וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הכיפורים ברשת: אנטי-מדריך (שידור חוזר)

בתקופה בה למצוא בידור ברשת קל יותר מלהדליק את הטלוויזיה, מדריך בילויים ברשת ביום כיפור מיותר לא פחות מחסימת ה-VOD

ברוכים הבאים למדריך וואלה! TECH לבילוי יום כיפור באינטרנט. שידורי הטלוויזיה נגמרים והמכונה המוזרה שמשכירה קלטות וידאו בתמורה לכמה לירות הוצאה מהחשמל. גרוע מכך, גם הספריה העירונית לא עובדת גם היא, והחנווני סגר את המכולת לאחר שמכר את כל העיתונים. עכשיו האחריות על שעשוע בני ישראל שאינם צמים נופל על כתפינו הרחבות.

לא, רגע, מה? באיזו שנה אנחנו נמצאים? לוח השנה מראה 2011, ומבט קצר אל מחוץ לחלון מגלה שהוידאומט נעלם מזמן וחנווני הוחלף בסניף קטן של רשת שיווק ארצית. אז כן, חברות הטלוויזיה עדיין מכבות את השידורים, ועל הטיפשות הטמונה בכך נדבר בהמשך, אבל מה פתאום שתצטרכו מדריך בילויים לאינטרנט ביום כיפור? למעשה, הסטטיסטיקה אומרת שליותר ויותר אחוזים מכם - במיוחד אם אתם בגילאי 25-35, כלל אין טלוויזיה בבית. המסך אולי קיים, אך הוא לא קולט שידורי טלוויזיה, וטוב לכם עם זה. כי אתם לא צורכים שידורים מ-HOT או Yes, כי עבורכם האינטרנט הוא כלי הבידור הדומיננטי 365 ימים בשנה, לא יום אחד בלבד.

שידורי טלוויזיה? למי אכפת?

וטוב שכך, טוב שאתם לא צריכים שנספר לכם כי הפרק של סאות' פארק ששודר אתמול בארה"ב זמין לצפיה חוקית לגמרי ברשת, וכמוהו גם רוב פרקי הסדרה הותיקים. אתם גם לא צריכים שנפנה אתכם לאתרים של תוכניות הסאטירה "הדיילי שואו" ו"קולבר רפור", שגם הן זמינות לצפיה מכל רחבי העולם. אתם גם לא צריכים שנפנה אתכם לוואלה! יס ווואלה! VOD מלאי התכנים. לבסוף, אתם ממש לא צריכים שנמליץ לכם ללכת לוואלה! כיף ולשחק באבלס.

אנחנו כן נגיד לכם שב-2011, בה כל התכנים האלה - ועוד מיליוני שעות תכני וידאו נוספים - זמינים לצפיה ברוב משקי הבית בישראל גם ביום כיפור, היעדר השידורים ב-HOT ו-YES הופך למטופש הרבה יותר. והחלק המטופש במיוחד הוא חסימת שירותי ה-VOD - הוידאו על פי דרישה, של שתי החברות. ברשיון החברות כתוב כי "ביום הכיפורים לא ישודרו שידורים עצמיים ולא יתורגמו לעברית שידורים שאינם עצמיים", ולא ברור למה הן מכניסות את ה-VOD לאיסור הזה.

גרועה מכך ההתעלמות הגורפת מכך שלשתי החברות יש כבר נוכחות אינטרנטית, VOD בשיתוף עם אתרים גדולים, והחלק הזה כלל לא מופסק ביום כיפור. הסיבה לכך ידועה - רגולציית הטלוויזיה לא תקפה לגבי האינטרנט, אבל לא הגיע הזמן לשים קץ לטמטום? ולא, הכוונה איננה לסגירת אתרי אינטרנט ביום הזה, או ניתוק אזרחים מהרשת, כי אם החזרת ה-VOD. ואתם יודעים מה, לא רק וידאו על פי דרישה צריך לחזור, כי אם גם ערוצי הסרטים, בהם לא צריך הפקת זמן אמת ולא צריך להעסיק אנשים.

היי, תראו, יש שם פייסבוק

אך כאמור, גם בהיעדר שידורי טלוויזיה, לא נראה שאתם תסבלו. ואפילו לא צריך לחפש בידור ברשת - הוא בא אליכם. פייסבוק הפכה בשנים האחרונות למכרה אינסופי של סרטונים, משחקים, כתבות וידיעות שמשותפות על ידי גולשים ומומלצות עליהם לחבריהם. וזו הרי המטרה - להפוך את הרשת החברתית אל שער הכניסה שלכם לאינטרנט, במקום את מנוע החיפוש. את השער הזה אף אחד אפילו לא חושב לחסום ביום כיפור.

בשנים הקרובות, כשהדיסוננס הזה לבין החסימה המטופשת של שירותי הטלוויזיה לבין הדומיננטיות של הרשת יהפוך לבולט ומצחיק יותר, יש לקוות כי משרד התקשורת יאפשר לחברות התוכן לעשות את מה שהן רוצות ביום הזה, ולא יכפה עליהן שתיקה. והחברות, יש לקוות, יבינו שאין מה לדפוק את המנויים שכן רוצים תוכן טלוויזיוני ביום הזה.

עוד בנושא:

אסף לבנון לא סומך על טכנולוגיה, ולא מבקש על כך סליחה

  • עוד באותו נושא:
  • תרבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully