וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפייסבוק מורים ותלמידים לא חברים

1.8.2011 / 17:18

במדינת מיזורי שבארצות הברית חל איסור על מורים להיות חברים של תלמידיהם, זאת כדי למנוע "קשר לא יאה"

על מורים ותלמידים חל איסור להיות "חברים" ברשתות חברתיות. כך קובע חוק חדש שהתקבל בסנאט של מדינת מיזורי שבארצות הברית. "תיקון 54", עליו חתם מושל המדינה ג'יי ניקסון, לא מדבר רק על פייסבוק, אלא על כל "רשת חברתית אקסקלוסיבית, המאפשרת תקשורת פרטית".

לדברי המחוקקים, מטרת החוק היא למנוע קשר לא יאה בין מורים לתלמידים, וכך להגן על תלמידים מאפשרות של 'התנהלות מינית לא ראויה של מורים', כהגדרתם. זאת בהשראה ממקרה בו תלמידה בת 13 ממיזורי בשם איימי הסטיר הותקפה מינית על ידי המורה שלה. לא מדובר במקרה מהעת האחרונה, אלא אחד מלפני כ-20 שנה – הרבה לפני הרשתות החברתיות. "אני תומכת בחוק במאה אחוז ולא פוחדת לספר את הסיפור שלי, שבייש אותי כל-כך הרבה זמן", אמרה הסטיר בתגובה לקבלת החוק.

לא ברור כיצד ניתן יהיה לאכוף הוראה כזו, שכן תקשורת אישית בין שני חברי רשת חברתית יכולה להתקיים גם מבלי שיוגדרו באתר כחברים, ולהודעות פרטיות הנשלחות בצורה זו אין כל אינדיקציה חיצונית. עם זאת, החוק מתיר למורה לקיים פעילות ברשת חברתית, דוגמת הקמת "דף כיתה" או עמוד "לייק" ולתלמידים לקחת חלק בפעילות זו – כל עוד היא פומבית ולא אישית בין המורה לתלמיד.

חושבים שגם בישראל צריכים לחוקק חוק כזה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד בנושא:

- מנהלת השיווק בפייסבוק: ”די לאנונימיות!”
- המדינה נגד פייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully