וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Google Reader שונה - המשתמשים זועמים

1.11.2011 / 11:49

האלמנטים החברתיים בקורא ה-RSS מבית גוגל בוטלו והועברו לרשת החברתית גוגל פלוס. גולשים רבים מוחים ומתקוממים

גוגל השיקה אמש (ב') עיצוב מחודש לקורא ה-RSS שלה, ה-Google Reader. ביטול האלמנטים החברתיים המובנים של השירות ואינטגרציה שלו עם הרשת החברתית "גוגל פלוס" יצרו התרעמות בקרב משתמשים רבים.

הממשק החדש של ה-Reader הוא נקי יותר ואמור לעבוד מהר יותר מקודמו. בניגוד למצב הקודם, כעת ניתן ללחוץ על כפתור "פלוס 1" בכל רשומה המופיעה ב-Feed, וכך לבצע את הפעולה המקבילה של גוגל ל"לייק" של פייסבוק – ולהמליץ על התוכן. השינוי הזה יצר מהומה, שכן בעקבותיו בוטל כפתור ה-Share בקורא ה-RSS וההמלצות ממנו עברו לגוגל פלוס. כך נאלץ משתמש ב-Reader לפתוח חשבון בגוגל פלוס כדי להמליץ על רשומות ואינו יכול יותר לבצע פעולה זאת ללא חשבון. זאת בניגוד למצב הקודם בו משתמשי השירות הכבדים תיפקדו בו כברשת חברתית פנימית קטנה בה ניתן להמליץ אחד לשני ולתקשר בין משתמשים – בתוך השירות. השלכה נוספת לכך היא שמשתמשים שהמליצו על תכנים מבלי שהזדהו – נאלצים להיות מזוהים עכשיו, עקב השימוש בחשבון ברשת החברתית. גוגל מסרה כי תאפשר שימוש בשמות בדויים בגוגל פלוס בשלב כלשהו, אך לא מסרה מתי זה יקרה

הצעד הזה גרם למחאה בקרב משתמשים רבים, ואף הביא לפתיחת עצומה הדורשת מגוגל להחזיר את המצב לקדמותו, שנכון לעכשיו חתמו עליה יותר מ-7,000 איש. כסוג של ספין-אוף על המחאה החברתית בארצות הברית, הקרויה Occupy Wall Street מחו מספר משתמשים כבדים של השירות מול משרדי החברה בוושינגטון תחת הכותרת Occupy Google Reader, עוד כשנודע על השינוי הצפוי ולפני שהוא נכנס לשימוש. המוחים טוענים שפחות נוח ופחות יעיל להציג את ההמלצות מהפיד דרך גוגל פלוס, שם יופיע בתוך ערבוביה של תוכן אחר.

אפילו גולשים באירן הביעו התקוממות, שכן ה-Google Reader הוא מהכלים החברתיים הבודדים המותרים במדינה והאתר הפופולרי ביותר בה. האפשרות לשתף דרכו לינקים באנונימיות איפשרה למתנגדי שלטון להעביר מידע בחופשיות, ואף להשתמש ב-Reader כסוג של בלוג.

"ביטול אפשרות השיתוף ברידר לא הייתה החלטה שהתקבלה בקלות, אך בסופו של דבר היא עוזרת לנו להתמקד בפחות איזורים ולבנות חוויית שימוש טובה יותר בכל רחבי גוגל", כתב אלן גרין, מהנדס תוכנה, בפוסט אודות העדכון. הוא ציין שגולשים שמחליטים להפסיק ולהשתמש ב-Reader של גוגל עקב השינויים יכולים לעשות כך ולייצא את תוכן החשבון שלהם.

השינוי בגוגל רידר- מעצבן או לא משנה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד בנושא:

- ג'ימייל עומד להשתדרג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully