וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמים ראשונים: Rage - המשחק החדש של יוצרי Doom

שעה עם Rage - משחק החדש של id, שהביאו לנו בעבר את Doom ו-Quake, הספיקה כדי להגיע למסקנות מפתיעות

יש אנשים החושבים ש-id - המפתחת הותיקה שאחראית על סדרות דום ו-Quake, עושה משחקים. הם טועים. id עושה מנועים גרפיים, מהטובים בתעשייה, ואז היא מכינה משחק-שניים שידגימו את המנוע ויראו לחברות שעשויות לקנות אותו כמה הוא אטרקטיבי. יש לכלל הזה יוצאים מהכלל, כמו Quake 2, אבל רוב רובם של משחקי id באים עם דגש על גרפיקה והיעדר עלילה נורמלית.

במקרה של Rage המטרה, כך נראה, הייתה לעשות משהו שונה. נכון, זהו המשחק שמדגים לעולם את id tech 5 - המנוע הגרפי החדש של החברה, אך אחרי ששיחקתי בו שעה - את השעה הראשונה של המשחק, אני יכול להגיד שזה לא כל מה שיש בו. למעשה, אולי בפעם הראשונה בעשור האחרון, id באמת יצרה משחק מלא ואמיתי.

השעה הזו לא הספיקה כדי להגיד אם יש פה ניצני עלילה שלא הולכים לשום מקום או עלילה מלאה, אבל אני כן יכול להגיד שההתחלה של המשחק - חמש הדקות הראשונות שמטרתן להכניס אתכם לאווירה, עשויה היטב. באיזשהו מקום היא אפילו מרגשת, וזה לא משהו שציפיתי לו ממשחק של id. נסו לא לספיילר לעצמכם אותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אך בו בזמן, יש כאן גם עלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיוון שמטרתו של id tech 5 היא להיות מנוע רב גוני, ובכל זאת מדובר כאן *גם* בהדגמה טכנולוגית, אם לא *רק* בכזו, Rage מביא לכם מכל העולמות. מה שבבסיסו הוא משחק פעולה בגוף ראשון הופך ברגע למשחק מרוצים, מחדרים אפלוליים ושלבי אימה אתם עוברים לשטחים פתוחים. וכל רגע ורגע, מלא בפרטים קטנים וגדולים.

אורך ההדגמה לא אפשר כל כך לראות עד כמה באמת עולם המשחק יוצר אשליה של חיים, אבל אין ספק שזה לא משחק עם קירות שנראים זהים ושולחן דל פה ושם - כל סביבה ברייג' עמוסה בפרטים קטנים וגדולים. בסדרת Fallout, גם היא פוסט-אפוקליפטית, ריבוי הפרטים האלה היווה את אחד החלקים החשובים במשחק, הניע אתכם להמשיך ולטייל בו, ונראה שגם כאן זה עשוי להיות ככה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החלק המדאיג ביותר בשעה שבילינו עם המשחק היא המשימות שקיבלנו בה. משחק פעולה בשנת 2011 צריך להימנע מקלישאות ה"לך לראות מה קרה לחברת הקהילה שלנו, שהלכה להר מלא במוטנטים ולא חזרה", שאחריה מיד מגיעה משימת "סע, ילדי, להר הקרוב ותלחץ שם על כפתור, מי יודע אילו מוטנטים יתקפו אותך בדרך". ובניגוד לפולאאוט, כאן האקשן לא מונע על ידי רצון לגלות מה קרה שהביאנו עד הלום - זה די ברור. הדבר היחיד שהמשחק הזה מסתמך עליו הוא אותו גילוי העולם אותו הזכרנו קודם.

ציון לשבח, לעומת זאת, מגיע לאינטליגנציה מלאכותית של רייג'. בשעה הראשונה תפגשו מספר סוגי אויבים - מהפסיכוטיים שרצים אל מותם ועד לאויבים חכמים שלא ששים למות בעד המוסך שלהם. אלה מנסים לשתף פעולה ולאגף אתכם. והיי, מזמן לא ניסו לאגף אותי בצורה יעילה כזאת.

המשחק יושק ב-7 באוקטובר לפלייסטיישן 3, אקס-בוקס 360 והמחשב האישי

  • עוד באותו נושא:
  • rage

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully