וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת מחירי הדיור עוברת לכיכר העיר הוירטואלית

ענבל אורפז

18.7.2011 / 16:13

על אף שהמחאה על מחירי הדיור החלה בהצבת אוהלים במרכז תל אביב, נראה כי היא זולגת גם אל הפייסבוק והטוויטר

בעוד שמחאת הקוטג' שאבה לא במעט את כוחה מן הנוכחות ברשתות חברתיות ובעיקר בפייסבוק, נראה כי מחאת מחירי הדיור מחלחלת מהרחוב לרשת, ולא להיפך. אמנם ההתארגנות הראשונית החלה בפייסבוק, אך נכון לשעה זו, פחות מ-6,000 איש סימנו שישתתפו במחאה בעמוד המרכזי המשמש את הפעילים "מצב חירום, לוקחים אוהל ונוקטים עמדה". לצורך השוואה, עמוד המחאה נגד מחירי הקוטג' צבר עשרות אלפי עוקבים תוך ימים בודדים. רגב קונטס, ממארגני המחאה, כתב בשבוע שעבר בפייסבוק סטטוס שיכול להסביר את גישת המארגנים: "מהפכות לא קורות בפייסבוק. המהפכה הצרפתית התפשטה בזכות מהפכת הדפוס, אך הוכרעה בכיכר". במקרה הנוכחי של מחאת האוהלים, נראה כי הפייסבוק משמש בעיקר את הצעירים הנוכחים בשטח ליידוע חבריהם על הנעשה, ולא לצורך גיוסם של מוחים חדשים.

עם זאת, הפעילים משתדלים להרחיב את נוכחותם גם בזירה החברתית. "אי אפשר לומר שיש לפטופ בכל אוהל, אבל כל מי שאני מכירה שנמצא שם לא מתנתק מהרשת", ציינה אחת המשתתפות במחאה, "לכולם כאן יש אייפון וכולם נמצאים בפייסבוק כל הזמן מעדכנים סטטוסים ועושים צ'ק אין למקומות שנמצאים בסביבה". המפגינים גם מבקשים מן האורחים שמגיעים למתחם האוהלים שיעלו לעמוד המחאה תמונות שהם מצלמים כדי ליצור תהודה ברשת להתרחשות.

באזור האוהלים אין אינטרנט אלחוטי ציבורי ומארגני המחאה משתמשים ברשתות האינטרנט הפתוחות של בתי הקפה המנקדים את שדרות רוטשילד. מארגני המחאה מארגנים את הפעילות באמצעות דף האירוע בפייסבוק ודף טוויטר תחת השם @TLV_Revolution. בדף הפייסבוק של האירוע ניתן לראות פעילות ערה שמתעדכנת מדי כמה דקות על ידי פעילים, תומכים ומארגני המחאה. כמו כן, קמו מספר דפים נוספים של אירועים הנלווים למחאה כמו הפגנות שמתארגנות בערים נוספות ומפת מוקדי מחאה.

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב שהצטרפה גם היא למחאה, מתכננת אף היא ליצור נפח של נוכחות ברשת. בנוסף לפעולות כמו הקמת אוהל וחלוקת שקי שינה לח"כים מחר בועידת הכנסת אותן מתכננת האגודה, בצעדיה הראשונים רתמה האגודה את עמוד הפייסבוק שלה למחאה הציבורית. החל משעות הבוקר מעדכנים את אתר אגודת הסטודנטים עם קריאות להצטרף למאבק. כמו כן נשלחו הודעות סמס ודואר אלקטרוני ל-27 אלף סטודנטים. באגודה סיפרו היום שכל פוסט בו התייחסות למאבק גוררת תגובות רבות ברשת.


עוד בנושא:

- נתניהו: "נפתור מצוקת הדיור, מכינים כמה הפתעות"
- מחאה על מחירי הדיור: ערי אוהלים בירושלים ובת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully