וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטור ממכס: מה תוכלו לקנות בזול?

הפטור ממכס, שיורחב למוצרים שערכם עד 1,200 ש”ח, לא יאפשר לכם לקנות מחשב בזול. הלבשה, הנעלה ומשחקי וידאו דווקא יוזלו

הממשלה מעלה את הפטור ממכס ל-1,200 שקלים, אך מה זה אומר? יבוא של מוצרים צרכניים רבים כלל לא יושפע מהפטור, פשוט כי מלכתחילה לא היה עליו תשלום מכס. ננסה לעשות סדר בבלגאן, ולהסביר מהי בדיוק הבשורה הצרכנית שתגיע עם חתימתו של שר האוצר על הצו המעלה את תקרת הפטור ממכס.

התקנות החדשות, כשתכנסנה לתוקף, לא תאפשרנה לכם לרכוש מחשבים חדשים, טאבלטים או מוצרי אלקטרוניקה בידורית בגרושים דרך חנויות בחו"ל. חלקם בכלל לא היו חייבים מעולם במס חוץ ממע"מ, ואחרים חייבים במס ששמו "מס קניה", שנשאר כפי שהוא.

התקנות החדשות כן תעזורנה למי שרוצים לרכוש בגדים מחו"ל באמצעות רשת האינטרנט, וכן מוצרים כמו משחקי טלוויזיה, רמקולים וטלסקופים, עליהם משלמים היום מכס. יבוא של אלה יוזל במספר אחוזים, בהתאם לסיווג פריט.

כך, למשל, המס על בגדים ונעליים יירד ב-13.9 אחוזים, וכמוהו גם המס על משחקי טלוויזיה. בתוך קטגוריית המשחקים, אגב, ניתן לכלול גם את קונסולות המשחק - ווי, פלייסטיישן 3 ואקס-בוקס 360.

עד 50 דולרים – אין מיסים

נכון לעכשיו, כשמדובר בדואר חבילות – בו נכללות כל הרכישות האינטרנטיות שלנו – יש רק שתי קטגוריות של מוצרים חדשים (לא מוצרים שנשלחו לטובת תיקון או אחריות) עליהם לא צריך לשלם מיסים כלל. מדובר ב:

1. טובין, שערכם הוא עד ‎$50 (לא כולל טבק על כל סוגיו ומשקאות משכרים).

2. ספרים, מוצרי הלבשה והנעלה שערכם עד 75$, רק אם נשלחו כחבילת שי, ללא תמורה, מאדם פרטי בחו"ל לאדם פרטי בארץ.


כדאי לציין גם כי מחיר המשלוח נכנס לתוך חישוב המיסים.


מעבר לכך, יש גם מספר הקלות, דוגמת מוצרים שמוחזרים לישראל לאחר תיקונם: אם התיקון הוא חינמי וכל הטפסים בזמן המשלוח מולאו כהלכה, לא משלמים מס; אם התיקון עלה כסף, משלמים מס על התיקון; אם המוצר הוחלף מחדש, משלמים את כל המס.

נציין גם כי חיילים בשירות חובה, רשאים מדי שלושה חודשים לקבל הנחה של 30$ בתשלום מיסים, כשמדובר בחבילות שי הנשלחות על שמם.

והמצב הזה ממשיך. גם לאחר ששר האוצר יחתום על העלאת התקרה, רק במקרים שצוינו לא נצטרך לשלם מס בכלל.

מעל 50 דולרים – יש מיסים

כל החבילות שלא תואמות לפטור שציינו בפסקה הקודמת, חייבות במיסים. אלה, יש להבין, מורכבים משלושה חלקים שונים: המע"מ, מס הקניה והמכס. התשלום הקבוע כאן הוא המע"מ – 16 אחוזים מערך החבילה כיום, ואותו ממשיכים לשלם כרגיל. הוא לא כלול בתקרת הפטור החדשה.

מס הקניה נשאר גם הוא כפי שהיה. מהו אותו המס? ניתן למילון המונחים של משרד האוצר להסביר לכם, ובדרך תבינו גם שפטריוטים אמיתיים לא מעשנים או שותים אלכוהול. "מיסי קנייה מוטלים בעיקר על מוצרי צריכה, בפרט מוצרים בני קיימא כגון: כלי רכב, טלפונים סלולאריים ואלקטרוניקה בידורית. מוצרים לצריכה שוטפת אינם חייבים במס קנייה, למעט סיגריות ומשקאות אלכוהוליים - הגורמים להשפעות חיצוניות שליליות. וליתר פרוט, מדובר במוצרים שצריכתם גורמת לנזקים למשק מעבר לעלות היצור/המכירה שלהם. משמעות הדבר היא שמס קניה, בנוסף על תכליתו להיות מקור תקציבי לאוצר, נועד לגלם את ההשפעות השליליות הנגרמות לציבור מצריכת המוצר".

תשלום המכס הוא זה שאליו התייחסה ההוראה אתמול, והוא זה שזוכה לפטור עד 1,200 שקלים. התשלום הזה, שמוטל רק על יבוא, נועד להגן על הייצור המקומי מפני מתחרים. וכך, המוצרים עליהם גובה המדינה מכס הם בעיקר כאלה שניתן למצוא גם כתוצרת הארץ. למה הכוונה? לבוש, הנעלה, שואבי אבק, מקררים ומכשירי מיקרוגל, למשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully