וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP נפטרת מ-WebOS

HP מפסיקה לשווק את הטלפונים והטאבלטים שמבוססים על מערכת ההפעלה WebOS - המורשת של פאלם, אותה רכשה בשנה שעברה

חברת HP החליטה להפסיק למכור את מכשירי WebOS שירשה מ-Palm, אותה רכשה לפני יותר משנה - הן טלפונים סלולריים מסדרת Pre והן מחשבי לוח מסדרת TouchPad. לא ברור מה יעלה בגורלה של מערכת ההפעלה WebOS עצמה - בעבר רצתה HP לשים אותה על המחשבים האישיים שלה כמערכת משנית, אך כעת זה עשוי שלא לקרות בכלל.

ההכרזה היא חלק מהודעה רחבה יותר, שאף מכינה את הקרקע לפילוג חטיבת המחשוב האישי של החברה מ-HP והפיכתה לעסק נפרד. בו בזמן, מודיעה HP כי היא נכנסת לשיחות רכישה עם חברת Autonomy - יצרנית ענק של תוכנה עסקית.

בכך עושה HP צעד נוסף מהתרחקות מהשוק הצרכני. כמו IBM לפני מספר עשורים, כך גם HP היום מנסה להפוך לשחקן שפועל מול ארגונים. ולמרות שהיא עדיין יצרנית המחשוב האישי הגדולה בעולם, ניסיונות שלה להיכנס לשווקים צרכניים חדשים - טלפונים סלולריים וטאבלטים (באמצעות רכישת Palm) נחשבים לכשלונות.

כך, דווח לפני מספר ימים בוול סטריט ג'ורנל, כי מתוך 250,000 טאבלטי Touchpad שרשת החנויות האמריקאית בסט ביי הזמינה, הצליחו אנשיה למכור רק כעשירית. ואילו ה-Pre, שהיה אחת ההכרזות החמות של תערוכת האלקטרוניקה CES לפני כשנתיים וחצי, לא הצליח ליצור נתח שוק משמעותי באף מדינה בה הושק.

  • עוד באותו נושא:
  • hp
  • פאלם
  • WebOS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully