וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-SMS בדעיכה: השימוש צונח בעשרות אחוזים

2.1.2012 / 14:01

ירידה ניכרת במספר הודעות הטקסט שנשלחות ברחבי העולם. אפליקציות חינמיות מחליפות את שליחת ההודעות בתשלום

חג המולד האחרון נותן הזדמנות לקבל אינדיקציה טובה לגבי דעיכתן של הודעות הטקסט - ה"סמסים". הניו-יורק טיימס מדווח ששורה של חברות תקשורת ומחקר ברחבי העולם מדווחות שבערב חג המולד של 2011 נשלחו הרבה פחות הודעות מאשר בשנה שקדמה לה – ושזוהי חלק ממגמת הדרדרות של ה-SMS.

בפינלנד, למשל, הייתה צניחה משמעותית במספר הודעות הטקסט שנשלחו בערב החג: 8.5 מיליון הודעות לעומת 10.9 מיליון ב-2010. בהונג קונג ירד מספר ההודעות בערב החג בלא פחות מ-14% לעומת השנה שעברה. 9% ירידה דווחו לגבי אוסטרליה. בארצות הברית, לעומת זאת, מספר הודעות הטקסט הנשלחות נמצא בעליה – אך עליה מתונה. בעוד שב-2010 הוא עלה ב-16% מהשנה הקודמת, ב-2011 הוא עלה רק ב-10% מהשנה הקודמת.

הסברה היא שהגורם לירידה בפופולריות של הודעות הטקסט הוא עלייתה של שורה של שירותים שיכולים להחליף אותו, ולאפשר למשתמשים לשלוח הודעות בצורות אחרות – ואף בחינם. דוגמה לכך היא כמובן פייסבוק, בה אנשים משתמשים לא רק כדי להחליף את הודעות הטקסט, אלא גם את הודעות האי-מייל.

בשוק הסמארטפונים קיימת היום פופולריות לאפליקציות שמחליפות לא רק את ה-SMS, אלא גם את שיחות הטלפון – זאת על ידי שימוש באינטרנט סלולרי. שתי אפליקציות בולטות כאלו הן WhatsApp ו-Viber. שתיהן מאפשרות לשלוח הודעות טקסט ולהתקשר בחינם לאנשים ברשימת הקשר שגם כן התקינו את האפליקציה. בנוסף לכך מגיעים הסמארטפונים של בלקברי עם תוכנת מסנג'ר ייעודית, והעדכון למערכת ההפעלה iOS5 של מכשירי האייפון כלל תוספת של יכולת לשלוח הודעות טקסט בחינם בין משתמשי אייפון.


עוד בנושא:

- sms מפיקוד העורף: טיל בקרבתך, היכנס למרחב מוגן
- שלח הודעת גירושין ב-SMS - ויפצה את האישה

  • עוד באותו נושא:
  • sms

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully