וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל סוגרת את המעבדה

21.7.2011 / 12:59

גוגל החליטה לסגור את פרויקט Google Labs, המאפשר התנסות בפיתוחיה החדשים, ולהתמקד במוצרים גדולים

גוגל מבטלת את פרויקט Google Labs, המאפשר למשתמשים להתנסות בפיתוחים חדשים ולעזור בהכרעה אם יתווספו למוצרי החברה השונים. השירות הושק ב-2002 ואחראי לכמה מפיתוחיה המרכזיים של גוגל, ביניהם ג'ימייל ו'גוגל מפות'. מהלך הביטול מגיע כחלק ממאמצי החברה לייעל את חבילת המוצרים שהיא מציעה, ולמקד את מאמצי הפיתוח שלה. "אנו מתכוונים להמשיך להתנסות ולחדש, אך רוצים לעשות זאת בהיקף גדול יותר. במקום לפזר את המאמצים שלנו על פני מוצרים בודדים, נמקד מחדש את המאמצים על פרויקטים עם השפעה גלובלית, ונעלה את גובה ההימור. המטרה שלנו היא לחדש מהר יותר מבעבר, ועם השפעה רבה יותר", אמר דובר גוגל.

לארי פייג', מנכ"ל גוגל ואחד ממייסדיה, הוסיף כי "המהלך הזה שולח מסר למשקיעים וללקוחות שלנו שלגוגל יש עסקי ליבה, והם אלו שיקבלו את השירות הדרוש". "למדנו הרבה דרך השקת אבות-טיפוס מוקדמים במעבדות, אך אנו מאמינים שפוקוס גדול יותר חיוני כדי לנצל את ההזדמנויות יוצאות הדופן הנמצאות הלאה", כתב ביל קוגרן, סמנכ"ל מחקר בגוגל, בפוסט רשמי בבלוג החברה. אנליסט חברת "גרטנר" וויט אנדרוס אמר כי סגירת הפרויקט הופכת את גוגל לכתובת לחדשנות בצורה אחרת. "זה אומר שיש פחות סבירות לייצר משהו מגניב ולראות איך הוא עובד. זה אומר שצריך מטרה עסקית וכיוון עסקי".

כיום קיימים יותר מ-60 מוצרי מעבדה בגוגל. חלקם ייעלמו כאשר השירות יופסק, ואחרים יוטמעו לתוך מוצרים קיימים, כולל שורה של פיתוחים שיתווספו למערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד. בשנים האחרונות גוגל לא הצליחה לגדל פרויקטים מהפכניים במעבדותיה, אך דובר גוגל הבטיח כי "נמשיך לנסות תכונות חדשות בכל אחד ממוצרינו, למרות הפסקה של Google Labs". עוד אמר כי הפסקת השירות אינה צפויה לפגוע במדיניות החברה לעודד את העובדים להקדיש 20% מזמנם לפרויקטים שהם יזמו בעצמם.


עוד בנושא:

- יו”ר גוגל: אפל מקנאת באנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully