וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Staying Alive: לבצע החייאה וירטואלית בקצב הבי ג'יז

אפשר ללמוד להציל חיים גם דרך האינטרנט. אפליקציית ווב תלת-מימדית הופכת את ההחייאה למשחק לימודי

יח"צ - חד פעמי

(צילום: אסף לבנון. עריכה: רן צימט)


מי שעשה קורס עזרה ראשונה מכיר בוודאי את הבובה "אנני", מודל בגודל אמיתי של אישה צעירה שעליו לומד ומתרגל המתלמד כיצד לבצע עיסוי לב והחייאה מפה לפה. כעת מציעה החברה הצרפתית דאסו סיסטמס את תוכנת Staying Alive, שיכולה אולי להחליף את אותה אנני, דרך מסך המחשב.

אפליקציית הווב התלת-מימדית הזאת (תלת-מימד הוא תחום ההתמחות של דאסו) פותחה בשיתוף המעבדה הרפואית iLUMENS, מאוניברסיטת פאריז דקרט. מטרתה היא לתפקד כיישום ריאליסטי מקוון שמסוגל ללמד ולתרגל סיוע בעזרה ראשונה במקרה של אירוע לב.

שיטת הלימוד היא מעין סימולציה משחקית. "זירת המשחק" היא משרד רגיל, בו לפתע צונח אחד העובדים על הרצפה עם דום לב. תפקידו של השחקן הוא לבצע החייאה בחברו בצורה הנכונה ועם הכללים הנכונים – כאשר שעון הזמן מתקתק, ועוצר לבסוף לאחר ארבע דקות (פרק הזמן הקריטי להצלת פגוע אירוע לב). מי שעבר בהצלחה את השלב הזה מוזמן לעבור את השלב השני, בו יש להחיות שחקן כדורגל שקרס על המגרש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנסה להיות ריאליסטית ככל הניתן. Staying Alive/מערכת וואלה!, צילום מסך

הא הא הא הא, 103 בדקה

שמה של אפליקציית הווב הזאת אינו מקרי. Staying Alive זה לא רק "להישאר בחיים" (בהחלט שם הולם למשימת המשחק) אלא כמובן גם שירה הידוע של להקת הבי ג'יז. מסתבר שכבר מספר שנים מסייע השיר הזה למבצעי החייאה (אנשי עזרה ראשונה, רופאים וכדומה) לבצע את הלחיצות על חזה המטופל בקצב הנכון. זאת מכיוון שקצב השיר תואם, מי יודע אם במקרה או בכוונה, לזה הדרוש לפעולת החירום הרפואית: 103 פעימות בדקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ניתן להתנסות ב-Staying Alive באינטרנט, באתר הרשמי של האפליקציה. לדברי החברה, מדובר ביוזמה רפואית ראשונה מסוגה, שמטרתה לספק את ההדרכה האופטימלית של הטכניקות, בעזרת סימולציה של חוויה מציאותית ככל האפשר. בכנס השנתי של דאסו סיסטמס שהתקיים בסוף נובמבר בפאריז הציגה החברה את האפליקציה ואף הדגימה אותה עבור וואלה! TECH, כפי שניתן לראות בקטע הווידאו המצורף בראש העמוד.

גילוי נאות: הכותב היה אורח דאסו סיסטמס בפאריז


עוד בנושא:

- דאסו סיסטמס רוצה שהעולם ילמד בשלושה מימדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully