וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקפיא הגופות מת - והוקפא

26.7.2011 / 14:04

הלך לעולמו רוברט אטינגר, מייסד מכון Cryonics המציע הקפאת גופות ושימורן עד שיוכלו לחזור לחיים. גופתו הוקפאה, כמובן

רוברט אטינגר, מייסד מכון Cryonics, הלך לעולמו בגיל 93. הוא הקדיש את חייו לאמונה כי יש להקפיא גופות ולשמרן עד שיוכלו לחזור לחיים בזכות הרפואה המודרנית. גם גופתו שלו הוקפאה במכון. אטינגר היה פעיל בתחום זה משנות ה-60, אז כתב ספר המסביר את עקרונות הקריוניקה. לפי אמונתו, יש לשמר גופות, מכיוון שקיים סיכוי סביר שהטכנולוגיה והרפואה יגיעו יום אחד לרמת פיתוח שתאפשר להן לתקן כל נזק גופני קיים ולהחיות את המתים. אטינגר הגיע למסקנה זו לאחר פציעתו במלחמת העולם השנייה, בה נקטעו רגליו. טכנולוגיה חדשנית באותם הימים אפשרה לחבר אותן בחזרה – מה שגרם לו להאמין כי אין סיבה שדבר דומה לא יוכל להתקיים בעתיד למצבים קשים יותר.

אטינגר הקים את מכון Cryonics ב-1976 כארגון שאינו למטרת רווח. כיום יש לארגון יותר מ-900 לקוחות ברחבי העולם ו-106 נפטרים שכבר מאוחסנים בו, בתוך חנקן נוזלי ובטמפרטורה של מינוס 160 מעלות. עלות הקפאה היא 30,000 דולר, ומדענים רבים הביאו סקפטיות לגבי האפשרות כי היא אכן תוכל להחזיר מתים לחיים יום אחד.

ל-Cryonics תומכים במדינות שונות בעולם, ביניהן רוסיה, אוסטרליה וגרמניה. לארגון אף קמו גופים מתחרים. במהלך חייו הפיץ אטינגר את אמונתו בהשבה לחיים בכלי תקשורת שונים. "המטופלים שלנו אינם באמת מתים במובן יסודי", הסביר למגזין ניו-יורקר ב-2010. הלקוח הראשון של המכון שלו הייתה אמו. גם שתי נשותיו הוקפאו לאחר מותן. אביו ואחיו, לעומת זאת, סירבו לצערו לקחת חלק בתהליך ואסרו להקפיאם לאחר מותם. כיום, כאמור, הוא הצטרף ללקוחותיו וגופתו ממתינה ליום בו הרפואה המודרנית תוכל להשיבה לחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully