וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציות לסמארטפונים וטאבלטים: הדור הבא

אמיתי זיו וענבל אורפז

19.12.2011 / 17:06

שלל יישומים חדשים מציפים את חנויות האפליקציות ומנצלים היטב את יכולות הסמארטפונים והטאבלטים. סקירה

העולם הדיגיטלי מתקדם מהר. כמדי תקופה, TheMarker מגיש לכם מדריך קצר לתוכנות ויישומים מומלצים למחשב לטאבלט ולטלפון הסלולרי. התוכנות עברו כולן תחת ידינו והן עשויות להקל ולייעל את חייכם הדיגיטליים. שני טרנדים עולים מהרשימה: ראשית, הטאבלט בהחלט משנה את הכללים. הוא מייצר קטגוריית צריכה חדשה של תוכן שהיא יותר מגזינית, אינטקרטיבית וכיפית, והאפליקציות מתאימות עצמן בהדרגה למדיום החדש.

שנית, אפשר לראות שהרבה יישומים הם חוצי פלטפורמות ומנסים לנצל את האפשרויות הגלומות בכל פלטפורמה, מחשב לצורך הפרישה הרחבה, סלולרי לצורך מידע מבוסס מיקום וכדומה.

היישומים שבדקנו:

1. serendip.me

אחד משירותי המוסיקה הטובים שקיימים ברשת, אבל אקסקלוסיבי למשתמשי טוויטר. השירות סורק את רשימת הנעקבים של המשתמש והופך כל אחד מהם לדי.ג'יי. כל ציוץ מוסיקלי - בעיקר קליפים מיוטיוב - נכנס לרשימת הנגינה. החוויה היא של רדיו-טוויטר, כאשר ניתן כמובן להוציא מהרשימה די.ג'ייאים גרועים ולהוסיף די.ג'ייאים טובים, כך שעם הזמן השירות מותאם לטעם המוזיקלי הפרטי.

2. findbigmail

שירות חיוני מאוד למי שחשבון הג'ימייל שלו מתקרב למגבלת האחסון (שזה כמעט כולם...). התוסף סורק את חשבון המייל ומתייג מיילים גדולים. מהשלב הזה אפשר להיכנס למייל ולבחור מבין המיילים הכבדים אילו לא נחוצים ולמחוק אותם. יעיל מאוד, ומוזר שגוגל לא איפשרה עד כה סינון ומציאת דואר על פי נפח. הסיבה לכך היא כנראה כי החברה מעדיפה שהלקוחות ישלמו על נפח נוסף.

3. worldtime buddy.com

יש לכם קרוב משפחה באוקלנד, חבר בטוקיו וקולגה בלונדון? שירות הרשת החביב הזה (קיים גם כתוסף כרום) יאפשר לכם לדעת מה השעה כרגע בכל מקום בעולם. השירות מאפשר להוסיף ולהוריד סרגלי זמן לפי הצרכים הספציפיים, וניתן גם לטייל בזמן ולראות מה תהיה השעה בסידני, כשכאן יצלצל השעון חצות.

4. browsertexting

שירות לבעלי מכשיר אנדרואיד, שמאפשר לשלוח הודעות טקסט ישירות מהדפדפן במחשב. הודעת הטקסט יוצאת למעשה מהמכשיר (בתשלום רגיל), אך השימוש נוח הרבה יותר בגלל השימוש במקלדת, וגם כי התכתובת נשמרת במלואה על המחשב. כדי להשתמש בשירות צריך להוריד למכשיר אפליקציה מאתר browsertexting.

5. ifttt.com

ifttt הם ראשי התבות של "אם כך אז כך". האתר, שפתוח לשימוש בחינם, מאפשר להגדיר משימות שימושיות שונות באינטרנט, כך שבעצם האינטרנט יעבוד בשבילכם. המתכונת פשוטה: המשתמש צריך להגדיר לפי בחירתו משימות מתוך מבחר קומבינציות גדול. למשל, "אם אני מתויג בתמונה בפייסבוק אז תצייץ בטוויטר", או "אם המחיר של מניית אפל יורד מתחת ל-380 דולרים שלח לי הודעת טקסט".

ניתן להגדיר משימות אשר קשורות ליותר מ-30 ערוצים שבהם נוצר מידע באינטרנט, וכמו כן ניתן להשתמש ב"מתכונים" שהגדירו משתמשים אחרים בשירות. מדובר בשירות פשוט וקל לתפעול, שיכול לשנות את חייכם הדיגיטליים כאשר במקום להתאמץ ולעקוב אחר מה שמתרחש באינטרנט, תקבלו התראות בכל פעם שקורה משהו.

6. ge.tt

כנראה שמדובר באחת הדרכים הטובות לשלוח ולשתף קבצים גדולים. השירות מאפשר שיתוף, בלי הרשמה, של קבצים עד גודל של 2 ג'יגה-בייט. בניגוד לשירותים אחרים, מקבל הקובץ יכול להתחיל להוריד אותו עוד לפני שהוא סיים לטעון. הממשק פשוט, נוח ומאפשר אינטגרציה לרשתות חברתיות. אפשר להניח ש-HOT ו-yes לא מתות על השירות הזה.

7. feedly

חלק מטרנד הוויזואליזציה של התוכן, שמקורו באייפד ובטאבלטים. מדובר באתר, יישום כרום וכן אפליקציה לאנדרואיד ול-iOS (מערכת ההפעלה של אפל). היישום הופך את ה-RSS (שירות המרכז למקום אחד כותרות מאתרים שבהם נרשמת לקבל עדכונים) של הלקוח לוויזואלי, וכן מציע לצרוך ערוצי תוכן נוספים בפרישה מגזינית מרהיבה. ככה יצרכו תוכן בעתיד. חלופות ליישום: flipboard ו-pulse.

8. easy.co.il

אתר ואפליקציה לאנדרואיד ולאייפון. מפעילים את היישום, והוא מגלה למשתמש מה יש מסביבו: מסעדות, בתי קפה, מוסדות ממשלה, מרכזי קניות, תחנות דלק, מכשירי כספומט ועוד. היישום עשיר, מהיר ויעיל. חלופה טובה לשירות Places של גוגל.

9. youtube.com/leanback

מדובר בפיצ'ר רשמי ומגניב של youtube שלא הרבה מכירים. הוא מתאים את אתר הווידיאו הפופולרי לצפייה טלוויזיונית - הן מבחינת הפרישה והן מבחינת הממשק. הצופה יכול לבחור להפעיל ערוצים שהאתר מציע, כמו Animation ו-Tech, או לפתוח ערוץ טלוויזיה לפי בחירתו: ערוץ חווה אלברשטיין, ערוץ רוק כבד או ערוץ חתולים. אפליקציה משלימה היא Remote youtube לאנדרואיד, אשר הופכת את המכשיר הסלולרי לשלט עבור ממשק ה-leanback.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

10. Groovebug

אפליקציית אייפד חינמית לגילוי מוסיקה, שמנצלת היטב את היכולות של הטאבלט. לאחר שהושקה האפליקציה היא זכתה לכינוי "הפליפבורד של המוזיקה", כמחווה לאפליקציית מגזין האייפד הפופולרית. בהתבסס על קובצי המוסיקה שיש למשתמש באייפד או על בסיס ז'אנרים מוזיקליים, מוזמן המשתמש להעמיק את הידע שלו על אמנים ולהיחשף לאמנים חדשים.

לאחר שנבחר אמן, ניתן לדפדף בין עמודים המרכזים את כל האינפורמציה החשובה עליו ונותנים טעימה ראשונית ומקיפה אודותיו: הביוגרפיה שלו מתוך ויקיפדיה, אפשרות לשמוע דגימות משיריו ולרכוש אותם ב-iTunes, לצפות בקליפים ביוטיוב ולהתעדכן בחדשות הקשורות לאמן שנכתבו באינטרנט. לאחר מכן, מוצגת בפני המשתמש רשימת אמנים שהוא עשוי לאהוב.

11. stinger

ישן-נושן ועם זאת יעיל. הסטינגר הוא כלי להסרת וירוסים מבית מקאפי. שימו לב, לא מדובר באנטי-וירוס שרץ ברקע, אלא על כלי אד-הוק לניקוי מחשב נגוע. התוכנה חינמית וקלה (8.5 מגה-בייט) ומתעדכנת כמה פעמים במהלך השבוע (!), עם כל האיומים האחרונים. באשר לאנטי וירוס קבוע למחשב, המלצת הבית היא Panda Cloud Antivirus. הסטינגר קצת חבוי אז הכנו לכם לינק: tinyurl.com/virusim.

12. get taxi

אפליקציה ישראלית לסלולר שכשמה כן היא. לוחצים על האייקון במכשיר והמונית בדרך אליכם. האפליקציה מזהה את מיקום המזמין וגם שולחת הודעה שבה כתוב מה שם הנהג, מספר המונית ומתי היא צפויה להגיע. זה עובד לא רע אבל גם לא מושלם. עובד בינתיים רק בתל אביב וברמת גן.

ועוד קצת לאנדרואיד:

אפליקציית last call widget היא ווידג'ט שיחה אחרונה לאנדרואיד - שימושי מאוד

אפליקציית quickPic לאנדרואיד מחליפה את ממשק גלריית התמונות המובנה והלא ממש מוצלח.

אפליקציות Calendar Pad ו-Touch Calendar מחליפות את ממשק היומן המובנה במכשיר האנדרואיד.

אפליקציית Retro Camera מאפשרת לצלם עם מגוון פילטרים נוסטלגיים.

האנדרואיד מקרטע? לחיצה על אפליקציית Fast reboot תחיה אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully