וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדובי סוגרת את מרכז הפיתוח בישראל

גיא גרימלנד

2.12.2011 / 11:29

מפתחת הפלאש והפוטושופ סוגרת במסגרת קיצוצים את מרכז הפיתוח בישראל. תשאיר כנראה צוות מצומצם

אדובי העולמית סוגרת את מרכז הפיתוח בישראל, כך נודע ל-TheMarker. החל מה-31 בדצמבר מסיימת אדובי את חוזה השכירות של משרדיה ברחוב אבא אבן בהרצליה פיתוח. עם זאת, ישנה כוונה להשאיר פעילות מסוימת בישראל. גורם המעורה בפרטים אמר כי התכנון הוא להשאיר תשעה עובדים: צוות פיתוח מצומצם, אנשי מכירות ואנשי Professional Services במסגרת חוזה עם חברת Regus, חברה המתמחה בהשכרת מתחמי ומשרדי עבודה מלאים (כולל שירותי מזכירה וכו').

מרכז הפיתוח הישראלי מבוסס על פעילות פיתוח של חברת הסטארט-אפ מרקדו. זאת האחרונה נרכשה על ידי אומניצ'ר באוקטובר 2008 לאחר שנסגרה. מרקדו גייסה עד למכירתה סכום עצום של 70 מיליון דולר על ידי שורה של קרנות הון סיכון, בהן: פיטנגו, סטאר ונצ'רס, וולדן, יזראל סיד וואלי הון סיכון-מופת.

המשקיעים החליטו שלא להזרים יותר כסף לחברה ונכסי מרקדו שעברו לידי כונס נכסים - נמכרו לאומניצ'ר, חברה תוכנה ציבורית העוסקת בניתוח מידע המתקבל מאתרי אינטרנט. אומניצ'ר נמכרה לאדובי באוקטובר 2009 עבור סכום מוערך של 1.8 מיליארד דולר.

אדובי הודיעה בתחילת חודש נובמבר כי היא מפטרת 750 עובדים בכל רחבי העולם. מדובר בקיצוץ של 8% מכח האדם של החברה שמנה 9,117 עובדים נכון לסוף 2010. הגורם שמכיר את פעילות הפיתוח של אדובי בישראל אמר כי אדובי בחנה את כל פעילות הפיתוח שלה ברחבי אירופה, כולל ישראל, וסגרה משרדים היכן שסברה שהפעילות אינה אסטרטגית לחברה.

באדובי ישראל עבדו 14 איש על שני קווי מוצרים: הראשון - מרצ'נדייז והשני סרץ אנד פרומוט. פעילות הפיתוח שנשארת בישראל שייכת למוצר השני, שאדובי ממשיכה לתפעל. ייתכן גם שחלק מהעובדים שישארו יעבדו מהבית.יש לציין כי לאחרונה אדובי העולמית בחרה לנתק מגע מחברת קוויקסופט של ראובן אגסי, שהיתה נציגה שלה במשך שנים ארוכות.

עוד בנושא:

- אדובי מפסיקה לפתח פלאש לניידים
- אדובי מוציאה את Wallaby
- אדובי כבר לא מחכה לאפל

  • עוד באותו נושא:
  • אדובי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully