וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה Xoom: הטאבלט של מוטורולה איחר לחגיגה

הטאבלט הראשון של מוטורולה - Xoom, הוא מחשב לוח טוב, אך עיכוב בהגעתו לארץ הופך אותו להרבה פחות רלוונטי

קשה לומר שכניסה לתחום הטאבלטים נכפתה על גוגל – ברור שחברת הענק חשבה לא מעט על הגירת מערכת ההפעלה אנדרואיד ממכשירים סלולריים למכשירים נוספים. אך לוח הזמנים? אותו, כמו דברים רבים אחרים בתעשייה הזו, הכתיבה אפל. וכשבמרץ 2010 שחררה זו את האייפד, החל השעון לתקתק, כל יום נוסף של איחור הוא יום בו אין אלטרנטיבה אמיתית למערכת ההפעלה iOS.


העניין אף סובך באמצעות הסערה אותה חולל האייפד בתעשייה. זינוק מטאורי במודעות למחשבי לוח הכניס גם את יצרני החומרה לפאניקה, שהתבטאה בדור ראשון בעייתי ולא תמיד מחושב. לכולם היה ברור שכשסמסונג השיקה את הגלקסי טאב שלה בסתיו הקודם עם אנדרואיד 2 – הייתה זו פשרה, ואחת שעלה למכשיר בלא מעט נקודות זכות; ומתחרים אחרים בשוק פשוט ננעלו במעבדותיהם וסירבו לדבר על המוצרים.

ואז, בתחילת ינואר, ב-CES - תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית החשובה בעולם - נחת המלאך של גוגל ונגע בפיסת חומרה של מוטורולה. התוצאה - Motorola Xoom, הטאבלט הראשון עם מערכת הפעלה אנדרואיד 3.0, שמותאמת כל כולה למחשבי לוח. הזום הושק בארה"ב בפברואר, והגיע לישראל במהלך אוגוסט האחרון, כשהוא נישא על כנפי הקבלה הפושרת ברחבי העולם.

קרב חומרה - אייפד מול זום

אילו היה זה קרב חומרה, הזום היה מנצח את האייפד 2 בנקודות רבות. יש להם מעבד באותה מהירות (1 גיגההרץ, כפול ליבה), וזמן סוללה דומה (7-8 שעות) אך לזום מסך גדול יותר (10.1 אינץ' מול 9.7 של האייפד 2), ורזולוציה גבוהה יותר (1280x800 מול 1024x768), מצלמות טובות הרבה יותר (5 מגהפיקסל אחורית ו-2 מגהפיקסל קדמית מול זוועת-על ופשוט-זוועה של האייפד 2), תמיכה בפלאש ובכרטיסי זכרון. האייפד מנצח במשקל - 600-610 גרם מול 730 גרם ובעובי (8.8 מ"מ מול 12.9 מ"מ).

אבל זה לא קרב חומרה. זה קרב שימושיות. ולכן עלינו להתסכל לא רק על הנתונים הפיזיים המרשימים של הזום כי אם גם על המוח האנדרואידי שלו. אם טרם יצא לכם להשתמש באנדרואיד 3, בשעות הראשונות תצטרכו להתרגל לממשק החדש, שלא מאוד דומה לזה של הגרסאות הקודמות. האם הוא נוח?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשק פושר, הווידג'טים עוזרים

לטעמנו, לא מאוד. במקום לרכז את כל הכפתורים בפס המידע שמופיע בתחתית המסך, פיזרה גוגל את הממשק בכל ארבע הפינות. בפינה ימנית-עליונה, למשל, תמצאו את כפתור מגירת האפליקציות, ואילו בפינה השמאלית התחתונה את כפתורי ה"אחורה", "בית", ו"מנהל יישומים". אבל אחרי כמה ימים של שימוש, מתרגלים אליו, אפילו שמעולם לא באמת למדנו לאהוב אותו.

כיוון שמדובר כאן באנדרואיד ולא ב-iOS, מסך הבית של זום יכול להיות הרבה יותר פונקציונלי מזה של האייפד, בזכות ווידג'טים - תוכנות שכל מטרתן היא להציג מידע על מסך הבית. ואכן, הרבה יותר נוח לבדוק את היומן או הערות שהשארתם לעצמכם בלי להיכנס לאפליקציות שונות - רק באמצעות מסך הבית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מה עם הרגלי הצריכה?

רוב רובם של מחשבי לוח כיום נועדו בעיקר לצריכת תוכן, וכך גם הזום. המסך שלו מציג בצורה מרשימה מאוד סרטים, גם כאלה שקודדו בהפרדה גבוהה. הצבעים יפים, התמונה חדה. וגם הממשק עצמו - הן לניגון סרטים והן לניגון מוזיקה, מציג תוצאות מעולות. הבעיה היחידה בה נתקלנו היא סירוב עיקש של הזום לנגן קובץ וידאו אחד עם קידוד סטנדרטי (Xvid) שלא היה תקול. לא ברור למה זה קרה, אבל את שאר הקבצים שאמורים היו להיתמך הוא ניגן כמו שצריך.

גם דפדפן האינטרנט - עוד נדבך חשוב בצריכת תוכן - הנו מהיר, ומספק, כפי שבגוגל לא מפסיקים להזכיר, תמיכה בפלאש. ואם כבר אינטרנט - לאנדרואיד 3 יש יישום ג'ימייל נוחי, שמשתמש בשטח המסך של הטאבלט ומחלק אותו לשניים - חלק עם רשימת המיילים וחלק בו אתם רואים את המייל בו בחרתם לצפות.

ועכשיו, לבעיות

שלוש בעיות עיקריות יש לזום. האחת היא אשמת מוטורולה העולמית, השניה אשמת מוטורלה ישראל והשלישית אשמת גוגל. ונתחיל, כמובן, מהבית.

זום הוא הדור הראשון של מכשירי אנדרואיד 3 - דור שאורך חייו מסתכם בחצי שנה. כשהושק בפברואר בארה"ב, היה רלוונטי. כשהושק באוגוסט בישראל? הרבה, הרבה פחות. בזמן הקרוב צפוי להציף אותנו הדור השני של הטאבלטים - ביניהם מוצרים חדשים מבית סמסונג ו-LG - מוצרים דקים יותר, עם מעבדים חזקים יותר (מה שמבטיח תמיכה ארוכה יותר בעדכונים עתידיים). וגם בדור הראשון, חברות כמו אסוס השכילו להשיק את מוצריהן כבר לפני כמה חודשים.

אשמת מוטורולה העולמית? בידול. ממוטורולה לא ציפינו לקבל מלבן שחור כבר בדור הראשון של הטאבלטים שלה. החברה ידועה בכך שהיא קודם פורצת דרך בתחום העיצוב, ורק אחר כך לועסת את העיצוב הזה במשך שנים, ואילו כאן נראה שהם התחילו כבר בנקודה לא טובה. תסתכלו על הטאבלטים שסוני הציגה ביוני, למשל - זו חדשנות. לא ברור האם היא מוצלחת, אבל לפחות הם מנסים.

וגוגל? ובכל, כאן אנחנו מגיעים לבעיה הגדולה ביותר של כל טאבלט אנדרואידי באשר הוא כיום. כל האקוסיסטמה של אנדרואיד עוד לא בשלה. אין דרך אחרת להגיד את זה - לא רק שמערכת ההפעלה יכולה להיות לעיתים מסורבלת להחריד, היא גם לא מספקת תמורה הוגנת להבטחת הפתיחות שלה. כשבגוגל אומרים "עזבו את אפל, יש להם גן סגור, לנו יש גן פתוח", אם אתם לא מסתנוורים מהיעדר השער אתם יכולים לראות כי מול גן מטופח ועשיר של אפל עומדת גינה ציבורית עצובה.

נכון, המצב משתפר, אך עדיין אין מה להשוות את היצע האפליקציות לטאבלט של אפל מול זה של אפליקציות אנדרואיד שהותאמו למסך הגדול. זה ישתנה עם הזמן, אבל בינתיים אלה מכם שלא צריכים את הגן הפתוח, אולי יעדיפו לקנות כרטיסים לגן של אפל.

מחירים

גרסת סלולר, נמכרת ב-orange:
מחיר:
36 ש”ח 36 x חודשים,
סה"כ 1296 ש"ח כולל מע"מ, לאחר החזר ובהצטרפות לחבילת גלישה ללא הגבלת נפח במחיר 148 ש"ח לחודש

מחיר מחירון (לפני החזר):
85 ש"ח למשך 36 חודשים
סה"כ: 3060 ש"ח כולל מע"מ

גרסת Wi-Fi בלבד:
מחיר: 2488-3499 ש"ח, ע"פ נתוני אתר Kama (חלק מקבוצת וואלה!-יד2).

  • עוד באותו נושא:
  • מוטורולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully