וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירים מעדיפים רשתות חברתיות על פני מייל: סקר חדש על הרגלי גלישה בישראל

הצעירים מעדיפים רשתות חברתיות על פני דואר אלקטרוני, והטאבלטים מאחדים בין הגילאים השונים. כך גולשים בישראל

יותר רשתות חברתיות, פחות מיילים; מחשבים ניידים הם לצעירים, הטאבלטים הם לכולם; נתונים מתוך הסקר החצי-שנתי של חברת TNS אודות הרגלי הגלישה באינטרנט מצביעים על מספר מגמות בולטות בקרב הגולשים הישראליים.

כך, למשל, כששואלים את האוכלוסיה הבוגרת מה חשוב יותר: דואר אלקטרוני; חדשות, ספורט ומזג אויר; או פעילות ברשתות חברתיות, הדואר האלקטרוני נמצא במקום הראשון, החדשות במקום השני והרשתות החברתיות במקום השלישי. בקרב בני הנוער המצב שונה לגמרי – הרשתות החברתיות הן אלה שתופסות מקום ראשון, הדואר האלקטרוני את השני והחדשות במקום השלישי.

נזכיר כי פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, השיקה בשנה שעברה שירות הודעות מחודש, שמאפשר למשתמשיה אף לקבל כתובת דואר אלקטרוני. מנגד, גוגל – אחת מספקיות הדואר האלקטרוני הגדולות בעולם, השיקה לפני כשבועיים רשת חברתית משלה.

הטאבלט מאחד בין אנשים

אחת השאלות שהוצגה בסקר באה לבדוק דרך איזה מכשיר ניגשים המשתמשים הישראליים לרשת האינטרנט. הנתונים כאן מראים כי הפלטפורמה הפופולריות ביותר היא עודנה מחשב נייח – עם יותר מ-80 אחוזי שימוש בכל קבוצת גיל, כשהשיא הוא בקבוצת גיל של בני 50+. הפלטפורמה השניה בפופולריות שלה היא מחשב נייד, עם נתון שיא של 67 אחוזים בקבוצת גיל של 18-29 וירידה הדרגתית ככל שהגיל עולה. גם הטלפון הסלולרי, שמגיע לשיא עם 47 אחוזים בקבוצת הגיל 18-29, יורד בצורה הדרגתית.

מעניין לראות כי הטאבלט (שברוב המקרים הינו, ככל הנראה, אייפד של אפל) מתנהג כמו המחשב הנייח – הוא מושמש ברמה דומה מאוד על ידי כל קטגוריית גיל. שיא השימוש בו אמנם אצל צעירים, עם 12 אחוזים, אך גם בקבוצה 30-39 השימוש בו עומד על 9 אחוזים, ובקבוצה של בני 50+ על 8 אחוזים.

כללי האינטרנט

על פי הנתונים, בישראל כיום 4.7 מיליון משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה, כשהמספר מתייחס לאוכלוסיה יהודית וערבית. אחוז החדירה גבוה יותר בקרב אקדמאים (83 אחוזים לעומת 75 אצל מי שסיימו תיכון ו-43 בעלי השכלה נמוכה יותר). כמו כן, מצויין בסקר כי ב-12 החודשים האחרונים, חדירת האינטרנט בקרב בני 65+ עלתה מ-43 ל-52 אחוזים. משך הגלישה הממוצע, אגב, הוא 3.3 שעות לגולש באוכלוסיה יהודית.

הסקר הנוכחי הקיף מדגם של 1,225 משתמשי אינטרנט בפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסיה היהודית בישראל.

עוד בנושא:

האם לגוגל+ יש סיכוי מול פייסבוק?

סקר TIM: וואלה! הוא האתר הישראלי המוביל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully