וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Nvidia חשפה את Tegra 3: מעבד בעל 4 ליבות לניידים

9.11.2011 / 11:40

נחשף מעבד הארבע ליבות לניידים הראשון בעולם. בקרוב יושקו הטאבלט והסמארפון הראשונים המתבססים עליו

חברת Nvidia חשפה את המעבד הראשון בעולם למכשירים ניידים הכולל 4 ליבות. לאחר חודשים של דיבורים ושמועות, במהלכן כונה המעבד הצפוי "פרויקט קל-אל" (בהתבסס על שמו המקורי של סופרמן), הציעה החברה את ה-Tegra 3, המבוסס על ארכיטקטורת ARM A9 וכולל 12 יחידות עיבוד גרפי GeForce. לדברי Nvidia, המעבד החדש יציע ביצועים טובים פי 3 ממעבד שתי הליבות שקדם לו וישפר את יכולות הפעולה במקביל (Mult Tasking), הגלישה ברשת והפעלת האפליקציות.

ה-Tegra 3 אף כולל את טכנולוגיית ה-vSMP, שמוסיפה ליבה חמישית שנכנסת לפעולה במקום ארבע הליבות הראשיות כאשר המכשיר אינו דורש יותר מאשר עוצמת עיבוד נמוכה. יכולת זאת מאפשרת למכשיר לצרוך פחות כוח.

המעבד החדש יצא לשוק לראשונה כמעבד של מחשב הלוח Eee Pad Transformer Prime של חברת אסוס – דגם משופר של הטאבלט הקודם שהוציאה החברה, עם מצלמת 8 מגה-פיקסל ושטח אחסון של 32 או 64 ג'יגה. החברות Nvidia ואסוס מבטיחות שה-Tegra 3 לא יגרום לריקון מהיר של סוללת המכשיר ושהטאבלט החדש יוכל לספק 12 שעות רצופות של צפייה בווידאו באיכות HD.

השמועות שמכשיר הקינדל Fire מבית אמזון ירוץ על מעבד זה התבררו כלא נכונות, אך חברת HTC תוציא את הסמארטפון Edge שיעבוד על ה-Tegra 3 ויהיה הסלולרי הראשון בעולם שעובד על מעבד 4 ליבות. עד סוף השנה צפויים לצאת כ-40 משחקים שיותאמו במיוחד למעבד החדש וליכולותיו.

  • עוד באותו נושא:
  • nvidia
  • tegra 3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully