וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי מחשב: ספורט אולימפי?

הועד האולימפי עוד לא הכניס משחקי וידאו לתחרויות שלו, אך אין זה אומר שלמשחקים אין עתיד בתור ספורט

בעוד קצת פחות משנה תפתח בלונדון אולימפיאדת קיץ 2012. עשרים ושישה ענפי ספורט ייוצגו בה, זאת לאחר שהועד האולימפי נפרד ב-2008 מהבייסבול וסופטבול. באולימפיאדת 2016, ייכללו שני ענפים שישבו בצד כמה וכמה עשרות שנים - גולף ורוגבי. ואנחנו שואלים, מה עם דונקי קונג?

אך המציאות היא שלמרות בקשות חוזרות ונשנות מצד גופים המנסים לקדם את משחקי הוידאו כספורט תחרותי, הדרך שלהם לאולימפיאדה עוד ארוכה. הועד האולימפי עדיין לא מוכן לקבל את זה שגם ישיבה מול מסך ולחיצה על כפתורים היא סוג של ספורט. רבים אחרים, לעומת זאת, כן.

איזה משחק אתם הייתם לוקחים לאוליפיאדה? הצביעו בפייסבוק

Starcraft 2

בדרום קוריאה, למשל, משחק האסטרטגיה סטארקראפט יכול להיחשב לספורט לאומי. ערוצי טלוויזיה משדרים תחרויות סטארקראפט, השחקנים הטובים ביותר הופכים לסלבס, ומיליוני דולרים מתגלגלים בשוק שבנוי סביב המשחק. לא פלא, אם כך, שבליזארד בחרה בדרום קוריאה להכרזה על Starcraft 2 ב-2007.

איזה משחק אתם הייתם לוקחים לאולימפיאדה? הצביעו בפייסבוק

Counter Strike

משחק הפעולה הותיק "קאונטר סטרייק", שהחל את דרכו כתוסף ל-Half Life, נחשב כבר עשור לאחד הכותרים הפופולריים ביותר בעולם הספורט האלקטרוני. ליגות תחרותיות של CS מקיפות את כל העולם, ולא פסחו גם על ישראל. בשנים האחרונות הפופולריות של המשחק אמנם נמצאת בירידה, אך עם תמיכה מגופי ענק כמו WCG מדובר עדיין בענף משגשג של ספורט אלקטרוני.

איזה משחק אתם הייתם לוקחים לאולימפיאדה? הצביעו בפייסבוק

הפסקה: מהו WCG?

בשקופית הקודמת זרקנו לאוויר ראשי תיבות - WCG. לא מבינים על מה אנחנו מדברים? נסביר. WCG הוא World Cyber Games - ארגון "משחקי הסייבר" העולמי, שאחראי לאחד מאירועי הספורט האלקטרוני הגדולים ביותר בעולם בכל שנה. האירוע, שהחל עוד בשנת 2000, כולל היום 8 "ענפים", ביניהם קאונטר סטרייק, סטארקראפט, Tekken ו-Fifa.

ו-WCG ממש אינו היחיד. בויקיפדיה תמצאו ערכים על לא פחות מ-18 תחרויות משחקי וידאו גדולות ומקצועיות, שזכיה ברובן מגיעה עם פרס כספי גבוה. וכן, יש אנשים שחיים מזה - מעטים, אבל יש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

גיטר הירו

כשאנשים מדברים על ספורט אלקטרוני, הם בדרך כלל מתכוונים למשחקי פעולה, אסטרטגיה או ספורט. אך במשך השנים האחרונות, אותו ארגון ה-WCG ניסה להרחיב את היצע הז'אנרים בתחרויות שלו. כך, הפך גם משחק המוזיקה גיטר הירו לספורט אלקטרוני תחרותי.

איזה משחק אתם הייתם לוקחים לאולימפיאדה? הצביעו בפייסבוק

פיפ"א

גם פיפ"א ופרו אבולושן מהווים את אחד היסודות של עולם הספורט האלקטרוני, אך הסיבה לכך שאנחנו מזכירים את פיפ"א היום שונה מעט - בשנים האחרונות מנסה EA, המפתחת שלו, מנגנונים חדשניים למדי שקשורים למצבי משחק מקוונים בסדרה, אשר מוסיפים עוד מימד תחרותי למשחק.

כך, למשל, הוכנסה לפני שנה ל-Fifa ליגה אינטראקטיבית שמבוססת על הליגות האמיתיות בהן משתתפות קבוצות הכלולות במשחק. וכך, בכל סופ"ש בו לקבוצה אותה אתם אוהדים יש משחק, אתם מתבקשים להיכנס לפיפ"א ולשחק נגד אוהדים של הקבוצה היריבה. במציאות אולי לא תשפיעו על תוצאת המשחק, אך בליגה של פיפ"א אתם והאוהדים האחרים קובעים מי תהיה המנצחת.

איזה משחק הייתם לוקחים לאולימפיאדה? הצביעו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully