וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספריה ארק S: אלגנטי ויעיל

24.12.2011 / 20:00

הדור הבא של ה-Xperia arc מבית סוני-אריקסון לא מכיל חומרה חזקה במיוחד, אך עושה את העבודה ומקרין שיק מסוגנן

פחות משנה לאחר שהושק בארץ הסמארטפון אקספריה ארק מבית סוני-אריקסון, מגיע יורשו – ה-Xperia Arc S. כצפוי, הדגם החדש כולל שדרוג חומרה – זאת לאחר שעל קודמו נמתחה ביקורת על מעבד 1 ג'יגה-הרץ, שהיה חלש מדי לטעמם של רבים. הארק החדש מגיע כמו קודמו עם מעבד חד ליבה, אך הפעם המהירות היא 1.4 ג'יגה.

לתפקודו של מעבד זה נגיע, אבל כאשר מדברים על הארק S יש להתחיל במראהו – שכן ניכר שהושקעה בו לא מעט חשיבה. הארק החדש דק (8.7 מ"מ בלבד) וקל (117 גרם). אלו נתונים מרשימים, אך כאלו שגם גורמים למכשיר להרגיש מעט שברירי – תחושה לה תורמת גם הפלסטיקיות שלו. אך היא לא מאוד פוגעת במראה המרשים שלו – מסך ה-4.2 אינץ' מוקף במסגרת לבנה וגב לבן גם כן, הקמור מעט. התוצאה היא מראה מסוגנן ועדין. בתחתית המכשיר ניצבים שלושה כפתורים פיזיים כסופים (תפריט, בית ואחורה) שנוחים למדי ללחיצה.

את המחמאה הזאת קצת קשה לתת לכפתור ההדלקה/כיבוי מסך ונעילתו, שנמצא בראש המכשיר. הכפתור יושב בצד שמאל, דבר שמקשה לאצבע להגיע אליו בקלות. קוטנו מקשה אף יותר, וחבל שאנשי הנדסת האנוש לא שמו לב לבעיה הזאת – שיכולה להיות די מעצבנת בכפתור כה מהותי בו יש שימוש רב. חוץ מזה, נוח לאחוז את המכשיר והוא לא מרגיש גדול מדי או קטן מדי ביד.

רגיש, אבל לא מדי

מסך המגע מספק תצוגה טובה וברורה (רזולוציה של 480x854). קל לקרוא עליו טקסט, ותמונות מוצגות בצורה חדה. המגע עצמו מצליח לעמוד במשימת ה"רגיש מספיק אך לא רגיש מדי" בה נכשלים סמארטפונים רבים, וגם במשימת ה"להקליד על מקלדת וירטואלית מבלי לטעות תכופות בלחיצה על מקשים לא נכונים" הוא עומד בצורה סבירה ומעלה (במיוחד כאשר מטים אותו למצב אופקי, בו המקלדת גדולה יותר).

גרסת האנדרואיד שמגיעה עם המכשיר היא 2.3.4, כאשר המכשיר אמור להשתדרג מתישהו לגרסה 4, הלו היא Ice Cream Sandwich לה מצפים רבים. מדובר בעובדה חשובה בהתחשב בכך שיש סמארטפונים לא מאוד ישנים שלא יוכלו לקבל את העדכון הזה. על מערכת ההפעלה מולבש הממשק של סוני-אריקסון, שבניגוד לממשקי-תוספת אחרים לאנדרואיד הוא אינו מאוד דומיננטי. אמנם יש כאן אסופה של תוכנות נלוות מותאמות המגיעות עמו, אך לא מדובר בתוספות מהותיות ואין כאן ערך מוסף של ממש – בטח לא בימים בהם כל אחד יכול להוריד בחינם מחנות האפליקציות אין ספור תוכנות שעושות דברים דומים.

למערכת Timescape של סוני לא הייתה לנו סבלנות גם בדגם הקודם – מכיוון שלא ראינו את הצורך לקבל עדכוני מייל, פייסבוק, טוויטר ועוד - ישירות למסך הראשי. לכן גם כאן מיהרנו לעשות לאפשרות הזאת Disable. מי שירצה יוכל להשתמש בה בקלות, לצד עוד שורה של ווידג'טים שמתלבשים על אחד המסכים הראשיים (לפי בחירתכם) ומזרימים מידע שוטף. הקוסטומיזציה הזאת היא מהפלוסים הגדולים של אנדרואיד, שמאפשר לייצר מסך מותאם אישית יותר מזה של המתחרה iOS של האייפון מבית אפל.

יאכל גלידה?

המעבד המדובר, מצידו, מצליח לתפקד היטב ולעשות את העבודה. פעולתן של האפליקציות קולחת. המכשיר נתן תחושה של עבודה בקצב טוב, גם אם לפעמים היה נדמה שהוא משתנק לשנייה (זה קורה, אבל לא הרבה). בשום שלב הוא לא הרגיש כאילו הוא "טס", אבל לנו זה הספיק – וכנראה כך גם ירגישו רוב המשתמשים. אך שאלה גדולה היא כיצד יתפקד המעבד לאחר העדכון המשמעותי ל-Ice Cream Sandwich, ועל כך אין לנו תשובה, מטבע הדברים. מצב בו המעבד חד הליבה יהיה "קטן על הגלידה" יהווה כשל רציני, שכן מדובר בשדרוג משמעותי שאף אחד לא ירצה לוותר עליו. אף בואו נהיה אופטימית ונצא מנקודת הנחה שהעובדה הזאת נלקחה בחשבון על ידי היצרן.

מאיכות הסאונד של המכשיר לא כל-כך התרשמנו. המוזיקה ששמענו דרך נגן המדיה הייתה באיכות סבירה, אך הסאונד הרגיש קצת שטוח מדי והבאסים היו חלשים מדי לטעמנו.

התרשמנו יותר ממצלמת ה-8 מגה-פיקסל של הארק S. ניתן לבחור לצלם ברמה המקסימלית או בפחותות ממנה ולצלם על ידי לחיצה על כל מקום במסך המגע. התמונות יצאו באיכות טובה יחסית למצלמת סלולר, כאשר מטבע הדברים צילום עם פלאש סיפק תמונה ברורה יותר. למכשיר אין מצלמה קדמית – בחירה מוזרה בימינו, כאשר הדבר הוא סטנדרט.

למצלמה נלווית תוכנה שאמורה לאפשר לצלם גם בתלת-מימד, על ידי הזזת המכשיר בצורה מסוימת, שמאפשרת לו ללכוד מספר תמונות ולבנות מהן אחת – שניתנת לצפייה בטלוויזיית תלת-ממד. חייבים לציין שהפיצ'ר הזה גורם למשתמש להרגיש קצת מגוחך. שוב ושוב ניסינו להשתמש בו, ובכל פעם נתנה לנו התוכנה רג'קטים: פעם אנחנו מזיזים את המכשיר מהר מדי, פעם לאט מדי ופעם לא בכיוון הנכון. ניסינו לא פעם ולא פעמיים ולא הצלחנו להשלים את הפעולה, עד שנטשנו אותה. מוטב היה שגם כאן הייתה נכנסת לתמונה מחלקת הנדסת האנוש ויוצרת פיצ'ר בו יכול להשתמש גם מי שלא ניחן ביד של שרטט.

מבחן צילום: תמונה שצולמה באקספריה ארק S

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה עליונה: עם פלאש. תמונה תחתונה: בלי פלאש/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיכום: "באתי בגלל המחיר"

האקספריה ארק S הוא מכשיר אנדרואיד מן השורה. סביר להניח שמשתמשיו יחושו שהוא ממלא את צרכיהם בצורה מלאה, או קרובה לכך. אם יש סיבה לא להמליץ עליו היא העובדה ששוק מכשירי האנדרואיד לוהט ומכשירים חדשים ומשופרים יוצאים חדשות לבקרים. עוד לפני הארק S יצאו מכשירים עם מעבד מהיר יותר ומסך גדול יותר (הסמסונג גלקסי S, למשל), כך שלמכשיר יש אולי תשובה טובה לשאלה "למה לא אותו", אבל אין לו תשובה לשאלה "למה דווקא אותו" (בהנחה שמראה אלגנטי, דקיקות ומשקל מינימלי הם לא הפרמטרים העיקריים שלכם).

התשובה לכך היא אולי במחיר. בשוק החופשי הוא נמכר בסביבות ה-2,000 ¤ (בעוד הגלקסי S2 מתחיל ב-2,400 ¤) וברשת פלאפון הושק לאחרונה במחיר 99 ¤ לחודש (בכפוף לחבילת שיחות).

עוד נתוני מפרט:

- זיכרון: 512RAM
- נפח אחסון: 1 ג'יגה פנימי + חריץ הרחבה לכרטיס מיקרו SD עד 32 ג'יגה נוספים
- כניסות ויציאות: מיקרו USB, מיקרו HDMI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully