וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מגינה מווירוסים

גוגל החלה להתריע כאשר היא מזהה במחשב תוכנה מזיקה, ולהפנות לתוכנת אנטי-וירוס שתסיר אותה

גוגל – עכשיו גם אנטיוירוס. לא, ענקית האינטרנט עדיין לא השיקה מוצר אבטחת מחשוב, אבל היא כן החלה להתריע כשהיא מזהה שהמחשב שלכם הודבק בתוכנה מזיקה פופולרית. וכשאנשים שהודבקו בתוכנה נכנסו היום לאחד מאתרי גוגל, הם קיבלו הודעה המספרת להם כי המחשב שלהם בסכנה, יחד עם קישור לכלי שמסיר את התוכנה (נוזקה) הזאת.

בבלוג החברה הסביר אחד ממהנדסי האבטחה של גוגל כיצד החלה החברה לזהות תוכנות מזיקות. לדבריו, כשערכו אנשי גוגל עבודת תשתיות שגרתית באחת מחוות השרתים שלהם, גילו דפוסי חיפוש מוזרים. לאחר בדיקה עם חברות אבטחה, הסתבר כי נוזקה פופולרית "חוטפת" את התעבורה שאמורה להגיע לשרתי גוגל ממחשב שהודבק, ומעבירה אותה דרך שרת צד שלישי. בגוגל לא מסבירים למה המידע מועבר, אך ניתן להניח כי הסיבה היא מעקב אחר משתמשים, וניסיון ליירט מידע אותו הם מעבירים ברשת.

מדובר באחד המקרים הראשונים בהם מי שמזהה פעילות בעייתית במחשבים של גולשים היא חברה חיצונית, שעושה זאת מיוזמתה, בלי הצורך שעל המחשב שהודבק תותקן תוכנת אבטחה. פתרונות אבטחה הנפוצים היום אמנם מעבירים חלק מהפעילות שלהם לרשת, על מנת לייעל את תהליך זיהוי הוירוסים, אך עדיין מסתמכים על כך שעל מחשב הלקוח מותקנת תוכנה.

אז האם גוגל פתחה היום עידן חדש ומופלא בו לא נדרש להתקין תוכנות אבטחה? לא בדיוק. כפי שהסבירו המהנדסים – הם גילו את הנוזקה במקרה, לאחר שזו יצרה דפוס פעולה חשוד בשרתי החברה. במרבית המקרים, פעילות התוכנות המזיקות ברשת מתקיימת בערוץ ישיר שבין המחשב שהודבק לבין שרת ייעודי שהוקם על ידי יצרני הנוזקה.


עוד בנושא:

- מי מאיים על עולם המחשוב

- מיליוני וירוסים חדשים כל שנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully