וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Dell מנסה לחדש לכם

למה עיתונאי טכנולוגיה מסתובבים עם מקבוקים ולא עם מחשבי Dell? בכירי דל מנסים לענות, ולהראות שיש להם מה לחדש לכם

בתחילת האירוע Dell Technology Camp – יום עיון של חברת המחשוב הענקית לעיתונאים מאירופה (וישראל), התקיימה מסיבת עיתונאים. לא נאמרו בה דברים חשובים מאוד – בעיקר תודות, ברכות ומבט מאוד מאוד כללי על עתיד המחשוב (המחשבים יהיו חזקים יותר, זו אחלה הזדמנות לחברות). ובכל זאת, אפשר היה לצאת משם עם תובנה. אצל אף אחד מעשרות עיתונאים אירופאים באולם אין מחשב דל. לרובם, למעשה, כלל אין PC, כי אם מקבוק פרו או מקבוק אייר.

"למה זה קורה?" אנחנו שואלים את מייקל סמית' (לא שם בדוי, ככל הידוע לנו), האיש האחראי על עיצוב בחטיבת המוצרים הצרכניים של החברה. "שאלה טובה", הוא אומר. "אני חושב שבאופן מסורתי, אפל פנתה לצרכן היוצר, ועיתונאים הם חלק מהקבוצה הזו. אנחנו, לצערנו, פספסנו את הקבוצה הזו. אבל לאחרונה, מתחילים לנסות לפנות אליה שוב".

סמית' מתכוון לשני ניסיונות של Dell - האחד שכשל והשני שרק מתחיל. הכשלון הוא Dell Adamo - אחד המחשבים הדקים והחזקים ביותר שהחברה ייצרה, שהוצג לעולם ב-2009, עם תג מחיר של 1,799$, ושנה לאחר מכן כבר בוטל לאחר מכירות מאכזבות. הניסיון השני של החברה לפנות לקהל חובב-מק הוא עם XPS 15z - מחשב שהוכרז לפני כחודש, ועליו בהמשך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנסים למצוא חן בעיני כולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק לעסקים

באופן כללי, אומר סמית', מנסה Dell כעת למצוא את דרכה אל לבבות הצרכנים, לאחר שהתמקדה במשך הרבה זמן בעיקר בתחום העסקי. אך הפניה הזו איננה רק השתלבות במגמות קיימות, אלא גם ניסיון מסויים ליצור טרנדים חדשים. מי שעוקבים אחרי פעילות של דל בעשורים האחרונים, יודעים שלא מדובר בדבר של מה בכך - החברה בנתה את עצמה על אמינות ויכולות התאמה לצרכי הלקוח, אך לא חדשנות גרידא.

ועם זאת, אם תסתכלו על ליין המחשבים הנוכחי, תראו כי לצד התמקדות בהצלחות מוכחות - סדרות כמו XPS ו-Latitude, יש גם ניסיון לחדש בזהירות, ליצור טוויסט על טרנדים מבוססים. סמית' חוזר כל הזמן אל ה-Inspirion Duo - נטבוק עם מסך מגע מסתובב, שהופך את המכשיר לטאבלט-רובוטריק. המחשב הזה, יחד עם ה-XPS 15z – המחשב הדק ביותר בקטגוריית 15 אינץ', שלא לחינם נראה דומה מאוד למקבוק פרו, הם הדרך של דל להראות שגם לצרכן המתוחכם, שמחפש יותר מסוס עבודה, יש מה לחפש אצלם.

חושבים על בטחון, פונים לכולם

האירוע של דל בו נכחנו התקיים באולם הופעות עגול, שחולק לעמדות קטנות אשר הציגו את התחומים השונים בהם דל עוסקת – גיימינג, הסלון הדיגיטלי, חינוך וכו... במרכז האולם נשמר שטח עם שולחנות עליהם הוצבו כל המחשבים החדשים, על מנת שנוכל להתרשם מהסחורה ולא רק מהדיבורים. באופן מפתיע, החלק המעניין ביותר לדעתנו (דעה צרכנית לגמרי) היה זה הבטחוני

מתוך שני פתרונות שהוצגו באזור, אחד הוא בטחוני גרידא: מחשבים שנועדו לשימוש בגופים בטחוניים, הבנויים על בסיס הפלטפורמה של דל. כשאנחנו תוהים למה הכוונה, מסביר הנציג של Dell כי בחברה מספקים פתרונות גם לאנשים עבורם הוצאת המצלמה מהמחשב אינה מספיקה. למעשה, המחשבים המוקשחים כוללים אריזה שמטרתה למנוע זליגת כל אות החוצה – ברובם כלל אין אנטנות Wifi או בלוטות'. לטענת אנשי דל, בידי גופים בטחוניים יש כיום טכנולוגיה שמאפשרת לקלוט אותות מהמסך ולשחזר על פיהם את התמונה. תסריט קצת יותר בדיוני הוא שימוש בטלפון סלולרי שנמצא ליד המחשב כדי לקלוט את קרינת הרקע שלו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הפתרון השני, לעומת זאת, יכול לשמש גם את הצרכן. ולטענת אנשי דל, הן באירוע והן בסניף הישראלי – זה עוד עשוי לקרות בעתיד הלא רחוק. מדובר במחשב כמעט-פשוט, שכולל חומרה רגילה, למעט פרט אחד: בתוך האריזה שלו, חיים זה לצד זה שלושה מחשבים וירטואליים נפרדים לגמרי. בקר של Dell מאפשר ליצור את ההפרדה הזו, ולטענת אנשי החברה היא תואמת תקנים צבאיים. זה אומר, למשל, שבקופסה אחת יכולים לחיות זה לצד זה מחשב צבאי שמחובר לצה"לנט ומחשב אזרחי, כשהחומרה שלהם משותפת וההפרדה היא וירטואלית בלבד.

אבל אין סיבה לעצור בתחום הצבאי – הטכנולוגיה הזו יעילה מאוד גם בארגונים, בהם מנהלי האבטחה לא ששים לתת לאנשים גישה מלאה לרשת של החברה ולרשת האינטרנט בו בזמנית. כמו כן, היא יכולה לעבוד היטב גם בבתים, אם המשתמשים השונים לא מסתפקים בחשבונות על אותה מערכת הפעלה אלא רוצים מחשב משלהם.

לא סתם טכנולוגיה, יש גם מוצרים

אך חוץ מהטכנולוגיות, אל לנו לשכוח גם את המחשבים עצמם. כפי שכבר אמרנו, ב-Dell מנסים כעת לא להסתפק במעמד של יצרן מחשבי עבודה אפורים, וזה מתחיל להיות מורגש בכל הסדרות. במקרה של סדרות עסקיות כמו Vostro ו-Latitude אלה שינויים מינוריים יחסית בעיצוב, והדברים המעניינים מבחינת הצרכנים מתרחשים ב-XPS.

XPS, שהחלה את דרכה בתור סדרת מחשבי הגיימינג של Dell, הופכת בימים אלה לסדרת מחשבי הפרימיום של החברה, כש-Alienware (חברת מחשבי גיימינג אותה קנתה Dell לפני 5 שנים) מתרחבת כך שתהיה נגישה יותר גם לקהל שלא רוצה לבזבז אלפי דולרים על מחשב נייד.

XPS 15z אותו הזכרנו כבר הוא, כאמור, הניסיון של Dell לייצר מקבוק פרו – מחשב מעוצב וחזק, עם עיצוב מינימליסטי ונוח. חייבים לציין גם כי ה-15Z זול יותר מהמקבוק פרו המקביל. מחצי שעה של שימוש יצאנו מרוצים למדי – המקלדת טובה והרמקולים מעולים. הבעיה הגדולה ביותר שחווינו היא אי-היכולת לראות את המתרחש על המסך באור שמש. כשמביאים בחשבון את כך שהניידות היא אחת הנקודות החזקות ביותר של המחשב הזה, מסך שמותאם לעבודה רק בחלל סגור יכול להוות בעיה.

בסופו של יום, אחרי שמסתכלים על מה שיש לדל להציע, ניכר כי גלגלי השיניים שאמורים להזיז את דל מהסטגנציה בה היא נמצאת ואל עבר החדשנות זזים. זה אמנם קורה לאט,וכיום כולל שאיבה של לא מעט רעיונות ממתחרים, אך הכיוון הוא של חדשנות ורלוונטיות.

גילוי נאות: הכתב היה אורח חברת Dell בלונדון

  • עוד באותו נושא:
  • dell

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully