וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי קונצנזוס בטק: פייסבוק

כי כולם, מאובמה ועד הדודה הזקנה, חברים בו וכי הוא שימושי לכל תחום בחיים, מריגול ועד מציאת בת זוג. וואלה! מציגה: הדברים שכולנו עדיין מסכימים עליהם, פרויקט מיוחד לראש השנה

בתחילת דרכה, הושתתה רשת האינטרנט על אנונימיות. כל מי שהתחבר לרשת נדרש, בשלב כזה או אחר, להמציא כינוי. להשתמש בשם האמיתי שלכם לא היה מקובל, ואחד המשפטים הנפוצים בחדרי הצ'ט, במיוחד באלה בהם נוצרו קשרים רומנטיים, היו ראשי התיבות ASL – Age, Sex, Location (גיל, מין, מיקום). וכן, היינו יכולים גם להתחזות: לבני ובנות המין השני, לדוגמנים, למדעני אטום. ואז הגיע צוקרברג, והמציא את פייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אילוסטרציה: דורון שיינר/מערכת וואלה, צילום מסך

ואם מדברים על תקשורת, כך הפך השר משה כחלון לקונצנזוס

עוד אישים ותופעות בפרוייקט המיוחד של וואלה!: קונצנזוס ישראלי

בין אם תטענו כי פייסבוק הרסה לכם את החיים או כי היא שיפרה אותם להפליא, ככל הנראה תסכימו כי הרשת החברתית הגדולה בעולם, שמתקרבת בצעדי ענק למיליארד משתמשים, השפיעה על הרגלי הצריכה שלכם, מהסיבה הפשוטה שכולכם, כמעט, חברים בה. הדרך המשמעותית ביותר בה פייסבוק עשתה זאת היא הפיכת הזהות האמיתית שלכם – שמכם, תמונתכם, פרטיכם, למשהו שמקובל לחשוף. ולא סתם מקובל, הכרחי כמעט. אנשים שלא מוכנים להתחבר לפייסבוק ולהזדהות בשמם האמיתי הם אלה שמקבלים מבטים מוזרים מהסביבה כיום, לא להפך.

שינוי הפרדיגמה הזה, ששם אתכם – את הגרסה האמיתית שלכם – במרכז ההתרחשות הוירטואלית, לא התחבב על כולם, ויש לו אופוזיציה קולנית למדי, אך כיום כבר אפשר להגיד שפייסבוק היא קונצנזוס. מנסים לשדך לכם בליינד דייט? השלב הראשון שלכם הוא כנראה לבדוק את פרופיל הפייסבוק של הצד השני, ולהוציא לפחות את ה"בליינד" הויזואלי מהמשוואה. ראיינתם עובד חדש? עכשיו הגיע הזמן לבדוק את פרופיל הפייסבוק שלו, כדי להבין יותר טוב את טבעו של האדם. ואנחנו לא מתביישים בכך – לא כשאנחנו מציצים לחייהם של אחרים, ולא כשאנחנו אלה שנחשפים. פייסבוק מצעידה אותנו לעולם בו אי-הוודאות והאנונימיות ברשת נעלמת, ואנחנו מקבלים את זה בזרועות פתוחות.

הכי אהבנו: פייסבוק מצמצמת את האפשרות של גברים בני 45 להתחזות לבנות 15. תמונה מזוייפת כל אחד יכול לשים, אבל לנהל חיי פייסבוק פעילים עם זהות בדויה קשה.

הכי לא אהבנו: עכשיו כבר לא נוכל להתחזות למדען גרעין שוודי חסון ששמו יורגן סוונסון.

פייסבוק: קונצנזוס?

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully