וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אנוביט הישראלית תימכר לאפל?

גיא גרימלנד

13.12.2011 / 9:21

לפי דיווחים, צפויה אפל לרכוש את הסטארט-אפ הישראלי אנוביט, המפתח פתרונות מבוססי פלאש למכשירים ניידים

אם אנוביט הישראלית בדרך למכירה לאפל? על פי הפרסום הבוקר ב"כלכליסט", מנהלת אפל מו"מ עם החברה לפי שווי מחיר של עד חצי מיליארד דולר. מקורבים למשקיעים בחברה אומרים הבוקר (ג') כי אינם יכולים לאשר פרסום שכזה, אך מצד שני הללו לא הביעו הכחשה חד משמעית לגבי רכישה אפשרית.

מבחינת טכנולוגית, יש היגיון שאפל תרכוש את אנוביט, שמפתחת פתרונות אחסון מבוססי זכרונות פלאש עבור סמארטפונים, מחשבי טאבלט ונגני מדיה. בין היתר החברה עובדת עם אינטל, סמסונג והייניקס. סמסונג והייניקס הן ספקיות זכרונות הפלאש של אפל. בחודש מארס נחשף ב-TheMarker כי השבבים של אנוביט הישראלית משמשים את טאבלט אייפד 2 של אפל.

בחודש מארס הודיעה חברת אנוביט כי מתחילת 2011 סיפקה יותר מ-20 מיליון בקרים. בתוך כך, הכריזה אנוביט על בקר הזכרון המהיר בעולם עבור סמארטפונים וטאבלטים. מדובר בבקר המספק קצב קריאה/כתיבה של 666 מגה-בייט לשניה (פי 6.66 מהמהיר ביותר עד היום), ותומך בעד 256 גיגה בייט זיכרון. בזכות בקר זה זכרונות הפלאש של אפל מהירים עד פי 6.

דרור סלעי, מנהל שיווק בחברה, אמר בראיון קודם ל-TheMarker כי רכיב בקר הזכרון היום חשובה כמו המעבד. "מדובר ברכיב קריטי בעולם הסמארטפונים והטאבלטים. אחד ההבדלים הגדולים בין מכשירי אייפון וגלקסי וכל טאבלט אחר בשוק הוא במהירות הזיכרון. מהירות העיבוד חשובה אבל ישנה חשיבות גם למהירות הזיכרון. הבקר שהכרזנו כעת מהיר פי 6.6 מהקיים. מי שמשתמש בבקר שלנו יכול לייצר טאבלט שהוא מהיר יותר מאשר המתחרים".

אנוביט: פתרונות לפלאש

אנוביט ממומנת על ידי באטרי ונצ'רס, פיטנגו ומשקיעים אסטרטגיים נוספים. עד כה, גייסה החברה יותר מ-70 מיליון דולר, מהם 32 מיליון דולר בסבב האחרון שהובל על ידי אינטל קפיטל. מאחורי החברה שלושה יזמי היי-טק ותיקים: פרופ' אודי וינשטיין שעמד מאחורי חברת ליבית שנמכרה לטקסס אינסטרומנטס עבור 365 מיליון דולר, שותפו אופיר שלוי ואריאל מייסלוס, שהקים עם ויקטור וייסליב את חברת פסעבה שנמכרה ל-PMC סיארה עבור 300 מיליון דולר בשנת 2006.

לאנוביט שני קווי מוצרים העושים שימוש באלגוריתמים הייחודים שפיתחו. קו פתרונות פלאש NAND עבור מכשירי טלפון חכמים ומחשבי טאבלט, וקו כונני אחסון SSD שמיועד לארגונים גדולים ולמרכזי מיחשוב גדולים (Data Centers). טכנולוגית ה-Memory Signal Processing שפותחה על ידי חברת אנוביט מתבססת על שימוש באלגוריתמים מתמטיים של עיבוד אותות כדי להתמודד עם כשלים פיזיים בזכרונות פלאש. התוצאה היא שיפור באמינות, ביצועים ועלויות של מוצרים ומערכות מבוססי זכרון פלאש.

בחברה שמשרדיה נמצאים בהרצליה מועסקים 160 איש והיא נמצאת בצמיחה. השוק שאליו החברה פונה - טאבלטים וטלפונים חכמים - הוא שוק חם שגדל במהירות ואשר רכיבי זכרון פלאש הם מרכיב עיקרי בו מלבד המסך. רכיבים אלה מהווים כיום את המרכיב העיקרי בעלות של טלפון חכם או טאבלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully