וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחבר עולם דיגיטלי קטוע

גדי להב

23.8.2011 / 15:00

איך מתמודדים עם גלישה מקוטעת ברשת? שירותי ה’קרא אחר-כך’ למיניהם מנסים לתת פתרון

הנה תסריט שקרה לפחות לחלק מכם: מצאתם לינק מעניין ברשת, או קיבלתם מסמך כלשהו. התחלתם לקרוא אותו, אבל נאלצתם להפסיק באמצע. בחלק מהמקרים שכחתם מקיומו. בפעמים אחרות דווקא רציתם להמשיך ולקרוא, אבל עכשיו אתם לא מוצאים אותו, כי כיביתם את המכשיר - מחשב, סמארטפון, אייפד - שעליו קראתם, או שאתם עכשיו מול מכשיר אחר. בכל מקרה, התוצאה הסופית זהה: עוד כתבה שלעולם לא תקראו.

התסריט הזה הופך ליותר ויותר נפוץ. יש לכך סיבות - אנחנו מתנהלים עם יותר מכשירים שאין ביניהם קשר, והזמן שלנו מופרע כל הזמן על ידי מגוון של פעולות שעלינו לעשות. אבל ההוכחה הטובה ביותר לאינפלציה שבמצבים האלה היא פריחתן של אפליקציות שבאות לפתור את העניין. שתי האפליקציות הבולטות בתחום הן Read It Later ו-Instapaper. שתיהן מציעות פחות או יותר אותו דבר: ניתן להוריד כפתור "קרא אחר כך" למכשירים השונים - לאייפד, לאייפון ולדפדפן במחשב. לחיצה על הכפתור תשמור את הדף שמופיע כרגע על המסך באפליקציה החדשה. עכשיו, בכל רגע שתחפצו תוכלו לפתוח את האפליקציה, על כל מכשיר שהוא, ולהמשיך לקרוא את המסמך, או מסמכים קודמים ששמרתם.

Read It Later, שגייסה כסף לא מזמן, מדווחת על מיליוני הורדות. Instapaper עומדת ככל כנראה על מספר משתמשים נמוך יותר, אבל עדיין נמדדת במיליונים. לשני אלה הצטרף לאחרונה גם Scribd הוותיק (כל מה שהוא יותר משנתיים ברשת נחשב ותיק). סקריבד רצה להיות הפליקר והיוטיוב של המסמכים הטקסטואלים - האתר שבו ישתפו גולשים מסמכים. עכשיו הוא משיק שירות חדש בשם Float, שמציע, בין השאר, את אותו שירות שמציעות שתי האפליקציות הקודמות. בסופו של יום, מדובר במיליוני אנשים, והמספר רק הולך וגדל.

העולם הדיגיטלי מקיף אותנו

מה גורם לצמיחה הזו? הרי גם בעבר קראנו מסמכים והפסקנו באמצע. הסיבה היא שינוי הסביבה הדיגיטלית שלנו. אנו נכנסים כיום לאינטרנט הרבה יותר פעמים ביום מאשר בעבר. העולם הדיגיטלי מקיף אותנו. אבל הביקורים הפכו לקצרים יותר, ובכל אחד מהם אנו מבצעים כמה משימות. אנחנו גם נכנסים מיותר ויותר מכשירים: לרבים יש יותר ממחשב אחד, ובנוסף לכך סמארטפון. למספר הולך וגדל של אנשים יש גם טאבלט. אפליקציות "קרא אחר כך" עונות למעשה על צורך עמוק יותר ממציאת מסמך שהלך לאיבוד בזיכרוננו. הן מייצרות סינכרון וקורלציה בין הגיחות שלנו לעולם הדיגיטלי - גיחות שנעשות בזמנים משתנים וממכשירים שונים.

המגע שלנו עם העולם הדיגיטלי מקוטע. האפליקציות האלה הופכות אותו לקו רציף. הצורך הזה - הפיכת החוויה המקוטע לרציפה וקוהרנטית - רק יילך ויגבר עם הזמן. לכן יותר ויותר אפליקציות יציעו לנו פתרונות לכך. ויותר ויותר אתרים ינסו להפוך את החוויה המולטי-ערוצית לקוהרנטית ככל שניתן. כיום לא מספיק להציע את השירות הטוב ביותר על פלטפורמה אחת. חשוב לא פחות להציע שירות טוב במעבר מפלטפורמה לפלטפורמה. ומי שיעשה זאת טוב יותר, יזכה בגיזת הזהב - הגולשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully