וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל משדרגת את מחשבי המקבוק אייר ומק מיני, משיקה מערכת הפעלה

אפל השיקה את מערכת ההפעלה החדשה שלה למחשבים, ועדכנה את דגמי המקבוק אייר הנייד והמק מיני הנייח

אפל משיקה מקבוקים חדשים ואת מערכת ההפעלה החדשה שלה – Lion. ענקית המחשוב חידשה היום (ד') את ליין מחשבי המקבוק אייר האולטרה-ניידים שלה ואת המחשב הנייח מק-מיני. בנוסף, השיקה החברה באמצעות חנות האפליקציות שלה למחשבים את מערכת ההפעלה OS X Lion.

הדור השלישי של מחשבי מקבוק אייר נראה כמעט זהה לקודמו, אך כולל - בניגוד לדור הקודם - מקלדת עם תאורה אחורית. מבחינת מפרט, יכלול הליין שני גדלי מסך: 11.6 אינץ' ו-13.3 אינץ'. הדגם הקטן יותר בתצורתו הבסיסית יכלול מעבד מהדור החדש של אינטל (Sandy Bridge) מדגם i5 במהירות 1.6 גיגההרץ, עם 2 גיגהבייט זכרון ואחסון מבוסס פלאש בנפח 64 גיגה, במחיר 999$. אם תוסיפו 200$, תוכלו לקבל 4 גיגהבייט זכרון ו-128 גיגה שטח אחסון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה זהה, אבל שונה מבפנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדגם הגדול, שמחירו מתחיל מ-1,299$, כולל מעבד סנדי ברידג' מדגם i5 במהירות 1.7 גיגההרץ, עם 4 גיגה זכרון ו-128 גיגה שטח אחסון. אם תוסיפו 300$, תוכלו לשדרג את שטח האחסון ל-256 גיגהבייטים.

בתוך כך, ביטלה אפל את ה-Macbook הלבן הרגיל, שהושק לראשונה ב-2006 כדגם הזול ביותר של נייד מבית אפל. כעת עובר התפקיד למקבוק אייר הקטן.

מחשב נוסף שזוכה היום לשדרוג הוא ה-Mac mini – המיני-נייח הזעיר של החברה, שמחירו יעמוד על 599$. הוא יתהדר כעת במעבד מדגם i5 במהירות 2.3 גיגההרץ עם 2 גיגה זכרון וכונן קשיח של 500 גיגהבייט בתצורתו הזולה ביותר. בתמורה ל-200 דולרים, תוכלו לשדרג את המעבד ל-2.5 גיגההרץ ואת הזכרון ל-4 גיגהבייט. גרסה נוספת של המיני, שמיועדת לתפעול שרתים, תגיע עם מעבד i7 במהירות 2.0 גיגההרץ, שני כוננים קשיחים של 500 גיגהבייט וזכרון של 4 גיגה. הגרסה הזו תעלה 999$. כל הגרסאות, אגב, תגענה ללא כונן דיסקים.

כל המחשבים חדשים יגיעו עם חיבור Thunderbolt - חיבור חדש של אפל, המבוסס על טכנולוגיה של אינטל. מטרת החיבור היא לאפשר תקשורת במהירות גבוהה בין המחשב לבין אביזרים נלווים, כשהייעוד שלו הוא להחליף את כל שאר החיבורים במחשב. נכון לעכשיו, רק אפל וסוני משתמשות בטכנולוגיה.

האריה של אפל שואג

מערכת ההפעלה Lion, עליה הכריזה החברה עוד באוקטובר אשתקד, כוללת יותר מ-250 חידושים ושיפורים, כשהבולטים בהם הנם תמיכה מובנית באפליקציות מסך מלא, ממשק חדש לגישה נוחה יותר אל תוכנות שהותקנו – ששואב השראה ממערכת ההפעלה הניידת iOS של אפל, גרסאות מחודשות לתוכנות מייל ויומן, ותמיכה מלאה בקיצורי רב-מגע.

חידוש נוסף שמגיע עם Lion נוגע לדרך הפצתה. אפל לא מתכננת כלל למכור את מערכת ההפעלה שלה בחנויות. זו תמכר אך ורק באמצעות חנות האפליקציות שמיועדת למחשבי מק, במחיר של כ-30$ בלבד.

מה אתם חושבים על השינויים? בואו לספר לנו בפייסבוק

עוד בנושא:

אלו הם החידושים של Lion

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully