וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: נחליף את הספרים המודפסים בדיגיטליים בתוך חמש שנים

מיה אפשטיין

7.9.2011 / 17:35

מוציאים לאור בישראל יחויבו להנפיק גרסאות דיגיטליות לספרי לימוד בנוסף או במקום הספרים המודפסים

משרד החינוך יוצא בתוכנית לחלוקת מענקי עידוד שמטרתה לגרום להחלפת ספרי הלימוד המודפסים בדיגיטליים בתוך חמש שנים. על פי ההודעה לעיתונות שפרסם המשרד, החל מעוד שנתיים (שנת הלימודים תשע"ג) לא יאושרו ספרי לימוד חדשים שלא כוללים גרסה מקוונת. על פי הנחיות משרד החינוך, הגרסאות הדיגטליות יופצו בצמוד לספר לימוד מודפס, או כגרסה מקוונת במחיר של עד 60% ממחיר הספר המודפס. מוציאים לאור שיציגו גרסה דיגיטלית עד לחודש מארס 2012 יזכו למענק עידוד חד פעמי.

ההנחיות הנוכחיות מתפרסמות כחלק מתוכנית "התאמת מערכת החינוך למאה ה-21" שמוביל גדעון סער. ההנחיות נוגעות רק להפצה של ספרים דיגיטליים, וכחלק מהתכנית לא יחולקו לתלמידים מכשירי קצה - טאבלטים או קוראים אלקטרוניים. יחד עם זאת, לדברי משרד החינוך יימצא פתרון לתלמידים שאין להם מחשבים בבתיהם באמצעות הפרויקט "מחשב לכל תלמיד".

"חשבנו שעדיף להניח בכמה שיותר בתי ספר תשתיות בסיסיות, מאשר להשקיע את הכסף במכשירי קצה", הסביר ד"ר עופר רימון, מנהל המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך, בשיחה עם TheMarker IT. הוא הודה כי ללא קוראים אלקטרוניים או טאבלטים לא יוכלו התלמידים לנצל במלואם את ספרי הלימוד הדיגיטליים. "זה לא מצב אידיאלי", אמר רימון. "אך יצירת החלופה הדיגיטלית תאיץ את חדירת הטאבלטים לבתים, מפני שהיא תוזיל את עלות ספרי הלימוד. הורה שקונה טאבלט יוכל לממן התקן קצה במחיר החיסכון על ספרי לימוד".

משרד החינוך מבצע כיום תוכנית חומש תחת הכותרת 'התאמת מע' החינוך למאה ה-21'. במסגרת התוכנית, שפועלת בינתיים על פי תקציב דו-שנתי לשנים 2011-2012 בסך 420 מיליון שקל, מונחות תשתיות מחשוב ומתבצעות הכשרות מורים ותלמידים ב-1020 בתי ספר יסודיים בדרום וצפון הארץ. במסגרת התוכנית מצטיידים בתי הספר בחבילה הכוללת מחשב נייד לכל מורה, מסך ורמקולים לכל כיתה. בנוסף מממן משרד החינוך 10 אלפים שקל מעלות מהחיבור לאינטרנט, מה שמכסה 50% מעלות החיבור. שאר המימון מוטל על הרשות המקומית. כמו כן עוברים המורים השתלמות בטכנולוגיה במימון משרד החינוך. ד"ר רימון מעריך את עלות ההשקעה ב- 370 אלף שקל לבית ספר.

ישראל נחשבת לאחת מהמדינות המפגרות ביותר מבין מדינות המערב כשמדובר בשימוש תלמידים בנמחשוב ובאמצעים דיגיטליים. נתוני ה- OECD מלמדים שברוב המדינות החברות בארגון גדל בעשור האחרון היחס בין מספר המחשבים למספר התלמידים בבית ספר. ישראל היא המדינה היחידה שבה היחס קטן בתקופה זו. על פי נתוני הארגון, 3% מהתלמידים הישראלים, שאינם נכללים בחינוך החרדי, מעולם לא השתמשו במחשב. בחודש יולי אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק של חברת הכנסת עינת וילף, לפיה הצעת החוק יחויבו מוציאים לאור המדפיסים ספרי לימוד להנפיק גם גרסה דיגיטלית למחשב, קורא אלקטרוני או טאבלט, הזהה לגרסה המודפסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully