו בחזרה לגליל צמר תקין בעליל. הוא עושה זאת בפעולה חשמלית, ואפילו יש לו שלט רחוק. בינתיים גויסו כמעט 1,500 דולר מתוך ה-7,500 המבוקשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דמות מסאות' פארק שמסדרת צמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסלול הגולות Marble Run

פרויקט שאין לו שום כוונה להציל את העולם, ואפילו לא להפוך אותו לנוח יותר. המטרה הכמעט יחידה פה היא כיף. זה, ולהיכנס לספר השיאים של גינס. כבר שבע שנים שוולטר מייסון מברלין מנסה לבנות את מסלול הגולות הארוך בעולם. מעין "כביש" בו יכולה הגולה לנוע בלי ליפול. המסלול בנוי ממסילות המונחות על עץ ("מאוד חשוב לי שזה לא יהיה מפלסטיק", מסביר מייסון) והשאיפה היא להגיע לאורך של חצי קילומטר. השיא הנוכחי (כן, מסתבר שיש כבר שיא נוכחי במסלול לגולות) הוא רק 210 מטר. מיותר ככל שיהיה הפרויקט הזה, זה לא מנע ממנו לעבור קלות את מכסת המימון שהתבקשה (6,000 דולר), כאשר יש לבקשה עוד שבוע וחצי לרוץ באתר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדרך לספר השיאים של גינס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמת עין – Grow A New Eye

הסיפור מאחורי הפרויקט של טניה מרי ולאך הוא די מדהים, אז במקום להסביר אותו, פשוט נצטט את דבריה:

"ב-2005 עברתי תאונת דרכים קשה בה כמעט נהרגתי. שרדתי, אך איבדתי את עיני השמאלית. תיעדתי את קורותיי לאחר התאונה בבלוג ואף פרסמתי בו מידע על התפתחויות טכנולוגיות חדשות שיכולות לעזור לי להשיב את ראייתי. במהרה התחלתי לדמיין עלילת מדע בדיוני בעקבות תחזיותיי. הצעתי את הרעיון שלי למייסד Wired קווין קלי, והוא יצר קשר עם מהנדסים, כדי שיעזרו לבנות שתל של מצלמה מניאטורית בתוך העין המלאכותית בה אני משתמשת. הרעיון הפך לוויראלי מאוד, ומאות מהנדסים מרחבי העולם החלו ליצור איתי קשר. בתמיכתם אבנה עין-מצלמה שתהווה ניסוי בטכנולוגיה לבישה, קיברנטיקה וראיה". המטרה: 15,000 דולר, מהם גויסו בינתיים כ-2,000.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העתיד כבר כאן/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • kickstarter

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully