וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבנו את מחשב החלומות

עידן דקל

10.9.2011 / 13:08

תוהים כמה יעלה לכם המחשב הטוב ביותר שתוכלו לקנות בשוק כיום? ניסינו לענות על השאלה הזו

בואו נדמיין שנפל לידיכם סכום מגוחך של כסף. אולי ההשקעה שלכם בבורסה הניבה במפתיע רווחים עצומים, אולי גיליתם שאתם בנו האבוד של איל נדל"ן, או פשוט המחאה החברתית הצליחה מעל למצופה, ומצאתם את עצמכם עם הרבה מאוד הכנסה פנויה שאין לכם מה לעשות בה.

ובואו נמשיך לדמיין, שהחלטתם כי מה שאתם הכי רוצים לעשות עם הכסף זה לקנות את מחשב החלומות שלכם: אתם מוכנים להוציא כל סכום שיידרש, בשביל שמתחת לשולחן שלכם יישב המחשב הביתי החזק ביותר שזמין לציבור הרחב. אתם מדמיינים כבר? יופי, אז בואו נתחיל לבנות אחד כזה.

מעבד

כיום, אינטל שולטת ביד רמה בשוק המעבדים. היתה תקופה בה AMD נתנה לה פייט רציני, אבל בימים אלה AMD כמעט ולא מתחרה על ליבו של הצרכן הביתי. לזכותה של אינטל ייאמר כי הליין הנוכחי של המעבדים שלה שמיועדים לשוק הביתי, מאוד פשוט להבנה – הוא מתחיל ממשפחת Core i3 הפשוטה, עובר במשפחת הביניים Core i5, ומסתיים במשפחת Core i7 האימתנית.

בראש משפחת Core i7 יושבים מעבדי ה-Extreme. אלו הם המעבדים החזקים והמהירים ביותר שנמצאים כיום בשוק הצרכני. וכן, הם גם יקרים מאוד, אבל היי – אמרנו כבר שכסף הוא לא פונקציה בשבילנו, נכון?

המעבד שמוביל את קו ה-Extreme הוא ה-990x. עד סוף השנה צפוי לצאת המחליף שלו, 995x, אבל נכון לעכשיו זה המעבד הצרכני הטוב ביותר שהכסף שלכם יכול לקנות. יש בו 6 ליבות שעובדות במהירות של 3.46GHz ומגיעות ל-3.76GHz במצב טורבו, 12MB של זכרון מטמון והרבה מאוד נתונים אחרים עם מספרים ואותיות שמסתכמים לדבר אחד: זה מעבד חזק מאוד.

וכמה כזו מפלצת עולה? אם תסכימו לוותר על רכישת המעבד בקופסת קרטון מהודרת תוכלו למצוא אותו ב-3,950 ש"ח. המחיר יירד ל-3,830 אם תשלמו במזומן.

לוח אם

לוחות אם מיוצרים על-ידי לא מעט יצרניות שונות, אך בליבו של כל לוח אם יושב ה-Chipset, מערך השבבים עליו הוא מבוסס, ואותו Chipset מיוצר לרוב ע"י חברה אחת – אינטל.
מהתבוננות על עץ ה-Chipsets של אינטל לא ברור במבט ראשון (או עשירי) מהו ה-Chipset המומלץ, אך לשמחתנו הדילמה הזאת נחסכה מאיתנו – ה-Chipset היחיד שמתאים ל-990x הוא ה-x58. זה מערך שבבים די ותיק, הוא יצא לשוק בסוף 2008, והמחליף שלו, x79 אמור לצאת לשוק בחודשים הקרובים, אך עם זאת, זה מה שיש ועם זה ננצח.

שני לוחות האם האטרקטיביים ביותר המבוססים על X58 הם ה-G1.Assassin של Gigabyte ו-Rampage III Black Edition של ASUStek. שניהם מציעים תמיכה בטכנולוגיות העדכניות ביותר, כולל USB 3.0, SATA 6GB/s ושישה חריצי מודולי זכרון. בשניהם ניתן להתקין עד 4 כרטיסי מסך, ושניהם כוללים כרטיס קול איכותי ביותר מסוג Soundblaster X-Fi של Creative ופתרונות לשיפור מהירות הגלישה והמשחק ברשת.

כל אחד מהם יספק לכם חוויית שימוש נהדרת, אבל אני החלטתי ללכת על ה-Assassin, מסיבה פשוטה – בעוד פתרונות הסאונד והרשת של ה-Rampage III יושבים על כרטיס ייעודי, אלו של ה-Assassin יושבים על לוח האם עצמו, מה שמשחרר את כל חריצי ה-PCIe להתקנת כרטיסי מסך.

בארץ, תוכלו למצוא את ה-G1.Assassin במחירים שמתחילים ב-1,463 ש"ח.

כרטיס מסך

בניגוד ללוחות האם, שם לכל יצרנית יש מרווח פעולה רחב בדרך בה היא מממשת את הלוח, בשוק כרטיסי המסך ההבדל בין היצרניות השונות הוא בהרבה מקרים זניח, והשאלה הגדולה היא מי החברה שמייצרת את הערכת השבבים עליה מבוסס הכרטיס. שתי השחקניות הגדולות (ובכל מה שנוגע למחשבים עם ביצועים גבוהים – היחידות) בשוק הן nVidia ו-AMD (לשעבר ATI), שספינות הדגל שלהן הן, בהתאמה, ה-GTX 590 וה-HD 6990.

שני הכרטיסים מתחרים ראש בראש, כשה-590 מנצח את ה-6990 בנקודות. נקודה נוספת לטובת ה-590 היא שהוא מרעיש פחות מיריבו (אם כי עדיין רועש למדי), מה שמקבל משנה תוקף כשמחברים שני כרטיסים לזה לזה במקביל, ומאחר שיש לנו מספיק כסף לזה, זה בדיוק מה שאנחנו מתכוונים לעשות.

בכל כרטיס GTX 590 יש שני מעבדים גרפיים ו-3GB של זכרון GDDR5, מה שמספק לנו בסך הכל 4 מעבדים ו-6GB זכרון גרפי למערכת שלנו. לא רע, לא רע בכלל.

זוג כרטיסים כאלה מתוצרת Gainward אפשר לקנות בארץ בהחל מ-3,339 ש"ח לכרטיס, או 7,478 ש"ח בסה"כ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

זכרון

לוח האם שבחרנו תומך בעד 24GB של זכרון DDR3, במהירות של לא יותר מ-2,200MHz. בארץ מצאנו רק מוצר אחד שעובד במהירות הזאת, אבל אין מה לדאוג, אתם לא מתפשרים פה על כלום. ה-Ripjaws-X של G.Skill הוא זכרון מהיר במיוחד, שמגיע עם מאוורר לבקרה על החום שהוא מייצר.

ומה המחיר? זוג מודולים, שנפח כל אחד מהם הוא 4GB יעלה לא פחות מ-1,460 ש"ח. אם אנחנו מתכוונים להשתמש בכל נפח הזכרון בו תומך לוח האם שלנו (ואנחנו מתכוונים), מדובר בהוצאה של 4,380 ש"ח.

כונן קשיח

במקרה הזה, יש לנו דילמה. זה נכון שהגישה איתה פתחתנו את הכתבה היא "המחיר לא חשוב!” אבל ההבדלים במחיר בין הכוננים המגנטיים הסטנדרטיים, לכונני ה-SSD (כוננים מהירים מאוד, ללא חלקים נעים) פשוט מגוחכים. למי שבאמת לא אכפת מהעלות, היינו ממליצים על כמה כונני SSD בנפח 512GB, במחיר של 3,800 ש"ח לאחד. לאחרים, הפתרון הוא לקנות כונן SSD בנפח סביר עבור מערכת ההפעלה והתוכנות השונות, וכונן מגנטי עבור שאר החומר, שלא דורש גישה אולטרה-מהירה.

כונן מסדרת הביצועים הגבוהים Vertex 3 של OCZ בנפח 240GB נמכר בארץ במחירים שמתחילים ב-2,590 ש"ח. אליו אפשר להוסיף בכיף עוד 3 כוננים מסדרת Caviar Black של Western Digital בנפח 2TB, שנמכרים בארץ ב-730 ש"ח לאחד. סה"כ – 4,780 ש"ח.

ספק כח ומארז

כדי לוודא שכל הרכיבים שקנינו מקבלים את כל החשמל שהם זקוקים לו (והם זקוקים להרבה ממנו), אנחנו צריכים ספק כח חזק. ה-Toughpower של Thermaltake מיועד במיוחד למערכות מרובות כרטיסים גרפיים (ולנו יש 4 מהם, להזכירכם), ומסוגל לספק עד 1,350W, לכל צורכי המחשב שלכם.

הוא נמכר בארץ ב-1,750 ש"ח.

המערכת שבנינו לנו כאן עמוסת רכיבים זוללי חשמל, ותוצר הלוואי של כל החשמל הזה הוא הרבה מאוד חום. כדי לתת מספיק מקום לכל הרכיבים, ולמקסם את מעבר החום, עדיף ללכת על מארז בגודל Full Tower, שיאפשר זרימת אוויר טובה וסילוק חום מהיר. אם יש אפשרות, עדיף ללכת על קירור מים, שלא רק יעיל יותר מקירור אוויר, הוא גם מרעיש פחות, וכשיש לכם כל-כך הרבה מאווררים במארז, אתם תרצו לוותר על כמה שיותר מהם.
ה-LQ1000 של Zalman מספק את הדרישות שלנו, ותג המחיר שלו בארץ הוא 3,355 ש"ח.

סה"כ:

תג המחיר הסופי של מחשב החלומות שלכם הוא מעט מעל 27,000 ש"ח (27,036 ש"ח, אם נרצה לדייק), בערך פי 3 מהמחיר של מחשבי ה-High End המורכבים מראש שמוצעים למכירה בארץ. לסכום הזה יש להוסיף מסך, מקלדת, עכבר ורמקולים, מה שיכול להביא אותנו בכיף לאיזור ה-30,000 ש"ח ומעלה (תלוי עד כמה אתם אוהבים ציוד היקפי יקר).

האם זה שווה את ההשקעה? בהחלט לא. האם זה ימנע מאיתנו לפנטז עליו? כנ"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully