וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרץ אתר הוושינגטון פוסט

7.7.2011 / 11:35

האקרים חדרו למדור מודעות הדרושים של ה'וושינגטון פוסט' והעתיקו ממנו 1.3 מיליון כתובות אי-מייל של משתמשים

יותר ממיליון שמות משתמש וכתובות אי-מייל נחשפו בפריצה שנעשתה בשבוע שעבר לאתר הוושינגטון פוסט. בין ה-27 ל-28 ביוני הצליחו האקרים לחדור למדור מודעות הדרושים של אתר החדשות ולגשת אל בסיס הנתונים שלו, משם הועתקו 1.3 מיליון כתובות מייל. פרטים אישיים נוספים וסיסמאות לא נחשפו, ולדברי העיתון חשבונות המשתמשים במדור הדרושים אינם נמצאים כעת בסכנה.

בעקבות המקרה הודיע הוושינגטון פוסט כי הוא מבצע בדיקת אבטחה במערכות המחשוב שלו ושהטיפול בפריצה הועבר לרשויות החוק. "אנו לוקחים את התקרית הזאת ברצינות רבה ומתנצלים על חוסר הנוחות שנגרם", מסר העיתון, ששלח הודעת מייל למשתמשיו בה יידע אותם על התקרית.

כאשר נשאלו דוברי הארגון מדוע נמסרה ההודעה מספר ימים לאחר האירוע, נימקו זאת בכך שהיה דרוש זמן כדי לחקור את הנושא ולבחון את מערכת האבטחה. "רצינו לוודא שאנו מבינים לחלוטין מה קרה ומה ההשלכות, כדי שנוכל לספק ללקוחות מידע מדויק ויעיל", נמסר.

כעת מזהיר העיתון את משתמשיו מפני הודעות אי-מייל מסוכנות שעלולות להגיע בעקבות זליגת הכתובות: ספאם, הודעות פישינג והודעות מזיקות נוספות.

עוד קורבן בצונאמי של פריצות

הפריצה לוושינגטון פוסט היא האחרונה בגל פריצות מתוקשרות שהחל באפריל, כשאלמונים הצליחו לגשת אל מאגר המשתמשים של שירותי הפלייסטיישן ונחשפו לפרטים של יותר מ-70 מיליוני לקוחות. מאז נפגעו מספר אתרים נוספים של סוני, אתר הסנאט, האתר של CIA, הבנק CITI ועשרות אתרים נוספים.

אף אחד לא לקח אחריות על הפריצה הנוכחית, אך החשודים המיידיים הם אנשי Anonymous - קבוצת האקרים מבוזרת ונטולת היררכיה שהייתה אחראית לחלק גדול מהפריצות בחודשים האחרונים.

עוד בנושא:

- קבוצת ההאקרים ”אנונימוס”: נפיל את אתר הכנסת

- האקרים בארה”ב: ”התחלנו בפריצת האתר של ה-CIA”

- ארה”ב: האקרים פרצו לרשת המחשבים של הסנאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully