וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הסירה מודעת גוגל פלוס

18.7.2011 / 13:05

מפתח אפליקציות שפרסם בפייסבוק מודעת 'עקבו אחריי בגוגל פלוס' הופתע כאשר הרשת החברתית הסירה אותה

פייסבוק מפחדת מגוגל פלוס? כך לפחות מתרשם מפתח האפליקציות מייקל לי ג'ונסון. האיש רצה להרחיב את המעגלים שלו ברשת החברתית החדשה של גוגל והחליט לעשות זאת על ידי שימוש במודעת פייסבוק. הוא פרסם מודעה בה נכתב: "אם אתה בר מזל מספיק כדי להיות בגוגל פלוס, הוסף את מייקל לי ג'ונסון, גיק אינטרנט, מפתח אפליקציות וירטואוז טכנולוגי".

זמן קצר לאחר פרסום המודעה בפייסבוק, הופתע ג'ונסון לקבל הודעה מודעתו הוסרה. למעשה, כל חשבון הפרסום שלו בפייסבוק נחסם, וזאת תחת הנימוק של הפרת תנאי השימוש של האתר, ללא טענה ספציפית המתייחסת לפעולתו. תנאי השימוש של פייסבוק קובעים, בין השאר, כי "פייסבוק רשאית לסרב למודעות מכל סיבה, כולל קידום מוצרים מתחרים או שירותים המשפיעים לרעה על העסק שלנו או יחסינו עם המשתמשים".

זו אינה הפעם הראשונה בה פייסבוק אינה מאפשרת לגוגל פלוס נוכחות כלשהי, ולו עקיפה, ברשת. היא כבר חסמה כלים המציעים להעביר את רשימת החברים ממנה לגוגל פלוס. זאת למרות שמנכ"ל החברה מארק צוקרברג פתח חשבון בעצמו ברשת המתחרה. גוגל פלוס, שנפתחה בסוף יוני, הגיעה במהרה ל-10 מיליון משתמשים, דבר שאולי גורם לפייסבוק לראות בה כמתחרה רציני יותר מאשר ניסיונותיה הקודמים של גוגל בתחום המדיה החברתית (גוגל ווייב, גוגל באזז). באשר לג'ונסון – התקרית עם פייסבוק מילאה את המטרה שלשמה פרסם את המודעה מלכתחילה: הפרסום על התקרית הביא לו מאות חברים חדשים בגוגל פלוס.


עוד בנושא:

- גם בגוגל פלוס ניתן יהיה לעשות לייק למותגים
- האם לגוגל פלוס יש סיכוי מול פייסבוק?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully