וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

iOS 5: ענן של חידושים

15.10.2011 / 6:08

מערכת ההפעלה החדשה של אפל לניידים כוללת מגוון חידושים משמעותיים לכל המכשירים התומכים בה - אייפון, אייפד ואייפוד

"ב-iOS 5 יש יותר ממאתיים שיפורים", התפאר סטיב ג'ובס המנוח כאשר הכריז ביוני האחרון על מערכת ההפעלה החדשה של אפל למכשירים ניידים . ובכל זאת, סביר להניח שמשתמשי אייפוד/אייפון/אייפד שיתקינו את המערכת לא ירגישו אבודים. למעשה, אלו מהם שמשתמשים ב-iOS 5 על האייפד בלבד, כלל לא יבחינו בהבדל בדקות הראשונות. בעלי האייפון, לעומתם, יראו כבר מההתחלה חידושים משמעותיים שמשנים את חווית השימוש.

אם אתם בעלי מכשיר שיכול להתעדכן ל-iOS 5, כנראה שלא הגעתם לכתבה זו כדי לתהות האם כדאי לעדכן את המערכת. חובת עדכון מערכת ההפעלה - בחינם, יש לזכור - של מכשירים העובדים על iOS היא קונצנזוס בקרב אנשים עם מכשירים לא פרוצים, וטאבו מוחלט בקרב אלה שפרצו את מכשיריהם. אלה, נזכיר, נאלצים לחכות לפריצה של הגרסה החדשה לפני העדכון.

המטרה, אם כך, היא להסביר לכם למה תוכלו לצפות כשתעדכנו. ואם אתם קוראים את הטקסט הזה בימים הראשונים להשקת iOS 5, הדבר הראשון לו תוכלו לצפות הוא בעיות. הורדת העדכון עדיין הינה איטית, אך גם כשתצליחו להוריד אותו, מוקדם מדי לשמוח - העדכון עצמו עשוי לקחת מספר שעות, ולעיתים הוא נכשל באמצע (אז תתבקשו להתחיל הכל מההתחלה, לצערכם הרב). זכרו כי בהיעדר התראות על כשל, גם אם נראה שהמכשיר נתקע, היו סבלניים - פעולות כגון גיבוי המכשיר עלולות להיות ארוכות מאוד.

הטלפון שלכם מתחדש

כמו בגרסאות הקודמות של iOS, הדגש בגרסה 5 הושם על האייפון. נכון, גם אייפד ואייפוד טאץ' זוכים להשתמש בה, אך השינויים המהותיים ביותר קשורים לחוויות השימוש המרכזיות בטלפון סלולרי, ולא בטאבלט או נגן מולטימדיה. והדוגמה הטובה ביותר לכך היא מסך ההתרעות החדש.

אם בעבר ההתרעות הגיעו למכשירי אייפון בדמות חלון פופ-אפ מעצבן ולא הייתה אפשרות נוחה לראות את כל מה שקרה עם המכשיר מהפעם האחרונה בה הסתכלתם עליו, כעת כל ההתרעות מרוכזות במסך נפרד, אותו ניתן "למשוך" מחלקו העליון של המסך. כן, בדיוק כמו באנדרואיד. אך כמו במקרים אחרים בהם אפל "שואבת רעיונות" ממקומות אחרים, המסך הזה מסודר בצורה נוחה יותר מזה הסטנדרטי של אנדרואיד.

חידוש נוסף בו ייתקלו בעלי אייפון מהר מאוד הוא iMessage - מערכת שמאפשרת לשלוח הודעה לכל בעל אייפון או אייפד אחר (עם מערכת iOS 5) דרך הרשת. או במלים אחרות – המחסל של ה-SMS. גם כאן אפל לא ממציאה משהו חדש: יש כבר שירותים כאלו, ובראשם WhatsApp הפופולרי. אבל הייתרון של iMessage הוא בהיותו מובנה בתוך מערכת ההפעלה.

השאלה היא האם תשכיל אפל לייצר גם iMessage לאנדרואיד (זכרו, לאנדרואיד נתח שוק גבוה יותר מלאייפון ברחבי העולם), או שמא מדובר יהיה באפשרות שרלוונטית רק לבעלי מכשירי iOS. נזכיר כי כשהשיקה אפל את Facetime - שירות שיחות הוידאו לאייפון - היא הבטיחה כי מדובר יהיה בתקן פתוח ומתחרותיה תוכלנה להשתמש בו. זה לא קרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסך ההתראות ו-iMessage הן אמנם התוספת החדשות הבולטות ביותר, אך גם בתוך אפליקציות מוכרות תמצאו לא מעט חידושים. כך, למשל, למצלמה של האייפון נוספו מספר אפשרויות. זה מתבקש, לאור השימוש התכוף שנעשה באייפון כמצלמה, אבל אתם הולכים להתאכזב מהחידושים. אפשרויות עריכת התמונות מוגבלות להסרת עיניים אדומות, הפיכת התמונה על הצד (Rotate) וחיתוך, שנעשה בצורה פשוטה ופרימיטיבית למדי. פוטושופ זה בטח לא, ואפל אפילו לא מצליחה להתחרות בצורה ראויה באפליקציות כמו אינסטגרם או היפסטמטיק.

גם הדפדפן ב-iOS 5 עבר כמה שינויים, שהבולטים בהם הם גלישה במספר לשוניות במקביל ואפשרות למחוק את היסטוריית הגלישה שלכם. בנוסף, יש בו כעת גם אפשרות לשמור כתבות לקריאה מאוחרת ללא צורך בחיבור לרשת. גם כאן, יש כבר שירותים דומים כמו Instapaper או Read It Later, אך הוספת האופציה הזו בצורה טבעית ואינטגרלית לדפדפן תהפוך את השימוש בה לנפוץ הרבה יותר, בייחוד בגרסאות אייפד ללא קישוריות סלולרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ברוכים הבאים לענן

שינוי מהותי שמגיע עם iOS 5 כשהוא רלוונטי לכל המכשירים הנתמכים הוא החיבור לענן החדש של אפל - iCloud. מדובר בחבילת שירותים שבמרכזה סנכרון מידע - מאנשי קשר ועד תמונות - לכונן וירטואלי שיושב על השרת של אפל, והפצתו לכל מכשירי iOS 5 שיש לכם.

גם אם זה היה החידוש היחידי במערכת ההפעלה הנוכחית – היה שווה לעדכן אותה עבורו. התמונות, המייל, ספר הטלפונים – הכל למעשה יושב על שרת של אפל ומסתנכרן אוטומטית לכל המכשירים פעם ביום. ראשית, זה מפחית משמעותית את הפגיעה במידה והמכשיר הולך לאיבוד (במקרה הגרוע - איבדת מידע מה-24 שעות האחרונות). שנית, מי שמחזיק שני מכשירים של אפל או יותר מקבל חוויה טובה פי כמה. ההמשכיות הזו מאפשרת לעבור ממכשיר למכשיר ולהרגיש כאילו שום דבר לא השתנה. אפשר לצלם באייפון – ולהסתכל באייפד הגדול יותר על התמונות. אפשר לעבור על כתבות באייפון, לשמור ב-Reader – ולקרוא לאחר מכן בנוחות יתרה באייפד. הענן הוא הצ'ופר הגדול ביותר שאפל מציגה. הוא הרבה מעבר לפיצ'ר ומציג למעשה עולם שלם, סגור כמובן, כמו שאפל אוהבת, שבו הצרכן נע ממכשיר למכשיר אבל החוויה נשארת אחידה.

עם זאת, לפחות מניסויים ראשונים, נראה שלפחות בשלב זה תפעולו אינו כה קליל. ניסיון להפעיל את שירות הגיבוי לענן (על מכשיר אייפד עם לא מעט אפליקציות, אך נטול קבצי מוזיקה לחלוטין) הראה שהפעולה תיקח לא פחות מ-6-7 שעות כאשר מדובר בתקשורת וויי-פיי סטנדרטית. אולי זה עניין של לחץ הימים הראשונים, בהם כל משתמשי אפל ברחבי העולם ניגשים לשירות – אבל זו התוצאה.

בנוסף, חלק מהענן כלל לא רלוונטי לגולשים הישראלים - זה הקשור למוזיקה. אם אתם גרים בארצות הברית ורכשתם מוזיקה דרך iTunes של אפל, מעכשיו כל הרכישות שלכם מסונכרנות בענן וניתן להוריד אותן למספר מכשירים בו זמנית בלי סנכרון למחשב. לחלופין, בתמורה ל-25 דולרים בשנה, תסרוק אפל את ספריית המוזיקה הביתית שלכם ותתן לכם גישה לכל השירים שתמצא - בלי לשאול יותר מדי שאלות - כאילו רכשתם אותם דרך iTunes (לתקופה בה אתם משלמים, כמובן). בגלל הסכמי הפצה האפשרויות האלה לא עובדות בישראל.

רצים לעדכן?

כדאי להזכיר במשפט אחד גם שינויים מינוריים יותר, כמו אפשרות לפצל את המקלדת לשני צידי המסך כדי להקל על הדפסה בשתי אצבעות; היכולת לעבור לדף הבית מכל מקום באמצעות תנועת צביטה בחמש אצבעות (יעיל ביותר, במיוחד באייפד!); תצוגה משופרת של לוח שנה שכוללת מדד עומס; ואפליקציית Newsstand, שמיועדת לגרסאות iOS של מגזינים ועיתונים.

בסופו של יום, לא ספרנו האם יש ב-iOS 5 מאתיים שיפורים, אך ללא ספק מדובר בעדכון עמוס בשיפורים ושינויים, קטנים וגדולים, שהופכים אותו לעדכון חובה בכל המכשירים שמסוגלים לקבל אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • ios 5
  • אפל
  • iCloud

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully