וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולש הישראלי: קווים לדמותו

ענבל אורפז

19.7.2011 / 16:37

איגוד האינטרנט הישראלי השיק מאגר נתונים סטטיסטיים אודות האינטרנט בארץ ומציג סקר חדש הבוחן את הרגלי השימוש ברשת

לכבוד עלייתו לאויר של מאגר נתונים סטטיסטיים אודות האינטרנט בישראל מפרסם היום איגוד האינטרנט את תוצאותיו של סקר בנושא הרגלי שימוש באינטרנט. בסקר נתונים המתייחסים לשימושים של הגולשים בישראל, תחום המנהל הציבורי באינטרנט ותשתיות הגלישה. מהנתונים ניתן ללמוד כי 45% מהמשיבים הורידו טפסים במקום ללכת למוסד ציבורי ו-26% ביצעו תשלומים למוסדות ממשלתיים וציבוריים באמצעות האינטרנט. נתונים מעניינים נוספים מגלים ש-18% מהמשיבים צופים בטלוויזיה באינטרנט בשידור חי וכרבע מהמשיבים מבצעים שיחות קוליות באינטרנט.

מן הסקר עולה כי 23% מהמשיבים אינם מחוברים לאינטרנט, וכי ל-19% מהאוכלוסייה אין מחשב בבית. נתונים אלו תואמים לחלקם היחסי באוכלוסיה של החרדים והערבים. מחצית מבין אלו שאינם מחוברים לאינטרנט טענו כי הסיבה לכך היא חוסר עניין או צורך, ואילו 24% טענו כי החלטתם נובעת מתוך השקפת עולם דתית או חינוכית. מבחינת תדירות השימוש 86% מהמשיבים משתמשים באינטרנט מדי יום או כמעט כל יום ו-11% משתמשים באינטרנט לפחות פעם בשבוע. 95% מהמשיבים משתמשים באינטרנט בבית, 36% במקומות עבודה, 10% במוסדות לימודים ורק 1% גולשים ממקומות בהם יש גישה לאינטרנט בתשלום. ספקית תשתית האינטרנט של מעל למחצית מהמשיבים היא בזק וכ-40% משתמשים בתשתית של הוט. 4% מהמשיבים גולשים באינטרנט הסלולארי של פלאפון, 4% נוספים בסלקום ו-5% באורנג'. 7% מהמשיבים לא ידעו לאיזה ספקית תשתית הם מחוברים.

למרות הירידה בפופולריות של הדואר האלקטרוני, 84% מהמשיבים משתמשים באינטרנט לצורך זה. כמו כן, 55% מהישראלים, המובילים בזמן השהות ברשתות חברתיות, משתמשים באתרים חברתיים. 30% שולחים מסרים מיידיים, רבע מהמשיבים משתמשים בתוכנות כמו סקייפ לביצוע שיחות קוליות, 17% משתתפים בפורומים וקבוצות דיון ו-4% מנהלים בלוגים. מבחינת שימושים בתחום הפנאי 59% מהמשיבים צפו בסרטים או בקטעי וידאו באתרים כמו יוטיוב בשלושת החודשים שקדמו לביצוע הסקר, כמחצית מהמשיבים קוראים עיתונים וחדשות באינטרנט, 43% מורידים מוזיקה, 23% משחקים משחקי רשת, 22% מאזינים לרדיו, ו-18% צופים בטלויזיה בזמן האמת.

מורידים טפסים מהרשת

חלק ניכר מן הסקר הוקדש לתחום המנהל הציבורי באינטרנט ובחן את השימושים שנעשים כיום ואת הצרכים של המשיבים. התוצאות מצביעות על חדירה משמעותית של השימוש באינטרנט לצרכי האזרחים. בשלושת החודשים שקדמו לביצוע הסקר 54% מהמשיבים חיפשו מידע על שירותים או על מוסדות ציבור, 45% הורידו טפסים במקום ללכת למוסד ציבורי, 30% שלחו דואר אלקטרוני או טפסים מקוונים למוסד ציבורי, 26% ביצעו תשלומים באמצעות האינטרנט ו-7% הגישו תלונה במקום ללכת למוסד ציבור להתלונן. מבין המשיבים שלא השתמשו באינטרנט בשנה האחרונה לנושאים שקשורים למוסדות ממשלתיים וציבוריים 37% מעוניינים להשתמש באינטרנט לחיפוש והפקת מידע אישי, 31% למילוי טפסים ו-26% לתשלום.

הסקר בוצע בחודש ינואר על ידי "מכון שריד" ביוזמת איגוד האינטרנט ותוצאותיו מתפרסמות היום לראשונה. על הסקר השיבו 1061 מרואיינים בגיל 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. הסקר פורסם לרגל השקת האתר STS המהווה מאגר נתונים סטטיסטיים אודות האינטרנט בישראל. נכון לעכשיו במאגר 40 סדרות נתונים בתחומים כמו כלכלה עסקים ומסחר, פערים דיגיטליים, תשתיות אינטרנט וממשל מקוון. רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט, אמר על רקע ההשקה כי "האתר מיועד לתת מענה לכל אדם המחפש אחר נתונים רלוונטיים ועדכניים בתחום. אנו באיגוד מאמינים כי הפיכת המידע והנתונים לנגישים, יאפשרו קבלת החלטות מושכלת, גיבוש מדוייק יותר של תוכניות, ביצוע מחקרים מתקדמים ולמידת התחום". באיגוד קוראים לבעלי נתונים רלבנטים לשתף אותם באמצעות האתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully