וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיוניר BDP-140: הדרך להיכנס לעולם הבלו-ריי

מתי רוזן

17.12.2011 / 17:50

הנגן תומך התלת-ממד של פיוניר אינו האיכותי ביותר בשוק, אבל הוא מספק שער כניסה מתאים לעולם הבלו-ריי

נגן הבלו-ריי BDP-140 מבית פיוניר שנחת לידינו לבדיקה מהווה את מכשיר הכניסה לעולם הבלוריי\תלת ממד. האם הוא עומד בציפיות?

איכות בניה

המכשיר עצמו מרשים. הוא לא מרגיש זול, הגימור בשחור פיאנו, כיאה לפיוניר. המכשיר מרגיש כבד ובעל מידות גדולות מהצפוי. נראה שפיוניר החליטו להמשיך עם הקו שמאפיין אותם בשנים האחרונות והעיצוב ממשיך את מה שנגני העלית BDP-52FD ו- BDP-53FDמציעים.

השלט הארוך מרגיש עמוס מאוד. אסופת כפתורים שנותנת שליטה מלאה בכל אפשרות שיש לנגן הזה להציע, כולל שליטה על מכשירי פיוניר אחרים (דרך ה-kuro link). למרות זאת, השלט מרגיש פשוט. עבור דגם ברמת כניסה, נראה שהוא בדיוק מה שצריך. כיאה למוצרי פיוניר, המכשיר ניתן לשליטה על ידי אפליקציית iControlav2 לסמארטפונים, כך שאולי הוא לא תמיד הכרחי.

חיבורים

כיאה לנגן מתקדם המסוגל להציע תלת ממד, ננטשו מספר חיבורים לא הכרחיים כגון חיבור אודיו קואקסלי וחיבורי וידאו שונים. מה הוא כן מציע? יציאת HDMI 1.4, יציאה אופטית, חיבור רשת, שני חיבורי USB (קדמי ואחורי) וחיבור RCA (שמפשיט אותו מכל האפשרויות המתקדמות שלו).

הרושם הוא שנלקח כאן צעד קדימה, כאשר ניתן היה לקחת עוד אחד ולוותר גם על חיבור ה-RCA, ובמידה מסוימת גם על החיבור האופטי.

מה חסר? כמעט כלום. אין לו יציאות קדם מגבר ישירות, שקיימות רק בדגמים היקרים יותר ושלא ניתן לצפות לה מנגן ברמת מחיר כזאת. זה אומר שעל מנת ליהנות בצורה הטובה ביותר מהנגן יש צורך במגבר תומך HDMI 1.4.

מהירות טעינה

מהירות עליית נגני הבלו-ריי היא עקב האכילס שלהם. זמן ההמתנה מזמן ההדלקה ועד להגעה למצב שבו ניתן להתחיל לראות סרט נע לרוב בין 25 שניות ועד דקה שלמה. האם השתנה פה משהו? פיוניר טוענים שהדור הנוכחי של הנגנים הינו המהיר ביותר. ה- BDP-140דורש כ-30 שניות לעליית הנגן וכ-15 שניות לניגון סרט מרגע הכנסתו. בהחלט התקדמות מזמנים עברו, אבל היה נחמד לראות התקדמות נוספת גם כאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פיצ'רים

מלבד ניגון בלו-ריי, הנגן מציע עוד מספר אופציות מעניינות, בראשן תמיכה מלאה בתלת-ממד. הוא תומך במספר רב של פורמטי אודיו ווידאו (divx,mkv,mps,flv,aac,wav,flac) גם בניגון דרך הרשת. ה-BDP-140 תומך גם בחיבור רשת (כולל אלחוטי דרך מתאם - לא מסופק עם המוצר) ותואם DLNA מלא, בניגון דרך USB ובאפליקציות רשת בסיסיות כגון יוטיוב ופיקאסה. וזהו. בארצות הברית ישנם שירותים נוספים שזמינים, כגון פנדורה ונטפליקס.

לעומת נגנים אחרים (סוני, LG) נראה שחסרים כאן מספר אפליקציות. וכן, זה נראה עלוב במידה מסוימת. מה מציל את המצב? SACD. פורמט האודיו הסופר איכותי הזה נתמך כאן במלואו, וזה אכן שדרוג משמעותי. הפורמט אומנם נפוץ כמעט רק אצל משוגעים לדבר, אבל כאן פיוניר מנסה לרתום את כולם לעגלה, וזה בהחלט עובד. אולי אין את האיכות של נגן ייעודי כמו ה-oppo, אבל האיכות טובה יותר משמעותית מנגנים מקבילים.

איכות תמונה

כאן ניכרת ההתקדמות בדורות של המעבדים. איכות התמונה טובה מאוד, ללא מעידות. נגן ברמת כניסה או לא, מדובר ביישור קו מול נגנים אחרים, בטח ברמת המחיר הזו. הנגן תומך ב-36 bit והרחבה של ספקטרום הצבעים (RGB). פיוניר טוענים שהתוצאה היא צבעים עמוקים יותר.

אני בספק רב אם לעין הלא מתורגלת ניתן יהיה באמת להבחין באיכות שונה. הנגן תומך ב-upconversion של מקורות נחותים יותר ל-1080p. כמה זה טוב? לא במיוחד. מהשוואה שעשיתי בניגון סרטי DVD בה נתתי למספר מכשירים שונים לבצע את ההמרה ל-1080p - התוצאה הטובה ביותר התקבלה ממעבד הטלוויזיה עצמו. אז נכון שיש כאן התקדמות מסוימת, אבל זה עדיין לא מספיק טוב.

תפריטים

בינוני וצפוי. כרגיל, אין כאן השקעה מיוחדת או דברים מיוחדים שלא נראו במוצרי פיוניר אחרים. התפריטים פשוטים, לא מסובכים ולא כוללים יותר מדי אפשרויות מתקדמות. עבור מרבית המשתמשים יש כאן בדיוק את מה שצריך ולא יותר. כמה דברים קצת מפריעים, כמו העובדה שבסיום צפייה בסרט במקום לחזור לתפריט הראשי הנגן פשוט מחכה ללחיצה נוספת למעבר הרצוי. קצת מוזר.

סיכום

אז מה היה לנו כאן? מכשיר ברמת כניסה (בדיוטי פרי הוא נמכר ב-200 דולר בלבד) עם אפשרויות מתקדמות מהרגיל, עם תמיכה בכל הפיצ'רים המתקדמים ועוד קצת. נגן all in one שפונה גם לחובבי האודיו ומציע להם אופציה טובה במחיר שפוי. נגן שעושה כברת דרך מנגני העבר וכזה שבהחלט מהווה אופציה טובה לקניה עבור אילו שמחפשים להיכנס לעולם הבלו-ריי ו/או התלת ממד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופציה טובה למתחילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully