וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קינדל טאץ': נא לגעת

24.11.2011 / 13:32

הספר האלקטרוני החדש של אמזון משלב בין מסך מגע לחנות מוצלחת, ועושה בית ספר למתחרה המקומי. רק עברית אין בו

ה-Kindle Touch, קורא הספרים החדש ביותר של חברת אמזון, הוא מוצר שלא תומך בשפה העברית, כדאי לומר זאת מראש. כל מי שאוהבים לקרוא ספרות בשפת הקודש, ולא מסתפקים בקריאת קבצי תמונה, יכולים לוותר מראש על המוצר הזה, שפשוט לא יאפשר להם לעשות זאת.

אבל בארץ קיימים גם מספיק אנשים שאוהבים לקרוא ספרים באנגלית, ועבורם ה-Kindle החדש יכול להיות פתרון אידיאלי: ספר אלקטרוני קטן, חכם ומהיר שיוכל לעזור להם לחסוך לא מעט כסף על הרגלי הקריאה שלהם בעזרת חנות הספרים האלקטרוניים המצויינת והזולה של אמזון.

אז מה זה ספר אלקטרוני?

Kindle Touch הוא ספר אלקטרוני בעל מסך רב מגע, שמיוצר בטכנולוגיית הדיו האלקטרוני. מה כל זה אומר? ראשית - שמדובר במסך אידיאלי לקריאת ספרים: טכנולוגית הדיו האלקטרוני מציגה טקסטים בניגודיות גבוהה במיוחד ובאיכות שמזכירה הדפסה של דיו על נייר. לא רק שלקרוא ממסך כזה מאמץ את העיניים הרבה פחות מקריאת אותיות על מסך LCD (מסך המחשב, הטאבלט או הסמארטפון שלכם) - אפשר גם להשתמש בקינדל תחת אור שמש ישיר, שכן המסך אינו מחזיר השתקפויות.

היתרונות האלה באים לצד חסרונות די מהותיים: ראשית - מדובר במסך שחור-לבן, מה שלא מפריע בקריאת ספרים אך הופך אותו ללא ממש אידיאלי לשימושים אחרים. שנית - קצב הרענון שלו נמוך מאוד, מה שאומר שאי אפשר לראות בו וידאו (או אפילו קבצי אנימציה פשוטים) וגם שמהירות התגובה שלו ללחיצות שלכם היא די נמוכה. כאמור - לא אסון גדול כשמדובר בספר, אבל באסה לא קטנה כשמנסים להשתמש, נניח, בדפדפן האינטרנט המובנה במכשיר.

העיצוב של הקינדל החדש מזכיר מאוד את העיצובים של אפל. הוא אמנם פחות חתיך מהאייפד, אבל הקו העיצובי דומה: רוב רובו של המכשיר הוא מסך המגע (בן שישה אינץ'), עם מסגרת דקה יחסית סביבו ושני כפתורים פיזיים בלבד - כפתור כיבוי וכפתור שגורם למכשיר לחזור למסך הבית שלו.

קל לגעת

האינטראקציה עם המכשיר נעשית כמעט כולה באמצעות מסך המגע. לא מדובר בספר האלקטרוני הראשון שמשתמש בטכנולוגיה זאת, אך באמזון הבטיחו לפני ההשקה שלהם שה-Touch שלהם עומד לעשות מהפכה בתחום, בזכות פטנט שנקרא EasyReach.

ה-EasyReach מחלק את המסך של הקינדל לשלושה "איזורי נגיעה" מרכזיים שהופכים את חווית השליטה בספרים לקלה יותר: כשקוראים ספר, רוב שטח המסך מוקדש להעברת עמוד אחד קדימה, מתוך מחשבה (נכונה) שזה הפעולה הנפוצה ביותר כשקוראים ספר. שלושת הסנטימטרים העליונים של המסך משמשים לפתיחת התפריט, וקו דק בצד השמאלי שלו מעביר עמוד אחד אחורה. ניתן להשתמש גם במחוות מגע כמו החלקת האצבע ימינה ושמאלה - אבל זה הרבה פחות נוח.

חלוקת המסך הזאת נשמעת קצת מטופשת על הנייר, אבל בפועל היא עובדת מצויין. היא גם מאפשרת לאחוז את המכשיר ביד אחת בלבד ולתפעל אותו בלי צורך לעקם את האגודל בזוויות משונות - מה שאי אפשר להגיד על קוראים שמבוססים על מחוות אצבע בלבד.

מסך המגע המוצלח גרם לאמזון לזנוח סוף סוף את העיצוב בו היא השתמשה בכל הדורות הקודמים של הקינדל, שכלל מקלדת פיזית גדולה יחסית מתחת למסך. המקלדת עזרה לבצע חיפושים ולשלוט על המכשיר - אבל גם הפכה אותו למסורבל למדי, ובסופו של דבר קצת גנבה את תשומת הלב מהמסך עצמו. עכשיו, כשהמסך הוא רוב המכשיר, קל מאוד "לשכוח" את הסביבה ולהתמקד במילים בלבד - זה מה שאנחנו רוצים לעשות כשאנחנו קוראים ספרים.

לא צריך את סטימצקי

העיצוב הוא לא הדבר היחיד בו אמזון מזכירה לנו בו את אפל. הקינדל, בסופו של דבר, הוא מוצר "גן סגור" שקשור בצורה ברורה לחנות הספרים האלקטרוניים של אמזון. נכון, אפשר גם להטעין במכשיר ספרים שהשגתם לבד, אבל רק אם הם בפורמט MOBI הלא כל כך נפוץ.

הקניה בחנות של אמזון, לעומת זאת, אינטואטיבית לגמרי: כמעט מכל מסך במכשיר יש כפתור ברור וגדול שיוביל אתכם לחנות - ממנה תוכלו לקנות עשרות אלפי ספרים ואף להוריד פרקי דוגמא מכל ספר בחינם (כדי לבדוק לפני שמחליטים לקנות). המחירים, לפחות בהשוואה למחירי ספרים באנגלית בחנויות ספרים ישראליות, נמוכים מאוד: ספרים חדשים עולים בדרך כלל בין עשרה לעשרים דולרים - כאשר ספרים ישנים יותר נמכרים בדולרים בודדים בלבד (וקלאסיקות ספרותיות מוצעות להורדה בחינם). באמזון גם דואגים להציע כל יום ספר מתחלף שנמכר בהנחה גדולה מאוד - ואת רוב רובם של הספרים בשירות ניתן לקנות גם מישראל בלי שום בעיות או טריקים.

ספרים שנרכשים דרך החנות של אמזון גם כוללים תכונות מתקדמות, ביניהם האפשרות להקריא אותם בקול רם (בקול ממוחשב ולא כל כך מוצלח), או לראות "תמונת רנטגן" שלהם - אפשרות חדשה ומגניבה לגמרי, שמציגה מידע רב על הדמויות והמקומות השונים בספר אותו אתם קוראים - מצויין אם אתם חוזרים לספר אחרי כמה שבועות של הפסקה ורוצים להזכר מי נגד מי.

גם מחיר המכשיר עצמו לא נורא: 99 דולרים לגירסת ה-Wi-Fi של המכשיר המגיעה עם פרסומות, שמופיעות על תפריטי המכשיר וגם על המסך במזמן שהמכשיר במצב שינה (לא לדאוג - זה לא מבזבז בטריה). ניתן לקנות גם גירסה עם אינטרנט סלולרי, אבל מכיוון שהוא לא נתמך בארץ אין ממש סיבה לעשות זאת, ואפשר להוסיף 40 דולרים בשביל להסיר את הפרסומות. המכשיר אמנם לא נשלח באופן ישיר בארץ, אבל באתרי שליחויות כמו Mustop ו-Ushops מציעים תנאים נוחים מאוד להבאתם לארץ.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

תולעת ספרים אלקטרוניים

מי שאוהב לקרוא ספרים באנגלית ולא מפחד מאלקטרוניקה יכול לקנות לעצמו את הקינדל בלי לחשוב פעמיים: ממשק המגע המוצלח, חנות הספרים הגדולה והזולה והמחיר הנוח של המכשיר עצמו הופכים אותו לאחד מהספרים האלקטרוניים הטובים ביותר שאפשר להשיג כיום.

  • עוד באותו נושא:
  • קינדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully