וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכירה דירתה ברשת - ונשדדה

28.7.2011 / 11:39

תושבת סן-פרנסיסקו השכירה את דירתה לשבוע דרך אתר Airbnb.com, ונדהמתה לגלות בית הרוס ושדוד כשחזרה

הבלוגרית EJ בסך הכל רצתה לעשות קצת כסף על חשבון הזמן בו לא תשהה בביתה שבסן פרנסיסקו. נסיעת העסקים שלה למשך שבוע נראתה לה כמו הזדמנות טובה להשכיר את הדירה לתקופה קצרה. כמו רבים, היא נכנסה לאתר Airbnb, המחבר בין משכירים לשוכרים לתקופות קצרות – והציעה את הדירה. השוכר הפוטנציאלי נמצא במהרה והכל היה נראה נהדר. לפחות עד שהיא חזרה הביתה וגילתה שה'שוכר' שדד אותה והרס את הבית.

EJ חזרה לבית הרוס, בו נהרסו אפילו קירות ודלתות כדי להגיע לחפצים יקרי ערך שאוחסנו בדירה. כסף, תכשיטים, כרטיס אשראי, מצלמה, אייפוד ולפטופ הם רק חלק מהדברים שנגנבו. "את כל החיים שלי הם לקחו", כתבה EJ בפוסט שפרסמה על המקרה. "החלק המפחיד ביותר הוא שבזמן שכל זה קרה השוכר שלח לי אי-מיילים חברותיים, בהם הודה לי על האירוח ועל כיבוד פרטיותו וסיפר כמה הוא נהנה מהדירה".

אתר airbnb נוסד ב-2008 והפך במהרה למצליח ופופולרי. המדיניות שלו היא לא ליידע את השוכר מי המשכיר עד לרגע האחרון – דבר שלטענת EJ מעלה את הסיכון שמקרים מסוג זה יתרחשו. "בשביל מה שילמתי דמי שירות של 20 ומשהו דולר לאתר, כאשר אין לו יתרון על פני שימוש ב-Craigslist החינמי? האתר מבטיח שהוא שקוף לחלוטין, כאשר הוא לא. בקרייג'ס ליסט אני רואה את כל הפרטים של האדם, ויכולה לנסות לאמת אותם ברשת. Airbnb שולטת בתקשורת בינינו ולא מאפשרת העברת פרטים אישיים עד לשלב בו הזמנת הדירה מסתיימת ומשולמת. בחסימת היכולת לחקור אחר האדם שישכור את ביתי, רומז האתר שהוא כבר עשה את העבודה הזאת בשבילי וייתר את הצורך שאעשה אותה בעצמי", היא כותבת, ומציינת שעד שעסקת ההשכרה סוכמה והיא קיבלה את מספר הטלפון וכתובת האי-מייל של השוכר, היא כבר הייתה על המטוס בדרך ליעדה.

"שוק שבנוי על אמון"

מנכ"ל airbnb בריאן צ'סקי פרסם בעקבות התקרית הודעה בה סיפר על ההלם בחברה בעקבות המקרה ועל כך שהיא עובדת עם המשטרה וסיפקה לה פרטים שיעזרו לחקירה. לדבריו, המשטרה כבר עצרה חשוד. "יצרנו שוק הבנוי על אמון, שקיפות ואותנטיות, ובטיחותם של חברי הקהילה היא בעדיפות הגבוהה ביותר", כתב, דבר שלא בהכרח משתקף מהאתר, שבעמוד ה"שאלות שכיחות" עונה על השאלה "האם מישהו יגנוב לי את הפסנתר" בתשובה המבודחת "מאוד לא סביר. פסנתרים שוקלים מאות פאונד, ולא עוברים דרך דלתות".

הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ', שפרסם מאמר על המקרה, סיפר כי החברה מסרבת לפצות כספית את EJ וכי היא אינה מבטחת נגד נזקים. לאחר הפרסום שינו airbnb את גישתם והמנכ"ל אמר לאתר כי החברה הציעה לנשדדת "עזרה כלכלית, מציאת בית חדש וכל דבר שהיא יכולה לחשוב עליו שיקל את חייה". מאוחר יותר פרסם צ'סקי הודעה רשמית נוספת בה הצהיר כי האתר מחויב לשפר את עצמו, כאשר הבטיחות היא אבן הפינה שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • Airbnb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully