וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבור מחשב לטלוויזיה: איך לחבר מחשב נייד - חלק א'

רוצים לחבר את הלפטופ למסך בסלון, אבל לא יודעים איך? הפרק הראשון של המדריך שלנו יסביר לכם מה לעשות

הסיטואציה בטח מוכרת לכם, גם אם הפרטים מעט שונים: אתם מארחים חברים, קרובי משפחה או אורחים מעיר רחוקה, ואחרי שחשבתם דקות ארוכות איך לעזאזל תנעימו את זמנם, עלה במוחכם רעיון מדהים: אפשר להראות להם את התמונות מהטיול האחרון שלכם לחו"ל (אירופה הקלאסית ב-4 ימים!), את סרט בר-המצווה של הבן (ב-4 ימים!), או סתם כמה קטעים ממש מצחיקים במיוטיוב. אבל, כל הדברים האלה נמצאים על המחשב, והוא לא באמת מתאים לצפייה קבוצתית. הטלוויזיה בסלון, לעומת זאת, נראה שממש יוצרה למטרה הזאת.

אז יש לכם טלוויזיה, ולפטום שנמצא לידה, ואתם תוהים איך תוכלו לחבר בין שניהם. אתם עשויים לחשוב לעצמכם "הרי טלוויזיה זה בסך הכל מסך מחשב גדול, זה לא יכול להיות כל-כך מסובך לעשות את זה.” ואתם יודעים מה? אתם צודקים, זה באמת לא מסובך.

עוד בנושא:

חלק ב' - מחברים את המחשב הנייח
חלק ג' - סטרימר

חלק 1 – מחשב חדש, טלוויזיה חדשה

אם המחשב שלכם יוצר בשנתיים האחרונות, במיוחד אם מדובר בלפטופ – ומסך הטלוויזיה שלכם הוא מסך דק, שם החיבור בו כנראה תצטרכו להשתמש הוא HDMI. אם תסתכלו בפאנל האחורי או הצדי של המסך, תוכלו לראות אותו. הוא קטן, דק, דומה קצת ל-USB והוא החיבור הדיגיטלי הכי איכותי - שמשמש להעברת תמונה וקול במקביל.


מצאתם חיבור HDMI הן במחשב והן בטלוויזיה? תיאורטית, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לחבר בין שני החיבורים, להגיד למסך לקבל אות מהכניסה הרלוונטית, ואתם מסודרים, החיבורים צריכים לזהות את הכבל אוטומטית, והמחשב אמור להתחיל להזרים את הוידאו והאודיו. מעשית – ברוב הפעמים זה בדיוק מה שיקרה, אבל לא תמיד. גללו לחלק 3.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וכך נראה חיבור HDMI/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלק 2 – אין HDMI

ברוכים הבאים לעולם של מושגים מבלבלים. אך אל דאגה, נעזור לכם להבין מה קורה כאן. אם למסך שלכם אין חיבור HDMI, הדבר הראשון שצריך להבין הוא שתצטרכו לחבר את הוידאו בנפרד, ואת האודיו בנפרד (או, כפתרון לעצלנים, להסתפק באודיו מהמחשב). כמעט לכל מחשב, בין אם הוא נייד או נייח (חוץ ממק), יש כיום חיבור VGA. זהו חיבור המסך הסטנדרטי ביותר, כשבעשור האחרון, יותר ויותר מסכי טלוויזיה יוצרו גם הם עם החיבור הזה. מעבר לכך, כיוון שמדובר ביציאת וידאו אנלוגית סטנדרטית, ישנם כבלים זולים וזמינים שבצד אחד מתחברים ל-VGA, ובצד השני כוללים את "חיבור הבננות".

אם תסתכלו בטלוויזיה שלכם, “חיבור הבננות" עשוי להיות משני סוגים. הפשוט ביותר הוא חיבור שכולל שלושה מחברים – אדום, לבן וצהוב. אדום ולבן אחראיים על האודיו, הצהוב על הוידאו. במקרה הזה, כבל מתאם יעבוד רק אם המחשב שלכם יכול להפיק אות מיוחד שנקרא TV-Out מיציאת VGA. הסוג השני כולל גם הוא את האדום והלבן להעברת צליל, אך בנוסף אליהם שלושה מחברים נוספים – עוד אדום, כחול וירוק, שאחראיים שלושתם יחד על הוידאו.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתאמים בין VGA לקומפוננט/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבל ה-VGA, כפי שכבר הזכרנו, לא יפתור עבורכם את כל הבעיה. הוא יוכל להוציא בקצה השני את מה שנדרש עבור מחברי הוידאו, אך מה עושים עם הצליל? במחשבים לא תמצאו את החיבור האדום-לבן שיש בטלוויזיה, אך כן תמצאו – בכל מחשב ומחשב – חיבור אוזניות. ולהשיג כבל שבקצה אחד מגיע עם כניסת אוזניות ובקצה השני עם החיבור האדום-לבן בכלל לא קשה.

אך אם להוציא את האודיו מהמחשב לטלוויזיה בדרך כלל איננה בעיה – חיבורי הוידאו לא תמיד רוצים לעבוד.

חלק 3 – בעיות?

אם הבעיה היא בוידאו, נסו להכנס להגדרות התצוגה של "חלונות" (לחצן ימני על שולחן העבודה, ובחירה ב”תצוגה” או “רזולוציית מסך”). כאן יש כפתור Detect שמאפשר לנסות ולזהות מסך נוסף ידנית. בנוסף, בתפריט הזה תוכלו לבחור את הרזולוציה של המסך השני, ובכך למנוע מריחת תמונה.

אגב, אם מדובר בלפטופ, על אחד מכפתורי ה-F (שורת הכפתורים מעל שורת המספרים) יהיה, כנראה, מצוייר מסך או שני מסכים. לחיצה על מקש ה-FN (נמצא בין הקונטרול לאלט בחלק התחתון של המקלדת) ועל הכפתור הרלוונטי יחדיו אמורה להעביר בין מצבי תצוגה חיצוניים, מה שגם עשוי לפתור לכם את הבעיה.

אם הבעיה היא באודיו, לחצו לחיצה ימנית על צלמית הרמקול שנמצאת לצד שעון המערכת בתחתית המסך, ובחרו באפשרות Playback Devices (התקני שמע). וודאו כי חיבור ה-HDMI מוצג כאמצעי הניגון. אם הדבר לא כך, בחרו אותו מתוך הרשימה. הוא לא מופיע? השאירו את הכבל בפנים, והפעילו מחדש את המחשב – לנו זה פתר את הבעיה מספר פעמים.

מעבר לכך, אנחנו לא יודעים איך להגיד לכם את זה, אבל הציוד עשוי להיות תקול. נסו ללוות כבל אחר מחברים כדי לראות אם הבעיה היא בכבל (כבלי וידאו ארוכים, אגב, הם אף פעם לא רעיון טוב, גם כשמדובר ב-HDMI), או בדקו כניסות ויציאות אלטרנטיביות במחשב וטלוויזיה.

  • עוד באותו נושא:
  • מדריך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully