וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בינלאומי מתחברת לאינטרנט

ביקרנו על הספינה שתפרוס את כבל האינטרנט של בזק בינלאומי מישראל לאיטליה. בואו לראות איך נראה צינור האינטרנט

שי מכלוף

צילום: של מכלוף
עריכה: אמיר קוטיגרו

בזק בינלאומי מתחילה לפרוס את כ-2,300 הקילומטרים של הכבל האופטי החדיש שלה, מישראל לאיטליה. הפריסה, שצפויה לערוך כחודש וחצי, תיעשה על ידי ספינה של חברת אלקטל לוסנט, שכבר הגיעה לישראל עם כל הכבל הארוך בבטנה והחלה בעבודת הפריסה האיטית.

הכבל החדש, שיאפשר העברה של 7.2 טרהביט בשניה, צפוי להיות מוכן לשימוש בתחילת השנה הבאה. יהיה זה הכבל השני שיחבר את ישראל לחו"ל, כשכיום מרבית התקשורת האינטרנטית תלויה בכבל של MedNautilus האיטלקית ממנה כל הספקיות קונות רוחב פס. בשנה הבאה, יתווסף להיצע כבל גיבוי של בזק בינלאומי, וגם חברת HOT כבר הודיעה על כוונתה לפרוס כבל.

בעבר, אמר מנכ"ל בזק בינלאומי איציק בנבנישתי, כי אחד הדברים החשובים ביותר מבחינתו הוא לשמר שליטה על הכבל לכל אורך דרך - הן בים והן כשהחיבור מנותב דרך אתרים יבשתיים אל צמתי החיבור המרכזיים של רשת האינטרנט - ולא למסור אותו לטיפול ותחזוקה של חברות אחרות. למטרה זו נבחר מסלול שמאפשר גמישות מירבית, ואפשרות עבודה עם מספר ספקים גם בחו"ל.

לא ברור עדיין כיצד ישפיע הכבל על הצרכן הסופי בישראל. תחרות בשוק צפויה להוריד את המחיר של רכישת רוחב פס לחו"ל עבור ספקיות האינטרנט, ועכשיו נשאר לראות האם זה יתורגם גם להטבות עבור הצרכן עצמו.

גילוי נאות: וואלה! ובזק בינלאומי הן חלק מקבוצת בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully