וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירצת אבטחה באנדרואיד 4: מזהה פנים גם מתמונה

13.11.2011 / 12:53

גרסת Ice Cream Sandwich של אנדרואיד יכולה לפתוח את המכשיר בעזרת זיהוי פנים. בלוגר טוען שהיא מסתפקת גם בזיהוי פנים בצילום

גרסה 4 של מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד מבית גוגל, המכונה Ice Cream Sandwich, מתהדרת בשורה של פיצ'רים חדשים. אחד מהם הוא היכולת לפתוח את נעילת המכשיר לא רק על ידי הקשת קוד, אלא גם על ידי זיהוי פנים. המשתמש מציב את המכשיר מול פניו, ולאחר מכן המכשיר יודע לזהותו ולפתוח את הנעילה.

מפתח ובלוגר בשם קושיק דוטה גילה שמערכת ההפעלה, שהוכרזה בחודש שעבר וצפויה לצאת לשוק בקרוב, לא צריכה בהכרח את האדם עצמו מולה - היא מסתפקת בתמונה שלו. בסרטון שהעלה דוטה (ראו בסוף הידיעה) הוא מדגים כיצד הוא מציב בפני מכשיר גלקסי נקסוס מכשיר אחר (גלקסי נוט) עם תמונתו. הגלקסי נקסוס מזהה את התמונה על המכשיר השני ונפתח מנעילתו. זאת בניגוד להצהרתו של איש גוגל טים בריי בעת השקת הגלקסי נקסוס בהונג קונג בחודש שעבר, בה נאמר כי המכשיר ידע להתמודד עם תמונה שתוצג במקום פנים ולא ייפול בפח.

דוטה מצהיר כי תיכנת את הנקסוס שיזהה את פניו האמיתיות ולא תיכנת אותו לזהות תמונה – אך אין דרך לדעת אם אכן כך היה. מכיוון שהניסיון צולם באירוע של סמסונג לצד מספר אנשים – דוטה קורא להם להעיד כי אכן תכנת את המכשיר בצורה שהוא אומר. בכל מקרה, מכיוון שגם הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה וגם מכשיר הנקסוס עדיין לא יצאו לשוק ונמצאים בשלב בטא – ניתן להניח שגוגל תתקן את הבעיה, בוודאי לאחר הפרסום לו זכה הסרטון של דוטה.


עוד בנושא:

- גלקסי נקסוס ואנדרואיד 4: גוגל מציגה את החידושים שלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully