וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרובשארק נגד יוניברסל: "עדיף לבקש סליחה מלבקש רשות"

האם שירות המוזיקה גרובשארק העדיף "לבקש סליחה מלבקש רשות" מחברות המוזיקה בהעלאת תוכן שמפר זכויות?

האם אתר המוזיקה המקוונת Grooveshark, שנמצא כעת במאבק משפטי עם חברת המוזיקה יונברסל, הוקם במטרה להרוויח מפיראטיות? את זה בית המשפט יצטרך להכריע, אך בינתיים נחשפים פרטים חדשים על דרך פעילותו של אחד האתרים הגדולים ביותר שמספקים מוזיקה ברשת בחינם.

על פי הדיווח של אתר Cnet, מסמכים אותם הגישה יוניברסל גורסים כי אנשי גרובשארק החליטו להמר את עתיד החברה על כך ש"קל יותר לבקש סליחה, מאשר לבקש רשות". המטרה, על פי המסמכים, הייתה ליצור אתר מוזיקה ללא שום הסכם עם החברות המחזיקות בזכויות יוצרים, ואז להגיע למשא ומתן עם קלף חזק ביד. הקלף הזה הוא מידע סטטיסטי על הרגלי הגולשים באתר, והמטרה של גרובשארק הייתה, כביכול, להגיע למצב בו הסכום אותו החברה תשלם כתמלוגים על השמעת שירים יהיה נמוך יותר מהסכום אותו תקבל על המידע אותו תוכל למכור.

יוניברסל הגישה לבית המשפט מגוון אימיילים אותם שלחה יו"ר גרובשארק, סינה סימנטוב, בהם היא מפרטת את האסטרטגיה. עם זאת, בכל המכתבים האלה אין הוכחות לפעילות לא חוקית כלשהי. בגרובשארק טוענים כי הם לא אחראיים על החומר אותו העלו הגולשים לאתר, וכי האתר מוגן על פי חוקי זכויות היוצרים האמריקאי. החוק מאפשר לאתרי תוכן גולשים להימנע מאחריות משפטית על חומרים שמעלים הגולשים בהנחה והם מסירים את התוכן לאחר התראה מצד בעלי הזכויות. יוניברסל, מצידה, טוענת כי מנהלי גרובשארק עצמם העלו תוכן שמפר את הזכויות, אך הוכחות לכך טרם נחשפו.

  • עוד באותו נושא:
  • גרובשארק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully