וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת IFA: מבט אל העתיד

בשנה נטולת הכרזות ענק שתופסות את כל תשומת הלב, הסתכלנו על תערוכת IFA וניסינו להבין לאן הולך שוק האלקטרוניקה הצרכנית

2011 היא לא שנת מהפך בעולם הטכנולוגיה – ידענו את זה עוד בינואר, עת הציגו החברות את מוצריהן בתערוכת הענק CES בלאס וגאס. 2010 הייתה שנת מהפך – שנה בה קיבלנו את האייפד, ואת טלפון האנדרואיד ההמוני הראשון (גלקסי S של סמסונג). וגם 2012 צפויה להיות שנה יותר מעניינת מזו הנוכחית, עם דור חדש של קונסולות משחק ותחילת ההפיכה של מסכי תלת מימד שלא דורשים משקפיים למיינסטרים אמיתי.

אבל גם השנה, ואולי בעיקר השנה, הייתה תערוכת IFA – המקבילה האירופאית של CES ותערוכת הטכנולוגיה, אירוע מעניין. כי דווקא בשנים בהן אין חידושי ענק שתופסים את תשומת הלב שלנו, אפשר להתבונן בנחת על מה שקורה בתעשיה, ולהבין לאן היא באמת הולכת. בחרנו עבורכם שני תחומים כאלה.

האם אנדרואידים חולמים על אייפדים חשמליים?

לאן שלא הסתכלתם ב-IFA, ניתן היה לראות טאבלטים. מחשבי לוח מכל הצורות – חלקן מוזרות יותר מאחרות – והצבעים מילאו את המדפים. נראה כי אין כיום חברת טכנולוגיה גדולה שנמצאת מחוץ למרוץ הזה, וההיצע של רובן דומה מאוד: טאבלט עם מסך 8-10 אינץ', ומערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 3 שלה.

אבל אירוע המפתח – הפריזמה שדרכה צריכים להסתכל על כל ההיצע הזה – הוא מה שקרה שבועיים לפני IFA. חברת HP, שהחליטה לבטל את הפיתוח של טאבלט ה-Touchpad שלה, שעובד על מערכת הפעלה WebOS, החליטה לעשות מכירת חיסול: מ-500 דולרים ירד מחיר הטאבלט ל-100. וההמולה? היא הייתה כל גדולה, עד שב-HP מייצרים כעת עוד מלאי של הטאצ'פד, כדי לענות על הביקוש המטורף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מישהו יודע איפה משיגים טאצ'פד בימינו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טאבלט עדיין לא נחשב למוצר מחשוב בסיסי, כי אם למוצר פרימיום נלווה, וההיסטוריה מראה כי עד היום היו שני תסריטים בהם הוא יכול להצליח. התסריט הראשון הוא זה שהזכרנו בפסקה הקודמת – מוצר פרימיום במחיר הנמוך יותר מסף הקניה האימפולסיבית שלכם, מחיר שעליו לא צריך לחשוב; והתסריט השני הוא שמדובר באייפד.

לנובו הבינה את זה, והציגה בתערוכה טאבלט זול – כ-200 דולרים מחירו. החברות האחרות ניסו לבדל את עצמן בתחום העיצוב, או גימיקים (כמו הטאבלט של LG, שיכול לצלם תמונות 3D). אבל כשהמחיר נמצא מעל לרף שבו אתם מתחילים לחשוב ברצינות האם לקנות טאבלט יקר, ואם כן אז איזה, נסיון העבר מלמד שמרבית האנשים הולכים לכיוון האייפד.

זה בדיוק מה שהיה גם בתעשיית הסלולר לפני שנתיים. ואז מכשירי אנדרואיד השתפרו עד מאוד, והחלו להציע לצרכן חוויה בה ההתלבטות בין אייפון לטלפון אנדרואיד הייתה מוכרעת במקרים רבים לכיוון מערכת ההפעלה של גוגל. וכך הגענו למצב בו היום לטלפוני אנדרואיד נתח שוק גבוה משמעותית מזה של האייפון.

אבל עם כל החידושים והגימיקים שראינו ב-IFA, לא נראה כי גם בתחום הטאבלטים אנחנו נמצאים כבר היום בנקודת מפנה – החוויה שאפל מציעה בתחום צריכת התוכן, הדבר עבורו מיועד הטאבלט, עדיין טובה הרבה יותר מזו של גוגל, בה תלויים רוב היצרנים האחרים. נשאר לקוות כי בשנה הבאה זה לא יהיה המצב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ילקוט מלא אלקטרוניקה

כשכותב שורות אלה היה בבית הספר, התנהל דיון ארוך מאוד על מגבלת המשקל שאפשר לשים בילקוט. בחטיבת הביניים הגיע משקל התיקים שלנו ל-8-9 קילוגרמים לפעמים, וההורים לא היו מרוצים. התחום הזה עובר שדרוג טכנולוגי כבר לא מעט שנים, אך ב-IFA השנה נראה כי הדגש על מוצרים חינוכיים גדול מתמיד.

קחו, למשל, את ה-Boogie Board – מכשיר קליל ודק שהחל בתור מוצר לכתיבת מזכרים שאפשר לשים על המקרר. הגרסה החדשה שלו כוללת לא רק מסך גדול יותר, כי אם גם אפשרות שמירת דפים והעברתם למחשב. מדובר, בעצם, במחברת אלקטרונית נוחה ופשוטה, שגם שוקלת פחות מ-200 גרם. זה מוצר מאוד לא מתוחכם, ומאוד לא מתחכם, שפשוט עובד, ועובד טוב. כיוון שניתן יהיה לשמור בזכרונו כ-200 דפים, אין שום סיבה שהוא לא יוכל להחליף את כל המחברות של הילד.

ומה עם הספרים? נכון, גם כאן הטאבלטים יכולים לעזור, אך הקוראים הדיגיטליים עדיין נחשבים לנוחים יותר לקריאת ספרים, ומציקים הרבה פחות לעיניים. הם נמצאים איתנו כבר כמה שנים, אך בתערוכה הנוכחית ניתן היה לראות את מה שנחשב לדור הרביעי שלהם. זה דור מהיר יותר (בעיה גדולה ברידרים הקודמים), קל יותר וכולל טכנולוגיות מגע יעילות יותר. והיו כבר כאלה שהציגו מתחת לשולחן אבטיפוס של הדור החמישי, עם מסכים גמישים ודיבורים על צבע. במקביל, גם המחיר שלהם יורד, ובקרוב נראה כבר רידרים טובים במחיר נמוך יותר מ-100 דולרים.

אסור לשכוח גם את הכיתה עצמה. סמסונג, LG, סוני ורבות אחרות הציגו השנה ב-IFA בין השאר גם את הלוחות החכמים, שלא רק מאפשרים הצגת תמונות וווידאו כי אם גם אינטרקציה וכתיבה בעטי מגע. במקביל, הם עמידים בפני תלמידים והרצון שלהם לשבור אלקטרוניקה כיתתית.

וכך, לאחר סטגנציה של מספר שנים, בהן מחשב כיתתי נחשב הרבה פעמים למותרות ומחשב לכל תלמיד נחשב לחלום רחוק, נראה כי מערכות החינוך ויצרניות הטכנולוגיה החלו באמת לעבוד יחד כדי לשדרג את הכיתה של תלמידי המחר ולהתאימה לתקופה בה אנחנו חיים.

גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה.

  • עוד באותו נושא:
  • ifa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully