וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודאק עומדת בפני פשיטת רגל

5.1.2012 / 11:54

חברת הצילום המיתולוגית קודאק תגיש ככל הנראה בקשת פשיטת רגל בשבועות הקרובים, לאחר שלא הצליחה לשמור על רווחיות בשנים האחרונות

סוף עידן: חברת קודאק, שנוסדה לפני 131 שנה, עומדת לפשוט את הרגל. הוול סטריט ז'ורנל מדווח שאיסטמן-קודאק מתכוננת לאפשרות שתגיש בשבועות הקרובים הצהרת פשיטת רגל לפי סעיף 11 ("צ'פטר 11") בחוק פשיטות הרגל של ארצות הברית. לפני כן מנסה החברה למכור את ערימת הפטנטים העצומה שלה (כ-1,100) כדי להימנע ממצב זה, אך אם תיכשל – היא מתכוננת להיכנס להליך, שבמהלכו תמשיך לפעול בצורה רגילה ולשלם את חובותיה.

לקודאק יש כיום 19,000 עובדים בעולם. החברה שלטה בעבר בשוק הצילום, והייתה כמעט מונופול בתחום סרטי הצילום. רשומות על שמה המצאות שעשו היסטוריה בתחום זה - אחת הבולטות שבהן היא המצלמה הדיגיטלית, שהומצאה ב-1975 ובעצם הרגה בסופו של דבר את ה"פילם", שהיווה את עיקר הכנסתה של החברה. בשנות ה-80 עמדה קודאק בפני תחרות עזה מפני מתחרים שלקחו חלקים ניכרים מנתח השוק שלה. אז גם החלה להתפזר ולעסוק בתחומים אחרים, ביניהם כימיקלים, חומרי ניקוי ועזרים רפואיים. בחמש השנים האחרונות החליטה להתמקד במדפסות – אך נכשלה בניסיון להשיג נתח שוק משמעותי ולייצר רווח, וכיום היא מחזיקה רק 2.6% משוק המדפסות העולמי. כישלון התמקדות זו גרם לקודאק להציג מאזן שלילי כמעט בכל אחת מהשנים האחרונות.

לפי הדיווח החברה עובדת כבר עם בנקים שיעזרו לה לנהל את הליך פשיטת הרגל, אך היא לא מסרה כל הודעה רשמית. דובר קודאק מסר שהחברה אינה מגיבה על שמועות וספקולציות.


עוד בנושא:

- קודאק נגד העולם

  • עוד באותו נושא:
  • קודאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully