וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי הטכנולוגיה החזקים בעולם: ביל גייטס, מארק צוקרברג ומייסדי גוגל

6.11.2011 / 11:25

מגזין פורבס דירג שישה אנשי טכנולוגיה ברשימת 70 האנשים החזקים בעולם. במקום הראשון מביניהם: ביל גייטס

שישה אנשים מתחום הטכנולוגיה נמצאים ברשימת 70 האנשים החזקים בעולם. כך לפחות קובע המגזין פורבס, שפרסם דירוג של האנשים שלטעמו מנהלים את העולם - או לפחות משפיעים עליו - כל אחד בדרכו. ברשימה ניתן למצוא פוליטיקאים רבים (נשיא ארצות הברית ברק אובמה עומד בראשה), מנהיגי דת ואנשי עסקים. פורבס מדרג את המשתתפים ברשימתו לפי ארבעה נתונים: על כמה אנשים יש להם שליטה, על כמה כסף הם שולטים, כמה הם משפיעים בתחומים שונים וכיצד הם משתמשים בכוחם.

במקום החמישי ניצב ביל גייטס – מייסד מיקרוסופט ומנכ"לה לשעבר. כיום גייטס עוסק בפילנטרופיה, דרך קרן נדבנות על שמו ועל שם אשתו. "האיש השני בעושרו בעולם חווה את 'משבר גיל העמידה' הפרודוקטיבי ביותר בהיסטוריה. התמקדותו בגילוי חיסונים יצר השפעה מהותית על הבריאות בעולם", מסביר פורבס, ומציין את החיסון למלריה שאת פיתוחו מממן גייטס ושאם יצליח – יציל מיליוני חיים בעולם.

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג נמצא במקום התשיעי בזכות העובדה ש"מה שה-CIA נכשלו לעשות במשך 60 שנה – הוא עשה ב-7: לדעת מה 800 מיליון איש – עשירית מהעולם – חושבים, קוראים ומאזינים, ואת מי הם מכירים". פורבס מציינים שכיום שווה צוקרברג על הנייר 17.5 מיליארד דולר – מה שהופך אותו לאמריקאי ה-14 העשיר ביותר.

טים קוק יצטרך להוכיח את עצמו

צמד מייסדי גוגל סרגיי ברין ולארי פייג' חולקים את המקום ה-30 ברשימה, זאת למרות שפייג' הוא מנכ"ל החברה כיום. "פייג' הוא אולי המנכ"ל, אבל לברין יש את אותה מידת כוח מאחורי הקלעים, והוא מוביל את הפרוייקטים הסודיים בגוגל", מסביר פורבס.

במקום ה-40 ניצב מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס. "הוא כבר הסוחר האלקטרוני הגדול בעולם, והקינדל שלו עשה מהפכה בשוק ההוצאה לאור. עכשיו הוא רוצה להפוך למלך מחשוב הענן", נכתב.

רובין לי, מייסד מנוע החיפוש הגדול בסין "ביידו", נמצא במקום ה-42. "האיש השני העשיר ביותר בסין מנהל את השער לאינטרנט של תושבי הרפובליקה", מוסבר המיקום.

מנכ"ל אפל החדש טים קוק מסתפק במקום ה-58, דירוג נמוך בהרבה, כך ניתן לשער, ממה שהיה מקבל סטיב ג'ובס אם היה עדיין חי, בריא ומנכ"ל אפל. "הוא ירש את החברה הרווחית בעולם, אך האם הוא גם ירש את הקסם?", שואל פורבס. התשובה, אולי, בדירוג של השנה הבאה.


עוד בנושא:

- מי אתה, טים קוק?
- מארק צוקרברג: החבר של כולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully