וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהנדס בגוגל: "אנחנו לא מבינים בפלטפורמות"

13.10.2011 / 12:02

סערה בגוגל: מהנדס בחברה פרסם בטעות בצורה גלויה מאמר בו הוא מבקר את כשלונה של גוגל פלוס וטוען שהחברה אינה מבינה ביצירת פלטפורמות

סטיב יגה, מהנדס בגוגל, פרסם מאמר ביקורת קשה על החברה – בטעות. יגה כתב ניתוח ארוך על כשליה של גוגל ופרסם אותו בחשבונו ברשת החברתית של החברה – גוגל פלוס. אך במקום לסמן את המאמר כפוסט חסוי המיועד לקריאת עובדי החברה בלבד – הוא פרסם אותו בטעות כפוסט פתוח לכל. מאותו רגע נמצא המהנדס הוותיק במערבולת תקשורתית, שגרמה לו לפרסם התנצלות בנושא.

את הפוסט, שאורכו יותר מ-4,000 מילה, מתחיל יגה במתקפה על מקום עבודתו הקודם - חברת אמזון (שלטענתו "עושה את הכל לא נכון, בניגוד לגוגל שעושה את הכל נכון") ומשם ממשיך לביקורת על גוגל פלוס, שהיא לטענתו כישלון מוחלט. "גוגל פלוס היא דוגמה טובה לכישלוננו המוחלט להבין פלטפורמות – החל מההנהלה הבכירה ביותר (לארי פייג', סרגיי ברין, אריק שמידט) ועד לעובד הפשוט ביותר. אנחנו פשוט לא מבינים את זה", כתב. "גוגל פלוס היא תגובה אוטומטית (לפייסבוק), מקרה בוחן לחשיבה לטווח קצר, שנוצר מהתפיסה השגויה שפייסבוק מצליחה מכיוון שהיא בנתה מוצר נהדר. זו לא הסיבה. פייסבוק מצליחה מכיוון שהם בנו שורה של מוצרים, בכך שאיפשרו לאנשים אחרים לעשות את העבודה. כך שפייסבוק היא דבר שונה עבור כל אחד. יש כאלו שמעבירים את כל זמנם בה במשחק ב"מלחמות המאפיה". אחרים – בפארמוויל. יש שם מאות או אולי אלפים של 'מעבירי זמן איכותיים', כך שיש משהו לכל אחד". יגה הוסיף שצוות גוגל פלוס ניסה להעתיק את השימוש שעושה פייסבוק במשחקים, אך נכשלה בכך בשל חוסר הבנת הפלטפורמה.

שיחה פרטית שנחשפה

"די קיוויתי שהלחץ התחרותי מצד מיקרוסופט ואמזון יגרום לנו להתעורר ולהתחיל לייצר שירותים אוניברסליים. אבל לא, זה נמצא בקדימות העשירית או ה-11 או ה-15 של החברה, אני לא יודע", הוסיף. "אנחנו צריכים לעשות את זה בצורה רצינית, כפי שאמזון עשו: הכל בבת אחת, על אמת, בלי לרמות ולהתייחס לזה כעדיפות העליונה שלנו מעכשיו".

לאחר שנגלה לו כי הפוסט שלו פתוח לכל הוא מיהר למחוק אותו. לאחר מכן פרסם התנצלות וציין שצוות יחסי הציבור של גוגל היה מתחשב מאוד ולא ניסה לצנזר אותו. "זה היה אמור להיות פוסט פנימי, שזמין לאנשי גוגל, אבל לא חיצונית. מכיוון שהשעה הייתה חצות ואני לא מאוד מנוסה כמשתמש גוגל פלוס – עד שהבנתי איך לפרסם משהו – איכשהו החלפתי בין חשבונות", הסביר יגה את התקלה. "הפוסט הזה היה אמור להיות שיחה פרטית ביני לבין עמיתי בגוגל. אני אוהב לעבוד בגוגל, ואני במיוחד אוהב את העובדה שאני מסוגל לפרסם דבר מקומם כזה. החברה מאוד פתוחה כלפי פנים, ובאמת מנסה לעשות הכל כמו שצריך, כולל להיות פתוחה לדיעות שונות".

לקריאת הפוסט המלא של סטיב יגה (באנגלית. לחצו על Steve Yegge's Full Post בתחתית העמוד)


עוד בנושא:

- גוגל פלוס נפתחה לכולם - והתנועה אליה מזנקת
- גוגל פלוס מתעדכנת ונפתחת
- פונה מאהל גוגל פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully